دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
هوآوی با معرفی نسخه جدید سیستم‌عامل HarmonyOS با اپلیکیشن‌های اندرویدی خداحافظی کرد.
منبع : Huawei
هوآوی با معرفی نسخه جدید سیستم‌عامل HarmonyOS با اپلیکیشن‌های اندرویدی خداحافظی کرد.
 
به گزارش افتانا، هوآوی از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اختصاصی خود با نام HarmonyOS Next برای توسعه‌دهندگان رونمایی کرد. نسخه جدید HarmonyOS یک ارتقاء بزرگ برای پلتفرم موبایل هوآوی محسوب می‌شود و دیگر از اپلیکیشن‌های اندرویدی پشتیبانی نمی‌کند.
 
نسخه آزمایشی HarmonyOS Next در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته است و این سیستم‌عامل در سه ماهه‌ی چهارم سال جاری میلادی برای گوشی هوآوی و تبلت هوآوی منتشر خواهد شد.
 
ژو یونگانگ، رئیس بخش خدمات تجاری هوآوی، گفت: «بیش از ۲۰۰ شریک تجاری، توسعه‌ی برنامه‌های بومی HarmonyOS را آغاز کرده‌اند و هوآوی قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴، با بیش از ۵ هزار توسعه‌دهنده وارد همکاری شود.»
 
براساس اطلاعات منتشرشده، هوآوی برای تشویق توسعه‌ی اکوسیستم خود، با بیش از ۲۸۰ شرکت و بیش از ۳۰۰ مؤسسه‌ی آموزشی همکاری خواهد کرد تا توسعه‌دهندگان، HarmonyOS را پرورش دهند.
 
هوآوی همچنین ۷ میلیارد یوان (۹۸۳ میلیون دلار) برای حمایت از نوآوری در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری خواهد کرد، از اپلیکیشن‌های بومی HarmonyOS گرفته تا کیت توسعه‌ی نرم‌افزار (SDK).
 
به گفته‌ی ریچارد یو چنگ‌دونگ، مدیرعامل کسب‌و‌کار مصرفی هوآوی، استقبال از HarmonyOS در حال افزایش است. این سیستم‌عامل که ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ منتشر شد، اکنون روی بیش از ۸۰۰ میلیون دستگاه اجرا می‌شود.
 
باتوجه به بازگشت هوآوی به بخش گوشی‌های هوشمند 5G با میت ۶۰ پرو، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که HarmonyOS امسال از iOS اپل به عنوان دومین سیستم‌عامل محبوب در چین پیشی بگیرد.
کد مطلب : 21869
https://aftana.ir/vdcf1cd0.w6dyvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی