پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 16 May 2024
جالب است ۰
اطلاعات ژنتیکی میلیون‌ها کاربر دیگر 23andMe در یک حمله جدید توسط هکرها افشا شد.
منبع : دیجیاتو
اطلاعات ژنتیکی میلیون‌ها کاربر دیگر 23andMe در یک حمله جدید توسط هکرها افشا شد.
 
به گزارش افتانا، شرکت حوزه بیوتکنولوژی و پزشکی 23andMe که اخیراً گفته بود هکرها در جریان چندین حمله سایبری، اطلاعات ژنتیکی میلیون‌ها کاربر آن ازجمله ایلان ماسک را سرقت کردند، حالا درحال بررسی گزارش حمله دیگری است که هکر آن مدعی شده 4 میلیون پروفایل ژنتیکی متعلق به افراد در بریتانیا و «ثروتمندترین افراد ساکن در ایالات‌متحده و اروپای غربی» را سرقت کرده است.
 
این هکر که با نام Golem شناخته می‌شود، جدیدترین داده‌های مربوط به این شرکت را در سایت BreachForums منتشر کرده است. همچنین Golem همان هکری است که حمله قبلی به 23andMe را انجام داده بود.
 
کیتی واتسون، معاون ارتباطات 23andMe، اعلام کرده است که این شرکت «اطلاع پیدا کرده» که همان هکر قبلی دوباره ادعا کرده که مجموعه دیگری از اطلاعات مشتریان را افشا کرده است. واتسون می‌گوید: هم‌اکنون درحال بررسی داده‌ها هستیم تا صحت آن‌ها را مشخص کنیم. تحقیقات ما ادامه پیدا می‌کند و اگر متوجه شویم که بدون مجوز به اطلاعات مشتریان دسترسی پیدا کرده‌اند، مستقیماً این موضوع را با آن‌ها مطرح خواهیم کرد.
 
شرکت 23andMe در مورد حمله قبلی، سرقت داده‌های سرقت‌شده توسط هکرها را تأیید کرد. در میان افرادی که اطلاعات آن‌ها سرقت شده بود، اطلاعات چهره‌های سرشناسی مانند ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، و مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، هم وجود داشت. همچنین اطلاعات بیش از یک میلیون افراد یهودی‌تبار اشکنازی در سطح اینترنت فاش شده بود که شامل انواع داده‌ها ازجمله نام کاربران، جنسیت، تاریخ تولد، موقعیت جغرافیایی، تصویر پروفایل و نتایج ژنتیکی آن‌ها می‌شود.
 
بااین‌حال، حمله جدید که صحت آن هنوز تأیید نشده است، شامل ویژگی DNA Relatives این شرکت نیز می‌شود که به‌طور بالقوه هکر با کمک آن می‌تواند به اطلاعات متعلق به بستگان مشتریان 23andMe نیز دسترسی داشته باشد.
کد مطلب : 21544
https://aftana.ir/vdcfjtd0.w6dyjagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی