جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 17 May 2024
جالب است ۰
برق دیتاسنتر افرانت امروز (۱۹ تیر) قطع شد و برخی سرویس‌های پرکاربرد مانند اسنپ‌فود از دسترس خارج شدند.
برق دیتاسنتر افرانت امروز (۱۹ تیر) قطع شد و برخی سرویس‌های پرکاربرد مانند اسنپ‌فود از دسترس خارج شدند.
 
به گزارش افتانا، از دسترس خارج شدن اسنپ‌فود (سرویس سفارش آنلاین غذا) با واکنش کاربران روبرو شد و این سرویس اعلام کرد به دلیل قطعی برق دیتاسنتر، از دسترس خارج شده است. پس از این رخداد، مظفری مدیر اجرایی گرین‌وب در توییتر خود نوشت اختلال در سرویس اسنپ‌فود به دلیل قطعی برق در دیتاسنتر افرانت در خیابان بهشتی تهران رخ داده است. به گفته او این دومین قطعی برق دیتاسنتر افرانت در ۳۰ روز گذشته است که حدود ۷۵ دقیقه طول کشید.
 
محسن مالکی، معاون بازرگانی افرانت با تایید این قطعی برق گفت: شرکت‌ها در دو موضوع به نهادهای بالادستی وابستگی دارند؛ برق و اینترنت. ما برق و اینترنت را از شرکت برق و زیرساخت دریافت می‌کنیم به همین دلیل قطعی برق دیتاسنتر را تا یک حدی می‌توانیم کنترل کنیم.
 
مالکی تاکید کرد برق و اینترنت در کشور دو مورد انحصاری هستند و قطعی مکرر آنها منجر به قطعی دیتاسنترها می‌شود که از کنترل شرکت‌ها خارج است.
 
براساس استانداردهای دیتاسنتر در ایران، سطح ۱ دیتاسنتر (پایین‌ترین سطح) می‌تواند از یک مسیر واحد برای سیستم، برق و خنک کننده فراهم کند و اجازه دارد تا ۲۸.۸ ساعت از کار افتادگی در سال داشته باشید.
 
معاون بازرگانی افرانت درباره تامین برق اضطراری گفت: ما به تمهیداتی برای جلوگیری از این قطعی‌ها اندیشیده‌ایم ولی به دلیل تکرر قطعی برق، از کنترل ما هم خارج است. اگر ما از طرف توانیر پایداری برق دریافت کنیم، لایه‌ای که تحت کنترل ما است نیز، کاملاً پایدار و مورد اعتماد است.
 
مالکی در پاسخ به این سوال که تجهیزات پشتیبان در این شرایط چگونه قابل استفاده است پاسخ داد: اگر برق قطع شود، ما تجهیزات پشتیبان داریم، اما آن هم محدودیت دارد؛ زیرا در کشور قطعی برق و افت ولتاژ بسیار زیاد است. برق پشتیبان هم محدودیت خودش را دارد، برای آنها هم ذخیره درنظر گرفته شده است به همین دلیل اگر برق شهر زیاد قطع شود، ما هم به مشکل برمی‌خوریم.
 
۴۰ درصد سهام افرانت متعلق به همراه اول و ۲۰ درصد در اختیار شرکت مخابرات ایران است.
 
۱۱ اردیبهشت ماه امسال، قطع برق دیتاسنتر شرکت زیرساخت، باعث اختلال در سرویس‌دهی برخی پیام‌رسان‌های داخلی شده بود.
کد مطلب : 21101
https://aftana.ir/vdcezz8w.jh8z7i9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی