يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
جالب است ۰
برخی از مشخصات مدل ۲۰۲۴ لپ‌تاپ گیمینگ Legion 5 Pro با پردازنده‌ی نسل ۱۴ فاش شد.
منبع : ITHome
برخی از مشخصات مدل ۲۰۲۴ لپ‌تاپ گیمینگ Legion 5 Pro با پردازنده‌ی نسل ۱۴ فاش شد.
 
به گزارش افتانا، جدیدترین لپ‌ تاپ گیمینگ لنوو با نام Legion Pro 5 در یک سایت خرده‌فروشی آنلاین رؤیت شده و اطلاعاتی از آن فاش شده است. قیمت لپ تاپ مذکور برای کانفیگ مجهز به Core i9 14900HX به حدود ۱۸۰۰ دلار می‌رسد.
 
Core i9 14900HX پردازنده‌ی پرچمدار نسل ۱۴ اینتل است. اینتل در نسل ۱۴ دو سری پردازنده عرضه می‌کند؛ سری اول پردازنده‌های میتیور لیک با نام‌گذاری جدید Core Ultra هستند که معماری کاملاً جدیدی دارند و از لیتوگرافی هفت نانومتری استفاده می‌کنند. پرچمدارهای نسل ۱۴ اینتل (سری HX) با معماری رپتور لیک رفرش ساخته می‌شوند و همچنان با نام‌گذاری Core i در دسترس قرار می‌گیرند.
 
مدل جدید Legion 5 Pro از پردازنده اینتل Core i9 14900HX با ۲۴ هسته و ۳۲ رشته قدرت می‌گیرد. فرکانس پردازنده به حداکثر ۵٫۸ گیگاهرتز می‌رسد و حداکثر توان توربوی آن ۱۵۷ وات است.
 
تصمیم لنوو برای انتخاب CPU-های رپتور لیک رفرش به جای CPU-های میتیور لیک، به‌دلیل قدرت بیشتر رپتور لیک رفرش در کارهای تولید محتوا و گیمینگ است.
 
جدیدترین لپ تاپ گیمینگ لنوو در کنار پردازنده‌ی Core i9 از ۳۲ گیگابایت رم DDR5 5600 و SSD با ظرفیت یک ترابایت و گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 4070 بهره می‌برد. در صورتی که کاربران به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز داشته باشند، Legion Pro 5 یک اسلات اضافی M.2 SSD را ارائه می‌دهد و رم DDR5 را می‌توان تا ۹۶ گیگابایت ارتقا داد.
 
Legion 5 Pro ابعاد ۳۶۳ در ۲۶۰ در ۲۶٫۷۵ میلی‌متر و وزن ۲٫۵۵ کیلوگرم دارد. در بخش پورت‌ها شاهد ۳ پورت USB 3.1 نسل یک، یک پورت USB 3.2 نسل یک، یک پورت USB-C 3.2 نسل ۲، DisplayPort 1.4 و HDMI 2.1 هستیم. پورت HDMI می‌تواند اتصال به نمایشگر 4K تا ۱۲۰ هرتز یا 8K تا ۶۰ هرتز را پشتیبانی کند.
 
لپ‌تاپ لنوو Legion 5 Pro مدل ۲۰۲۴ احتمالاً در نمایشگاه CES 2024 در کنار محصولات دیگر جدید این شرکت به نمایش در خواهد آمد.
کد مطلب : 21766
https://aftana.ir/vdcb0zb5.rhb80piuur.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی