پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 9 May 2024
جالب است ۰
استقبال آقای وزیر از ورود اینترنت ماهواره‌ای به ایران

ITU استارلینک را ملزم به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران کرد

اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) با پیگیری‌های حقوقی بین‌المللی وزارت ارتباطات، استارلینک را ملزم به رعایت قوانین سرزمینی جمهوری اسلامی ایران کرد.
اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) با پیگیری‌های حقوقی بین‌المللی وزارت ارتباطات، استارلینک را ملزم به رعایت قوانین سرزمینی جمهوری اسلامی ایران کرد.


به گزارش افتانا، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در خصوص آخرین مصوبه اتحادیه جهانی مخابرات مبنی بر ورود اینترنت ماهواره‌ای به ایران گفت: همچون گذشته از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت ماهواره‌ای برای فعالیت در جمهوری اسلامی ایران به خصوص فعالیت در مناطق روستایی استقبال می‌کنیم. این استقبال مشروط به این است که قواعد سرزمین جمهوری اسلامی ایران را قبول کنند.
وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته در آخرین جلسه RRB ،مجموعه‌ای که در حوزه فضایی و ارتباطات رادیویی ذیل اتحادیه بین‌المللی مخابرات تصمیم‌گیری می‌کند و بالاترین مرجع تصمیم‌گیری است، در آنجا استارلینک را ملزم کردند تا بر اساس مصوبه ITU قواعد سرزمین جمهوری اسلامی ایران را رعایت کند. با این الزام، مجوز به ارائه‌دهندگان اینترنت ماهواره‌ای بهتر انجام می‌شود و اعلام آمادگی می‌کنیم که هر کدام از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت ماهواره‌ای مخصوصاً استارلینک که از همه جلوتر است می‌توانند در ایران سرویس دهند مشروط بر اینکه این الزام اتحادیه بین‌المللی مخابرات را رعایت کنند.

اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) در گزارش اخیر خود از مصوبات آخرین جلسه Radio Regulations Board (RRB) اعلام کرد که ارائه خدمات از سوی استارلینک در مرزهای جمهوری اسلامی ایران به دلیل عدم رعایت قوانین سرزمینی، غیرمجاز است.

مطابق یکی از قطعنامه‌های ITU، ارائه خدمات از سوی یک شرکت خارجی در چارچوب مرزهای کشور دیگر منوط به دریافت مجوز از سوی آن کشور است که در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد استارلینک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای هیچ مجوزی را تاکنون از جمهوری اسلامی ایران دریافت نکرده است.

RRB در واکنش به عدم پاسخگویی کشور نروژ (به‌عنوان کشور مرجع ماهواره‌های استارلینک)، یک بار دیگر و به‌طور رسمی مقامات آن کشور را ملزم به همکاری در این رابطه کرد.

لازم به ذکر است در ماه‌های گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بارها اعلام کرده بود که در صورت پذیرش قوانین سرزمینی ایران توسط اپراتورهای اینترنت ماهواره ای، ایران از فعالیت آنها بویژه برای اتصال نقاط روستایی دورافتاده استقبال می‌کند. مصوبه اخیر اتحادیه بین‌المللی مخابرات زمینه را برای فعالیت قانونی استارلینک در ایران فراهم خواهد کرد.
کد مطلب : 21080
https://aftana.ir/vdcawwnu.49n6a15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی