شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
جالب است ۰
نوکیا و اپل، دو برند نام‌آشنای موبایل در جهان، با یکدیگر برای تأمین اینترنت 5G قرارداد بلندمدت امضا کردند.
نوکیا و اپل، دو برند نام‌آشنای موبایل در جهان، با یکدیگر برای تأمین اینترنت 5G قرارداد بلندمدت امضا کردند.
 
به گزارش افتانا به نقل از تک‌رادار، نوکیا از توافق جدیدی با اپل خبر داده است که طی این توافق به اپل اجازه داده خواهد شد از برخی از پتنت‌های کلیدی فناوری تلفن همراه نوکیا استفاده کند. در حالی که جزئیات این توافق محرمانه است، یک بیانیه مطبوعاتی از دو شرکت نشان می‌دهد که پتنت‌های یاد شده مربوط به فناوری 5G است.
 
این قرارداد جایگزین مجوز فعلی خواهد شد که قرار است در پایان سال ۲۰۲۳ منقضی شود.
 
جنی لوکاندر، رئیس شرکت فناوری نوکیا در این باره می‌گوید: ما از اینکه یک قرارداد مجوز پتنت بلندمدت با اپل به صورت دوستانه منعقد کرده‌ایم، خرسندیم. این توافقنامه منعکس‌کننده قدرت پتنت نوکیا، سرمایه‌گذاری چندین دهه در تحقیق و توسعه و کمک به استانداردهای تلفن همراه و سایر فناوری‌ها است.
 
نوکیا گفت که درآمد حاصل از این قرارداد جدید باید از ژانویه ۲۰۲۴ شروع شود.
 
در ادامه این بیانیه مطبوعاتی، این شرکت می‌گوید که مجموعه پتنت‌هایش شامل بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ خانواده پتنت است که اعلام شده برای 5G ضروری است. در مجموع، این شرکت بیش از ۲۰ هزار خانواده پتنت را در اختیار دارد، مجموعه‌ای که از سال ۲۰۰۰ ایجاد کرده است و بیش از ۱۴۰ میلیارد یورو در تحقیق و توسعه آن سرمایه‌گذاری کرده است.
 
نوکیا همچنین گفت که اختراعات خود را در ازای دریافت مجوز برای آن‌ها با شرایط منصفانه، معقول و بدون تبعیض به استانداردهای باز در اختیار دیگران قرار می‌دهد.
 
این شرکت در پایان می‌گوید: شرکت‌ها می‌توانند بدون نیاز به سرمایه‌گذاری اساسی خود در استانداردها، به نوآوری و توسعه محصولات و خدمات جدید برای مصرف‌کنندگان مجوز دهند و از این فناوری‌ها استفاده کنند.
 
نوکیا زمانی به عنوان یک قدرت اصلی در دنیای تلفن‌های همراه به حساب می‌آمد. قبل از عصر گوشی‌های آیفون و اندروید، نوکیا یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دستگاه‌های تلفن همراه بود که از سیستم عامل اختصاصی سیمبین بهره می‌برد. با این حال، نتوانست اهمیت اکوسیستم‌های iOS و اندروید را تشخیص دهد و به سرعت عقب افتاد. امروزه، در حالی که برخی از گوشی‌های مسلماً فوق‌العاده را تولید می‌کند، سهم بازار آن در مقایسه با دهه ۲۰۰۰، زمانی که پرچمدار مدل 3310 بیش از ۱۲۰ میلیون دستگاه فروخت، ناچیز است.
 
منبع: Techradar
کد مطلب : 21074
https://aftana.ir/vdcdoz0x.yt0f56a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی