جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 17 May 2024
جالب است ۰
استفاده از VPN همچنان در حال افزایش است زیرا تعداد بی‌سابقه ای از کاربران اکنون از ابزار حفظ حریم خصوصی استقبال می‌کنند، اما ممکن است در واقع خود را در معرض خطر قرار دهند.
آمار و ارقام نشان می‌دهد که میزان استفاده از VPNها در جهان افزایش یافته است، اما سؤال مهم این است که آیا این ابزار واقعا امن است یا خیر؟
 
به گزارش افتانا به نقل از تک‌رادار، استفاده از VPN همچنان در حال افزایش است زیرا تعداد بی‌سابقه ای از کاربران اکنون از ابزار حفظ حریم خصوصی استقبال می‌کنند، اما ممکن است در واقع خود را در معرض خطر قرار دهند.
 
تحقیقات انجام شده توسط NordVPN - یکی از بهترین ارائه‌دهندگان خدمات VPN در جهان - نشان داده است که در حالی که بیش از یک چهارم ساکنان بریتانیا مورد بررسی، از VPN استفاده می‌کنند، ۴۰ درصد از خدمات رایگان استفاده می‌کنند که ممکن است خطرناک باشد و حتی توسط هکرها کنترل شود.
 
این نظرسنجی که در سال ۲۰۲۰ آغاز شد و بیش از ۱۵۰ هزار پاسخ‌دهنده در ۱۸ کشور داشت، همچنین نشان داد که مردان جوان بین ۲۵ تا ۴۴ سال به احتمال زیاد از VPN استفاده می‌کنند، در حالی که نسل Z (افراد متولد بین ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰) به دلیل نداشتن درآمد قابل توجه به احتمال زیاد از خدمات رایگان استفاده می‌کنند که آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد.
 
۷۳ درصد از کاربران VPN حفاظت از حریم خصوصی خود و اجتناب از خطرات امنیتی را به عنوان دلایل اصلی استفاده از چنین خدماتی ذکر می‌کنند، در حالی که ۲۷ درصد از آن‌ها برای دسترسی به محتوای مسدود شده در منطقه خود در جهان استفاده می‌کنند.
 
با این حال، NordVPN ادعا می‌کند که استفاده از خدمات رایگان VPN می‌تواند کاربران را در معرض خطر درز اطلاعات شخصی آن‌ها به مجرمان سایبری قرار دهد، یا آن‌ها را به هدفی برای تبلیغات هدفمند مخرب تبدیل کند.
 
بریتانیا یکی از بالاترین تعداد کاربرانی را داشت که از طریق وب‌سایت‌های رایگان به VPN دسترسی داشتند، به ویژه افراد ۱۱ تا ۲۵ ساله، دانش آموزان و کسانی که درآمد کم داشتند.
 
این شرکت همچنین ادعا می‌کند که مردان متولد بین ۱۹۸۱ و ۱۹۹۶ (به‌اصطلاح میلنیال) که بزرگ‌ترین گروه از کاربران VPN را تشکیل می‌دهند، احتمالاً بیشتر از نگرانی‌های امنیت سایبری خدمات VPN رایگان مطلع می‌شوند.
 
آدریانوس وارمنهوون، مشاور امنیت سایبری در NordVPN گفت: آگاهی از VPNها در حال افزایش است زیرا افراد بیشتری به ایمنی داده‌هایی که به صورت آنلاین ارسال می‌کنند، اهمیت می‌دهند.
 
با این حال، محققان NordVPN اضافه کردند که با وجود این، عادات استفاده می‌تواند بهتر باشد و برخی از مردم هنوز VPNهای رایگان را نسبت به انواع پولی انتخاب می‌کنند، در حالی که برخی دیگر فقط از VPN در محل کار استفاده می‌کنند و اهمیت اینترنت ایمن در خانه را فراموش می‌کنند.
 
وارمنهوون ادعا می‌کند که مشکل خدمات رایگان این است که آن‌ها هنوز نیاز به درآمدزایی دارند، بنابراین به جای دریافت هزینه از مشتریان، اغلب به دنبال ردیابی و فروش داده‌های کاربر به اشخاص ثالث، بمباران کاربران با تبلیغات، یا استفاده از استراتژی‌های تهاجمی برای دریافت رایگان داده هستند.
 
محققان به این نتیجه رسیده‌اند که برای اطمینان از اینکه به جای پول، داده‌های خود را به توسعه‌دهندگان بدهید، مهم است که خدمات VPN قابل اعتماد را انتخاب کنید. همچنین به یاد داشته باشید که VPNها مزایای زیادی دارند، از جمله مرور خصوصی آنلاین، استفاده ایمن از Wi-Fi عمومی یا حتی صرفه‌جویی در هزینه رزرو تعطیلات.
 
وارمنهوون در میان نکاتی که برای ایمن ماندن آنلاین ارائه می‌کند که شامل استفاده از رمزهای عبور قوی و نرم‌افزار حذف بدافزار می‌شود، همچنین پیشنهاد می‌کند که اطلاعاتی را که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید محدود کنید، زیرا می‌تواند توسط عوامل تهدید علیه شما استفاده شود.
 
منبع: Techradar
کد مطلب : 21077
https://aftana.ir/vdcguz9x.ak9qu4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی