شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
جالب است ۰
انجمن GSM و آژانس فضایی اروپا در همکاری با یکدیگر قرار است نسل بعدی شبکه‌های فضایی را بسازند.
انجمن GSM و آژانس فضایی اروپا در همکاری با یکدیگر قرار است نسل بعدی شبکه‌های فضایی را بسازند.
 
به گزارش افتانا به نقل از تک‌رادار، انجمن GSM (GSMA) و آژانس فضایی اروپا (ESA) در حال همکاری برای ساخت نسل بعدی شبکه‌های فضایی هستند.
 
این دو سازمان انگیزه‌نامه و توافق‌نامه‌ای (MOI) امضا کرده‌اند که بر اساس آن این دو با یکدیگر روی فناوری‌های جدید و نوآورانه شبکه‌های ماهواره‌ای و زمینی کار خواهند کرد.
 
هدف از این مشارکت، رقابتی‌تر کردن صنایع شبکه موبایل و ماهواره است. این دو سازمان امیدوارند با همکاری، اکوسیستمی ایجاد کنند که بتواند توسعه راه‌حل‌های تکمیلی را هم برای مشاغل و هم برای مصرف‌کنندگان سرعت بخشد.
 
در قلب این مشارکت، شتاب‌دهنده نوآوری GSMA Foundry قرار دارد؛ جایی که جامعه اپراتورهای شبکه تلفن همراه و صنعت فناوری گسترده‌تر گرد هم می‌آیند تا همکاری بین صنعتی و توسعه فناوری را سرعت بخشند.
 
همچنین انتظار می‌رود که شرکای نوآوری را با توجه به ادغام ارتباطات ماهواره‌ای با شبکه‌های 5G و 6G آینده سرعت بخشند. تحقیقات اخیر GSMAi همچنین نشان داده است که چگونه افزایش پذیرش و ادغام فناوری‌های ماهواره‌ای در صنعت ارتباطات، پتانسیل افزایش درآمد 3 درصد - یا 35 میلیارد دلار - را تا سال ۲۰۳۵ دارد.
 
انتظار می‌رود این GSMA Foundry از نزدیک با هاب 5G/6G ESA همکاری کند، جایی که صنعت ماهواره معمولاً برای همکاری در راه‌حل‌های نوآورانه گرد هم می‌آیند. آن‌ها دانش، ایده‌ها و نتایج آزمایش را به اشتراک خواهند گذاشت و به ادغام ارتباطات 5G و آینده 6G با شبکه‌های غیرزمینی کمک می‌کنند.
 
آنتونیو فرانچی، رئیس فضای برنامه استراتژیک 5G و 6G آژانس فضایی اروپا گفت: همکاری کلیدی برای نوآوری ارتباطات از راه دور است و ما از مرکز 5G/6G خود، مشارکت‌های صنعتی را برای پیشبرد تحول دیجیتال 5G جامعه و صنعت تقویت می‌کنیم. ما مشتاقانه منتظر همکاری با GSMA برای کشف و درک پتانسیل عظیم نسل بعدی اتصال ماهواره‌ای فعال هستیم.
 
منبع: Techradar
کد مطلب : 21134
https://aftana.ir/vdcay6nu.49n6e15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی