يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
جالب است ۰
طراحی هیجان‌انگیز، بازگشت پردازنده‌ی اگزینوس و آغاز عصر هوش مصنوعی؛ گلکسی S24 سامسونگ از راه رسید.
منبع : GSMArena
طراحی هیجان‌انگیز، بازگشت پردازنده‌ی اگزینوس و آغاز عصر هوش مصنوعی؛ گلکسی S24 سامسونگ از راه رسید.
 
به گزارش افتانا، پس از انتشار شایعات، تصاویر و ویدیوهای فراوان، سامسونگ گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S24 را در جریان مراسم گلکسی آنپکد رونمایی کرد.
 
گلکسی S24
گلکسی S24 همان فرمول نسل‌های پیشین را حفظ کرده و با تغییرات چشم‌گیری در طراحی مواجه نشده است. گلکسی S24 بدنه‌ای با طراحی چشم‌نواز، دوربین‌های ارتقایافته و پردازنده‌ی قدرتمند دارد که برای عصر هوش مصنوعی توسعه یافته است و در دسته‌ی بهترین گوشی ها قرار می‌گیرد.
 
سامسونگ می‌گوید اینترنت و دوربین، انقلاب اول و دوم صنعت موبایل را رقم زدند و حالا هوش مصنوعی قرار است آغازگر انقلاب سوم در صنعت موبایل باشد.
 
به گزارش زومیت، گوشی سامسونگ گلکسی S24 به نمایشگر ۶٫۲ اینچی اولد (با نام تجاری Dynamic AMOLED 2X) مجهز است که نرخ نوسازی متغیر یک تا ۱۲۰ هرتز و وضوح +Full HD دارد و با فناوری Vision Booster می‌تواند حداکثر روشنایی ۲٬۶۰۰ نیت تولید کند.
 
ابعاد پرچمدار جدید سامسونگ ۷۰٫۶ در ۱۴۷ در ۷٫۶ میلی‌متر و وزن آن ۱۶۸ گرم است که در مقایسه با گلکسی S23 تغییر چندانی نداشته است.
 
گلکسی اس ۲۴ در بخش دوربین حداقل روی کاغذ بدون تغییر مانده و همچنان شاهد دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال (OIS)، دوربین‌ ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو هستیم. گلکسی S24 در بالای نمایشگرش میزبان دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی است.
 
سامسونگ چندین قابلیت هوش مصنوعی را ازطریق Pro Visual Engine برای دوربین‌ پرچمدارانش در نظر گرفته است. می‌توان با استفاده از هوش مصنوعی سوژه‌های عکس را جابه‌جا یا بزرگ‌نمایی کرد و به تماشای پیش‌نمایشی از تصویر، پیش از فشردن دکمه‌ی شاتر، نشست.
 
می‌توانیم انتظار داشته باشیم که گلکسی S24 به کمک قابلیت‌های هوش مصنوعی دوربین در فهرست بهترین گوشی مناسب عکاسی قرار بگیرد.
 
امسال شاهد بازگشت سیاست دو تراشه‌ای سامسونگ هستیم. گلکسی S24 اولترا به عنوان بهترین گوشی سامسونگ، با قوی‌ترین تراشه‌ی دنیای اندروید یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در همه‌ی بازارها عرضه می‌شود درحالی که نسخه‌ی اسنپدراگون گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس فعلا مختص به بازار آمریکا است و در سایر بازارها شاهد پردازنده‌ی اگزینوس ۲۴۰۰ خواهیم بود (مدل‌های اسنپدراگون به نسخه‌ی سفارشی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با فرکانس بیشتر مجهزند).
 
سامسونگ تایید کرده است که گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس در بازار ایران با پردازنده‌ی اگزینوس ۲۴۰۰ عرضه می‌شود.
 
تمامی مدل‌های سری گلکسی S24 از محفظه‌ی بخار با ابعاد ۱٫۹ برابر بزرگ‌تر از نسل قبل بهره می‌برند که باعث بهبود دمای دستگاه و عملکرد پایدار می‌شود؛ همچنین قابلیت‌ رهگیری پرتو، جلوه‌های بصری بازی‌ها را ارتقا می‌بخشد.
 
سامسونگ می‌گوید گلکسی S24 در کانفیگ پایه ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد. کانفیگ‌های دیگر این گوشی با ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شوند.
 
گلکسی S24 سامسونگ به‌لطف باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی شارژدهی بسیار خوبی ارائه خواهد داد. غول کره‌ای می‌گوید درصد باتری پرچمدار جدیدش با شارژر سامسونگ مدل ۲۵ وات در عرض نیم‌ساعت از صفر به ۵۰ درصد می‌رسد. گلکسی S24 مطابق انتظار به فناوری‌های شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس مجهز است.
 
سامسونگ گوشی گلکسی S24 را با رابط کاربری One UI 6.1 بر پایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۴ عرضه می‌کند. گلکسی S24 افزون‌بر 5G از استانداردهای Wi-Fi 6E و Bluetooth 5.3 پشتیبانی خواهد کرد و به‌لطف گواهی IP68 در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم خواهد بود.
 
گوشی‌های نسل جدید سامسونگ تا ۷ سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل و به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد.
 
به گفته‌ی سامسونگ، سری گلکسی S24 راه را برای ورود به عصر جدیدی باز می‌کند که برای همیشه نحوه‌ی استفاده‌ی کاربران از موبایل را تغییر خواهد داد. هوش مصنوعی تقریبا هر تجربه‌ای را در سری گلکسی S24 تقویت می‌کند، از ترجمه‌ی زنده تماس و قابلیت تغییر لحن نوشتار گرفته تا بهبود کیفیت تصاویر و حذف تاری و نویز هنگام فیلمبرداری.
 
با قابلیت Interpreter می‌توان بدون نیاز به اتصال اینترنت، مکالمات زنده را به صورت آنی و در یک نمای دو صفحه‌ای ترجمه کرد تا افراد بتوانند رونوشت متنی از آنچه طرف مقابل گفته را بخوانند.
 
سامسونگ می‌گوید کاربران گلکسی اس ۲۴ از طریق تنظیمات پیشرفته هوش مصنوعی کنترل کاملی بر میزان دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات شخصی خود خواهند داشت.
 
سامسونگ قیمت گلکسی S24 را ۷۹۹ دلار اعلام کرده است. قیمت گوشی گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا به ترتیب ۹۹۹ دلار و ۱٬۲۹۹ دلار است. این گوشی‌ها از ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) عرضه می‌شوند.
 
گلکسی S24 پلاس
گلکسی S24 پلاس به‌عنوان یکی از اعضای خانواده‌ی جدید پرچمداران سامسونگ رسماً معرفی شد. غول کره‌ای امسال هوش مصنوعی را در مرکز توجه خود قرار داده و از این فناوری برای بهبود قابلیت‌های مختلف -از ترجمه‌ی تماس‌ها گرفته تا آزادسازی فضای ذخیره‌سازی- بهره گرفته است.
 
به‌گفته تی‌ام رو، رئیس واحد موبایل سامسونگ، سری گلکسی S24 با بهره‌گیری از هوش مصنوعی Galaxy AI ارتباط کاربران را با جهان و روش استفاده از گوشی‌هایشان متحول می‌کنند.
 
Galaxy AI هوش مصنوعی معناداری را با هدف بهبود همه قابلیت‌هایی که گوشی‌های هوشمند در انجام کارهای روزانه ارائه می‌دهند، تعریف می‌کند. گلکسی S24 پلاس با این فناوری، ویژگی‌های جذاب و کاربری مثل ترجمه‌ی زنده‌ی دوطرفه‌ی صوتی و متنی تماس‌های تلفنی را فراهم کرده است تا از اپلیکیشن‌های متفرقه بی‌نیاز شوید.
 
گلکسی S24 پلاس از زبان طراحی مشابه نسل قبل بهره می‌برد و همچنان به فریم آلومینیومی و قاب پشتی شیشه‌ای مجهز است. این محصول از نمایشگر ۶٫۷ اینچ اولد با وضوح +QHD استفاده می‌کند و از نرخ نوسازی متغیر بین یک تا ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و روشنایی آن ۲۶۰۰ نیت است. ابعاد این دستگاه ۱۵۸٫۵ در ۷۵٫۹ در ۷٫۷ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۷ گرم اعلام شده است.
 
قاب پشتی گلکسی S24 پلاس میزبان دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال (OIS) و لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.8 است که درکنار آن یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه قرار گرفته است که از لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 بهره می‌برد.
 
گلکسی S24 پلاس همچنین به دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال سه برابری و گشودگی دیافراگم f/2.4 مجهز است. دوربین سلفی گوشی سامسونگ ۱۲ مگاپیکسلی است و لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 دارد.
 
گلکسی S24 اولترا فقط با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ (نسخه‌ی سفارشی) به‌فروش می‌رسد اما پردازنده‌ی گلکسی S24 پلاس در برخی بازارها اسنپدراگون ۸ نسل ۳ (نسخه‌ی سفارشی) و در برخی دیگر اگزینوس ۲۴۰۰ است. تراشه‌ی پرچمدار کوالکام از واحد پردازش هوش مصنوعی بهره می‌برد که به ارائه‌ی بهتر قابلیت‌های مبتنی‌بر این فناوری کمک می‌کند.
 
گلکسی S24 پلاس در دو نسخه با فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی و رم ۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود. این محصول به باتری ۴۹۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است و از شارژ سریع سیمی ۴۵ وات پشتیبانی می‌کند. به‌گفته‌ی سامسونگ، گلکسی S24 پلاس در ۳۰ دقیقه تا ۶۵ درصد شارژ می‌شود. این محصول همچنین از شارژ سریع بی‌سیم و قابلیت شارژ سایر دستگاه‌ها پشتیبانی می‌کند.
 
از دیگر ویژگی‌های گلکسی S24 پلاس می‌توان به سیستم‌عامل پیش‌فرض اندروید ۱۴ و رابط کاربری One UI 6.1 اشاره کرد. این محصول همچنین از 5G، وای‌فای 6E و بلوتوث ۵٫۳ پشتیبانی می‌کند و به درگاه USB-C مجهز شده است.
 
گلکسی S24 پلاس از سیستم کنترل حرارت بهینه بهره می‌برد تا عملکرد پایداری را هنگام اجرای کارهای سنگین مثل بازی تضمین کند.
 
گلکسی اس ۲۴ پلاس مثل مدل‌های پیشین با گواهی IP68 به‌فروش می‌رسد و این یعنی می‌تواند به‌مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱٫۵ متری آب دوام بیاورد. قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S24 پلاس از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود. قیمت گوشی اس ۲۴ و اس ۲۴ اولترا به‌ترتیب ۷۹۹ دلار و ۱٬۲۹۹ دلار است.
 
مترجم مبتنی‌بر هوش مصنوعی در گلکسی S24 پلاس می‌تواند مکالمات را حتی بدون نیاز به اتصال اینترنت به‌طور زنده بین زبان‌های مختلف ترجمه و رونویسی کند.
 
Chat Assist در این گوشی به کاربر در نوشتن پیام‌‌های مختلف با لحن دلخواه کمک می‌کند. هوش مصنوعی در کیبورد دستگاه می‌تواند پیام‌ها، ایمیل‌ها و موارد دیگر را به‌طور زنده به ۱۳ زبان ترجمه کند که قابلیتی بسیار جذاب و کاربردی محسوب می‌شود.
 
قابلیت Note Assist در برنامه‌ی Notes گلکسی S24 پلاس، براساس نیاز کاربر یادداشت‌هایی با الگوهای آماده ایجاد می‌کند و Transcript Assist هنگام ضبط صدا از فناوری تشخیص گفتار برای رونویسی متنی بهره می‌برد.
 
ProVisual Engine در گلکسی S24 پلاس، مجموعه‌ای کامل از ابزارهای هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد که امکانات جذابی برای اعمال تنظیمات مختلف و افزایش کیفیت عکس‌ها دارد. دستیار Galaxy AI پس‌از ثبت عکس‌ها، ابزارهای ویرایش مختلفی مثل پاک‌کردن اشیاء یا افراد مزاحم و بازسازی تصویر را ارائه می‌دهد.
 
قابلیت جذاب Generative Edit در گلکسی S24 پلاس بخش‌هایی از پس‌زمینه‌ی تصویر را با هوش مصنوعی مولد پر می‌کند. این ابزار همچنین می‌تواند عکس‌های کج را به عکس استاندارد تبدیل کند.
 
باتوجه به مشخصات گلکسی S24 پلاس، این محصول می‌تواند به‌راحتی در فهرست بهترین گوشی قرار بگیرد. قیمت گلکسی S24 پلاس، ابعاد نمایشگر و سخت‌افزار پرقدرت باعث می‌شوند این گوشی رقیبی جدی برای آیفون ۱۵ پلاس باشد.
 
گلکسی S24 اولترا
گلکسی اس ۲۴ اولترا پس از شایعه‌های فراوان، افشاگری‌های پرتعداد و البته هیاهوی بسیار، سرانجام از راه رسید. با پرچمداری طرفیم که پرقدرت‌ترین سخت‌افزار بازار را زیر بدنه‌ای چشم‌نواز قرار داده و به استقبال هوش مصنوعی رفته است تا با زبان بی‌زبانی‌، پیامی مهم مخابره کند: سامسونگ آماده‌ی پس‌گرفتن جایگاه ازدست‌رفته‌اش در بازار موبایل است.
 
گلکسی S24 اولترا توجه ویژه‌ای به هوش مصنوعی دارد. سامسونگ می‌گوید همانطور که اینترنت و دوربین، مفهوم گوشی همراه را تغییر دادند، حالا نوبت عصر هوش مصنوعی است تا گوشی‌ها را متحول کند.
 
سامسونگ می‌گوید که هوش مصنوعی تقریبا تمامی بخش‌های سری گلکسی S24 را متحول کرده است تا پرچمداران جدیدش در همه‌ی حوزه‌ها درخشان عمل کنند.
 
گوشی Galaxy S24 Ultra سامسونگ به‌لطف نسخه‌ی سفارشی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به‌راحتی در صدر فهرست بهترین گوشی سامسونگ قرار می‌گیرد و وارد فهرست بهترین گوشی های بازار می‌شود. این پرچمدار، دوربین باکیفیت دارد تا برای بهترین گوشی ها از نظر دوربین هم خط‌و‌نشان بکشد.
 
جدیدترین گوشی پرچمدار سری گلکسی S به همان فرمول همیشگی پای‌بند است، اما دو تغییر سخت‌افزاری قابل توجه تجربه کرده: تخت‌شدن لبه‌های نمایشگر و استفاده از فریم تیتانیومی. این گوشی به‌لطف هوش مصنوعی Galaxy AI در حوزه‌ی نرم‌افزار نیز حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد.
 
در نمای جلویی گلکسی اس ۲۴ اولترا شاهد همان طراحی قبلی هستیم: دستگاهی تمام‌صفحه که از حفره‌ی مرکزی دایره‌ای میزبانی می‌کند و نمایشگر بزرگ دارد.
 
ابعاد نمایشگر گلکسی اس ۲۴ اولترا تغییر نکرده و همچنان ۶٫۸ اینچ است و وضوح +QHD دارد؛ اما این بار به روشنایی بیشتر (حداکثر ۲٬۶۰۰ نیت) دست پیدا می‌کند.
 
حاشیه‌‌های اطراف نمایشگر نه‌تنها در گلکسی S24 اولترا بلکه در گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس کاهش پیدا کرده است. این نمایشگر پنل اولد با نام تجاری Dynamic AMOLED 2X دارد و به‌لطف Vision Booster، در زیر نور مستقیم آفتاب خواناتر از نسل قبل است.
 
نمایشگر گلکسی S24 اولترا توسط شیشه‌ی جدیدی به نام Gorilla Armor محافظت می‌شود که ۷۵ درصد بازتاب نور کمتر نسبت‌به نسل قبل دارد، دوامش ۵۰ درصد بیشتر شده و در برابر خط و خش و ضربه تا ۴ برابر مقاوم‌تر است.
 
در سال‌های اخیر یکی از تفاوت‌های ظاهری مهم گلکسی S اولترا با مدل‌های استاندارد و پلاس، بهره‌مندی مدل اولترا از نمایشگری با لبه‌ی خمیده بود؛ با این‌حال امسال سامسونگ تصمیم گرفته است نمایشگر خمیده را کنار بگذارد و گلکسی S24 اولترا را به نمایشگر تخت مجهز کند.
 
گلکسی S24 اولترا همچون دو مدل دیگر از پنل LTPO استفاده می‌کند، به این معنی که نمایشگر آن دارای نرخ نوسازی متغیر یک تا ۱۲۰ هرتز است. این پنل، عملکرد تحسین‌برانگیزی در نمایش محتوای بصری دارد؛ اما برای نظر قطعی درباره‌ی آن باید منتظر باشیم که پرچمدار جدید سامسونگ به دست کارشناسان زومیت برسد.
 
در پنل پشتی گلکسی S24 اولترا شاهد دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی هستیم که وضوح مشابه نسل قبل دارد، اما نور بیشتری جذب می‌کند. غول کره‌ای جزئیات دقیقی در این زمینه ارائه نداده، اما فرضیه‌ی ما استفاده از فناوری ترکیب پیکسل‌ها است.
 
دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی S24 اولترا به لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) مجهز است و میزان گشودگی دیافراگمش نسبت‌به نسل قبل تغییر نکرده (f/1.7).
 
مهم‌ترین تغییر گلکسی S24 اولترا در بخش دوربین، مربوط‌به ماژول تله‌فوتو است. به گفته‌ی سامسونگ، گلکسی S24 اولترا برخلاف گلکسی S23 اولترا به دوربین تله‌فوتو با زوم ۱۰ برابری بومی مجهز نیست و از دوربین تله‌فوتو با زوم ۵ برابری اپتیکال و حسگر ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.
 
حسگر دوربین تله‌فوتو تا ۶۰ درصد پیکسل‌های بزرگ‌تر نسبت‌به نسل قبل دارد و لرزش‌گیر اپتیکال لنز این دوربین، تا دو برابر آزادی عمل بیشتر ارائه می‌دهد؛ بدین ترتیب می‌توانید در تاریکی، عکس‌ها و ویدیوهای زوم باکیفیت‌تری ثبت کنید.
 
به گفته سامسونگ، دوربین تله‌فوتو جدید گلکسی S24 می‌تواند زوم ۱۰ برابری «با کیفیت اپتیکال» ارائه دهد؛ این بزرگ‌نمایی، بومی نیست و سامسونگ به عملکرد حسگر و هوش مصنوعی اتکا می‌کند. سامسونگ سیستم تله‌فوتو گوشی جدیدش را Quad Tele System خطاب می‌کند و همچنین می‌گوید زوم ۱۰۰ برابری گلکسی S24 اولترا کیفیت بهتری نسبت‌به نسل قبل دارد.
 
به‌لطف به‌روزرسانی حالت Nightography، عکس‌ها و ویدیوهای ضبط‌شده با قابلیت Space Zoom گلکسی S24 اولترا در تمامی سناریوها وضوح بسیار خوبی دارند، حتی هنگام زوم‌کردن.
 
گلکسی S24 اولترا در پنل پشتی دوربین تله‌فوتو دیگری نیز دارد که به حسگر ۱۰ مگاپیکسلی مجهز است و بزرگ‌نمایی اپتیکال سه برابری ارائه می‌دهد. این گوشی همچنین از دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و در پنل جلویی میزبان دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی است.
 
گلکسی S24 اولترا برخلاف مدل‌های استاندارد و پلاس به فریم تیتانیومی مجهز است. سامسونگ نگفته که کل بدنه‌ی دستگاه تیتانیومی شده یا صرفا شاهد استفاده از روکش تیتانیومی هستیم (اما اعلام کرده است که فریم تیتانیومی شامل دکمه‌های کناری و دکمه‌ی صدا نمی‌شود).
 
آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس اسما دارای فریم تیتانیومی هستند، اما حقیقت این است که روکشی نسبتا نازک از تیتانیوم را روی شاسی آلومینیومی استفاده می‌کنند.
 
استفاده از تیتانیوم باعث شده است وزن گلکسی S24 اولترا نسبت‌به نسل قبل یک گرم کاهش یابد (البته میزان کاهش وزن در مدل مجهزبه شبکه‌ی 5G Sub-6Ghz به دو گرم می‌رسد). بدنه‌ی تیتانیومی گلکسی S24 اولترا برخلاف گوشی اپل میزبان قلم لمسی S-Pen است.
 
ابعاد گلکسی S24 اولترا به ۱۶۲٫۳ در ۷۹ در ۸٫۶ میلی‌متر می‌رسد؛ بنابراین پرچمدار نسل قبل سامسونگ کمی کشیده‌تر از نسل فعلی است، با این‌حال گلکسی S24 اولترا ۰٫۹ میلی‌متر عرض بیشتر دارد و ضخامتش کاهش یافته است.
 
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گلکسی S24 اولترا، بهره‌مندی از هوش مصنوعی است. سامسونگ با Galaxy AI در تلاش است دسترسی مردم به هوش مصنوعی را ساده‌تر و گسترده‌تر کند تا انتظاراتی که از گوشی‌های هوشمند داریم، وارد سطح جدیدی شود.
 
هوش مصنوعی سامسونگ ترکیبی از پردازش محلی و پردازش ابری است و در رابط کاربری One UI 6.1 (نسخه‌ی سفارشی اندروید ۱۴ در گوشی‌های سامسونگ) ارائه خواهد شد.
 
به گفته سامسونگ، کاربران می‌توانند ازطریق قابلیت امنیتی Advanced Intelligence جلوی پردازش داده‌های مربوط‌به هوش مصنوعی در سرورها را بگیرند. امنیت گوشی‌های سامسونگ فقط به هوش مصنوعی محدود نیست و این محصولات حالا از کلید عبور (Passkey) برای ورود به حساب‌ها بدون نیاز به رمز عبور پشتیبانی می‌کنند.
 
یکی از مهم‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی سامسونگ، در ویرایش تصاویر نمود پیدا می‌کند. گلکسی AI با اتکا بر فناوری هوش مصنوعی مولد، ویرایش تصویر را انجام می‌دهد و درصورتی که نیاز داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌دهد که چه تغییراتی روی تصویر اعمال کنید.
 
قابلیت Generative Edit سامسونگ می‌تواد بخش‌های خالی پس‌زمینه‌ی عکس را با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، تکمیل کند. با هوش مصنوعی سامسونگ حتی می‌توان جای سوژه‌ها را در تصویر تغییر داد.
 
قابلیت دیگر (Instant Slow-mo) در بخش ویدیو کاربرد دارد. سامسونگ می‌گوید که هوش مصنوعی گلکسی AI می‌تواند با ایجاد فریم‌های جدید در بین فریم‌های فعلی، ویدیوهای عادی را حرکت‌آهسته (اسلوموشن) کند.
 
بر اساس گفته سامسونگ، گلکسی AI ترجمه‌ی تماس‌ها را امکان‌پذیر می‌کند و نکته‌ی مهم این است که پردازش‌های قابلیت موردبحث به‌صورت محلی و بدون وابستگی به سرورهای ابری انجام می‌گیرند.
 
ترجمه زنده تماس‌ در ابتدا از ۱۳ زبان پشتیبانی می‌کند و در آینده به زبان فارسی هم مجهز خواهد شد. قابلیت Live Translate به اتصال اینترنت و لاگین در حساب سامسونگ نیاز دارد و صرفا در اپلیکیشن Phone گوشی‌های سامسونگ ارائه می‌شود.
 
هوش مصنوعی سامسونگ توانایی ترجمه‌ی زنده‌ی صوتی و متنی و حتی دستکاری لحن متن‌ها را دارد. قابلیت دستکاری لحن و ترجمه‌ی متنی در قالب Chat Assist ارائه می‌شود. غول کره‌ای از اضافه‌شدن هوش مصنوعی به کیبورد هم خبر داده است.
 
یک قابلیت ویژه که صرفا در گلکسی S24 اولترا ارائه می‌شود، Circle to Search with Google نام دارد. به‌لطف این قابلیت می‌توانید با قلم لمسی، دور هر چیزی خط بکشید تا دستگاه آن را در گوگل جست‌و‌جو کند.
 
سامسونگ می‌گوید گوشی‌های جدیدش به‌لطف Transcript Assist و Note Assist می‌توانند صداهای ضبط‌شده را به متن تبدیل و متن‌های نوشته‌شده را خلاصه کنند (به‌لطف Transcript Assist ترجمه‌ی فایل‌های صوتی هم ممکن می‌شود).
 
قابلیت دیگری به نام Super HDR به گوشی‌های سامسونگ می‌‌آید که نه‌تنها در گالری بلکه در شبکه‌های اجتماعی قابل دسترس است و جذابیت عکس‌های عادی غیر HDR را افزایش می‌دهد. این قابلیت حتی در فید اصلی و بخش ریلز اینستاگرام ارائه می‌شود و مشابه چیزی است که پیش‌تر به‌صورت محدود در گوشی گوگل مدل پیکسل ۸ پرو دیده بودیم.
 
گلکسی S24 اولترا در تمامی بازارهای دنیا با نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام با نام Snapdragon 8 Gen 3 Mobile Platform for Galaxy عرضه می‌شود، درحالی‌که گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس در دو نسخه‌ی اسنپدراگون و اگزینوس در دسترس قرار می‌گیرند.
 
بر اساس آنچه سامسونگ به زومیت گفته است، مدل‌های اگزینوس گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس در بازار ایران عرضه خواهند شد، نه مدل‌های اسنپدراگون.
 
سامسونگ در مراسم آنپکد همان ادعای همیشگی‌اش را تکرار کرد: مدل‌های اگزینوس و اسنپدراگون گلکسی S عملکرد مشابه دارند. در سال‌های قبل، دیدیم که چنین ادعایی حقیقت ندارد.
 
بنچمارک‌های مقدماتی، اختلاف عملکرد اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را به تصویر کشیده‌اند، هرچند این اختلاف کمتر از نسل‌های قبل شده است. نسخه‌ی سفارشی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ فرکانس بیشتری نسبت‌به نسخه‌ی استاندارد دارد، اما فعلا جزئیات دقیقی در این زمینه اعلام نشده است.
 
به‌لطف اسنپدراگون ۸ نسل ۳، گوشی گلکسی S24 اولترا در بازی‌ها از فناوری رهگیری پرتو پشتیبانی می‌کند. به ادعای سامسونگ، افزایش ۱٫۹ برابری ابعاد محفظه‌ی بخار باعث می‌شود گلکسی S24 اولترا در بازی‌ها و پردازش‌های سنگین عملکرد پایداری داشته باشد؛ البته برای صحت‌سنجی، باید پرچمدار کره‌ای‌ها را وارد آزمون‌های زومیت کنیم.
 
گلکسی S24 اولترا با ۱۲ گیگابایت رم عرضه می‌شود و در کانفیگ‌های مختلف به ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی مجهز است.
 
پرچمدار پرقدرت سامسونگ از باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با توان ۴۵ وات بهره می‌گیرد. سامسونگ می‌گوید این گوشی با آداپتور مناسب در نیم ساعت به ۶۵ درصد شارژ دست پیدا می‌کند.
 
به گفته سامسونگ، گوشی گلکسی S24 اولترا از وای‌فای ۷ و بلوتوث ۵٫۳ بهره می‌برد تا به سرعت چشمگیر در انتقال داده دست پیدا کند. این گوشی به‌لطف گواهی IP68   دربرابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است.
 
گلکسی S24 اولترا سامسونگ در رنگ‌های خاکستری تیتانیومی، مشکی تیتانیومی، بنفش تیتانیومی و زرد تیتانیومی روانه‌ی بازار می‌شود. در خرید آنلاین، یک‌سری رنگ‌های اضافه در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. سامسونگ گفته است که گوشی‌های جدیدش تا هفت سال به‌روزرسانی اندروید و به‌روزرسانی امنیتی دریافت می‌کنند.
 
قیمت گوشی گلکسی S24 اولترا از ۱٬۲۹۹ دلار آغاز می‌شود که ۱۰۰ دلار بیشتر از قیمت گوشی گلکسی S23 اولترا است. قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس به‌ترتیب در کانفیگ پایه ۷۹۹ دلار و ۹۹۹ دلار است. این گوشی‌ها از ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) عرضه می‌شوند.
کد مطلب : 21864
https://aftana.ir/vdcayanu.49n6i15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی