جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
جالب است ۰
هند نیز مانند اکثر کشورهای اروپایی به‌دنبال وضع قوانینی برای استفاده از هوش مصنوعی است.
منبع : Reuters
هند نیز مانند اکثر کشورهای اروپایی به‌دنبال وضع قوانینی برای استفاده از هوش مصنوعی است.
 
به گزارش افتانا، یک روز پس از آنکه نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، نگرانی‌هایش درباره‌ فناوری دیپ‌فیک را مطرح کرد، یکی از وزیران ارشد این کشور گفت هند در حال تدوین قوانینی برای کنترل دیپ فیک است.
 
وزیر فناوری اطلاعات هند پس از نشست با دانشگاهیان و گروه‌های صنعتی و شرکت‌های فعال در حوزه‌ی شبکه‌های اجتماعی، در جمع خبرنگاران گفت: «قصد داریم در چند هفته‌ی آینده تدوین آیین‌نامه را تکمیل کنیم.»
 
دیپ‌فیک ویدئوهایی واقع‌گرایانه و درعین‌حال ساختگی هستند که الگوریتم‌های هوش مصنوعی آن‌ها را تولید می‌کنند. چهارشنبه‌ی گذشته، مودی در سخنان آغازینش در نشست مجازی کشورهای G20 از رهبران جهانی خواست تا به‌طور مشترک برای قانونمندکردن هوش مصنوعی تلاش کنند و نگرانی‌هایش بابت تأثیرات منفی دیپ‌فیک بر جامعه مطرح کرد.
 
همچنین، وزیر فناوری اطلاعات هند افزود: «مقررات جدید به جریمه‌های فردی که محتوا را آپلود می‌کند و پلتفرمی که محتوا روی آن منتشر شده است، رسیدگی خواهد کرد.» این حرکت در حالی صورت می‌گیرد که کشورهای سراسر جهان در حال رقابت برای تدوین قوانینی برای قانونمندکردن استفاده از هوش مصنوعی هستند.
 
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، ماه گذشته فرمانی اجرایی امضا کرد که براساس آن توسعه‌دهندگان سیستم‌های هوش مصنوعی که خطرهایی برای امنیت ملی، اقتصاد، سلامت یا ایمنی عمومی آمریکا دارند، نتایج آزمایش‌ها را پیش از انتشار برای عموم، باید با دولت آمریکا به‌اشتراک بگذارند.
 
سازمان ملل متحد نیز هیئت مشورتی ۳۹ نفره‌ای را برای رسیدگی به مسائل مربوط به قوانین مرتبط با هوش مصنوعی تشکیل داده است. این در حالی است که قانون‌گذاران اروپایی پیش‌نویس مجموعه‌ای از قوانین را آماده کرده‌اند که ممکن است تا ماه آینده تصویب شود.
کد مطلب : 21674
https://aftana.ir/vdcjxme8.uqevazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی