چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 15 May 2024
جالب است ۰
سامسونگ قبل از اپل دست‌به‌کار شد و هوش مصنوعی Gauss را با قابلیت‌هایی مثل کدنویسی، پاسخ‌ به سؤالات و تولید و ویرایش عکس معرفی کرد.
منبع : GSMArena
سامسونگ قبل از اپل دست‌به‌کار شد و هوش مصنوعی Gauss را با قابلیت‌هایی مثل کدنویسی، پاسخ‌ به سؤالات و تولید و ویرایش عکس معرفی کرد.
 
به گزارش افتانا، سامسونگ در رویداد AI Forum 2023 که در پردیس تحقیق‌وتوسعه‌ی این شرکت در سئول کره‌ی جنوبی برگزار شد، مدل هوش مصنوعی خود موسوم‌به Samsung Gauss را معرفی کرد. این مدل هوش مصنوعی مولد، به‌افتخار ریاضیدانی به‌اسم کارل فردریش گاوس که نظریه‌ی توزیع عادی (گاوسی) را بنا نهاد نام‌گذاری شده است. نظریه‌ی گاوس درواقع ستون اصلی فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی محسوب می‌شود.
 
سامسونگ Gauss، چشم‌انداز نهایی این شرکت برای حضور در حوزه‌ی هوش مصنوعی مولد است. این مدل درحال حاضر به‌صورت داخلی دردسترس کارکنان شرکت قرار گرفته اما به‌زودی ازطریق محصولات آینده‌ی غول فناوری کره‌ی جنوبی دردسترس عموم قرار خواهد گرفت.
 
هوش مصنوعی گاوس شامل Samsung Gauss Language، Samsung Gauss Code و Samsung Gauss Image می‌شود و محصولات مبتنی‌بر این مدل‌ها احتمالاً طی ماه‌های آینده دردسترس قرار خواهند گرفت. انتظار می‌رود ویژگی‌های مبتنی‌بر این مدل‌های هوش مصنوعی در سری گلکسی S24 نیز ارائه شود.
 
Samsung Gauss Language برای فهم زبان انسان و پاسخ‌دادن به درخواست‌ها و سؤالات کاربران طراحی شده و ازجمله قابلیت‌های آن می‌توان به نوشتن ایمیل، ویرایش و خلاصه‌سازی اسناد، ترجمه‌ی زبان‌ها و افزایش بهره‌وری اشاره کرد. همچنین می‌توان از این مدل برای ارائه‌ی کنترل‌های هوشمندتر در دستگاه‌های مختلف بهره گرفت. این مدل هم روی سرورهای ابری و هم روی دستگاه‌های الکترونیکی مثل گوشی سامسونگ، تبلت و کامپیوترهای شخصی این شرکت کار می‌کند.
 
Samsung Gauss Code متخصص کدنویسی است. این مدل دستیاری به‌نام Code.i دارد که سامسونگ در داخل شرکت خود از آن استفاده خواهد کرد. ابزار مذکور برای توسعه‌ی سریع‌تر و آسان‌تر نرم‌افزار ازطریق رابط کاربری تعاملی استفاده می‌شود. این مدل از ویژگی توصیف کد و تولید نمونه‌های آزمایشی برنامه‌ها نیز پشتیبانی می‌کند.
 
Samsung Gauss Image برای ساخت و ویرایش آسان تصاویر طراحی شده است. این مدل هوش مصنوعی می‌تواند سبک تصاویر را تغییر یا وضوح آن‌ها را افزایش دهد. مدل مورد اشاره همچنین امکان افزودن الِمان‌های بصری به عکس‌ها را دارد و مثل Dall-E با دریافت توضیح متنی کوتاه عکس تولید می‌کند.
 
همه مدل‌های هوش مصنوعی سامسونگ می‌توانند به‌طور مستقیم روی دستگاه کاربران اجرا شوند و بدین‌ترتیب حریم خصوصی آن‌ها حفظ خواهد شد. این شرکت تیم قرمز هوش مصنوعی هم تشکیل داده که اقدامی در راستای اصول و اخلاقیات فناوری مذکور است. این تیم در مراحل مختلف توسعه‌ی هوش مصنوعی از جمع‌آوری داده گرفته تا شکل‌گیری نتیجه، مشکلات مربوط به حریم‌ خصوصی و امنیت را بررسی می‌کند.
کد مطلب : 21629
https://aftana.ir/vdcjhme8.uqev8zsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی