جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 17 May 2024
جالب است ۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور تبادل نظر و بررسی موضوعات با دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی هشت کشور اسلامی در حال توسعه (D8) دیدار کرد.  
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور تبادل نظر و بررسی موضوعات با دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی هشت کشور اسلامی در حال توسعه (D8) دیدار کرد.
 
به گزارش افتانا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،  عصر روز شنبه با ایسیاکا عبدالقادر امام، دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی هشت کشور اسلامی در حال توسعه موسوم به D8 دیدار کرد.
 
امیرلاجوردی، جانشین وزیر در امور ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و بهزاد احمدی، رئیس مرکز همکاری‌های تخصصی و مطالعات راهبردی بین‌المللی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این دیدار حضور داشتند.
 
علاوه بر نقش مهم و ارزنده‌ای که این گروه می‌تواند در راستای زمینه‌سازی برای ایجاد بازار مشترک اسلامی داشته باشد، این گروه در عین حال می‌تواند برای اعتلای همکاری‌های اقتصادی میان اعضای خود کارساز باشد. پیش‌تر، دبیر کل D۸ ضمن شرکت در اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اقتصادی موسوم به اکو که تیرماه گذشته در تهران برگزار شد، دیدارهای دوجانبه بین المللی نیز با مقامات حاضر در این اجلاس برگزار کرد.
 
کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی هشت کشور اسلامی درحال توسعه شامل کشورهای ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه است. این گروه ۱۵ ژوئن ۱۹۹۷ (۲۵ خرداد ۱۳۷۶)، با هدف تقویت همکاری‌های اقتصادی کشورهای عضو تشکیل شد. در ادامه اجلاس‌های متعددی در سطح سران و وزرا طی این سال‌ها برگزار و بسیاری از توافقات اجرایی شد که موجب توسعه روابط اقتصادی و سیاسی کشورهای عضو شد. این گروه در واقع از تشکیلات جانبی سازمان کنفرانس اسلامی است.
 
 
کد مطلب : 21461
https://aftana.ir/vdcdfo0x.yt0f96a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی