پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
جالب است ۰

هکر مشهور توییتر در چنگ قانون

پنج سال حبس در انتظار هکر جوان
یک هکر ۲۴ ساله که از طریق هک حساب توییتر افراد مشهور رمزارز به جیب می‌زد، بالاخره بازداشت و به پنج سال حبس محکوم شد.
یک هکر ۲۴ ساله که از طریق هک حساب توییتر افراد مشهور رمزارز به جیب می‌زد، بالاخره بازداشت و به پنج سال حبس محکوم شد.
 
به گزارش افتانا به نقل از تک‌کرانچ، سه سال پس از آن که توییتر با یک هک گسترده روبه‌رو و میلیون‌ها حساب کاربری این شبکه اجتماعی هک شد، حالا یکی از هکرهای مسئول این اتفاق عمر خود را در زندان سپری خواهد کرد.
 
جوزف جیمز اوکانر ۲۴ ساله، روز جمعه در دادگاه فدرال نیویورک پس از اعتراف به چهار فقره هک کامپیوتری، کلاهبرداری اینترنتی و جاسوسی سایبری در ماه می به پنج سال زندان محکوم شد. اوکانر همچنین موافقت کرد که حداقل ۷۹۴ هزار دلار به قربانیان خود بپردازد.
 
اوکانر که یک شهروند بریتانیایی است، اوایل سال جاری به درخواست دادستان‌های ایالات متحده از اسپانیا مسترد شد و از آن زمان در بازداشت به سر می‌برد. در این جلسه، قاضی جد اس. راکف گفت که اوکانر پس از گذراندن بیش از دو سال در بازداشت پیش از محاکمه، احتمالاً نیمی از دوران محکومیت خود را سپری خواهد کرد.
 
به گفته دادستان‌ها، اوکانر از توانایی‌های خود درزمینه تکنولوژی برای انجام اهداف مخربش استفاده کرده است که شامل یک حمله تعویض سیم‌کارت برای سرقت رمزارز، هک‌کردن توییتر، نفوذ کامپیوتری برای تسخیر حساب‌های شبکه اجتماعی و حتی ایجاد مزاحمت سایبری برای دو قربانی می‌شود.
 
تحقیقاتی که دپارتمان خدمات مالی نیویورک در سال ۲۰۲۰ انجام داد و در آن توییتر به حمایت ناکافی از امنیت سایبری کاربران خود متهم شد، نشان می‌دهد که هکرها با تماس با کارمندان توییتر، ادعا کرده‌اند که بخشی از تیم فناوری اطلاعات آن هستند و پس از نفوذ به حساب سیاستمداران، افراد مشهور و کارآفرینان، با وعده «بیت کوین خود را دو‌برابر کنید» از کاربران کلاهبرداری کرده‌اند.
 
این حمله باعث شد تا توییتر کنترل‌های امنیت سایبری خود را بهبود ببخشد و برای کارمندان خود کلیدهای امنیتی سخت‌افزاری معرفی کند تا از تلاش‌های فیشینگ هکرها در آینده جلوگیری شود.
 
منبع: TechCrunch
کد مطلب : 21018
https://aftana.ir/vdcbwgb5.rhb88piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی