دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
ایالات‌ متحده با پیشی‌گرفتن از روسیه، بیشترین رخنه‌های امنیتی سال ۲۰۲۳ را بین کشورهای جهان ازآنِ خود کرد.
منبع : Surfshark
ایالات‌ متحده با پیشی‌گرفتن از روسیه، بیشترین رخنه‌های امنیتی سال ۲۰۲۳ را بین کشورهای جهان ازآنِ خود کرد.
 
به گزارش افتانا، مطالعه‌ای که اخیراً افشای داده‌ها را در سال ۲۰۲۳ بررسی کرده است، نشان می‌دهد در‌مجموع ۲۹۹٫۸ میلیون حساب کاربری در این بازه‌ی زمانی فاش شده‌اند. اگرچه این عدد در نگاه اول بسیار نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد، درمقایسه‌با ۳۶۶٫۷ میلیون حساب کاربری که در سال ۲۰۲۲ درمعرض خطر امنیتی قرار گرفتند، حدود ۱۸ درصد کاهش یافته است.
 
گزارش Surfshark آمار رخنه‌های امنیتی را در جهان نشان می‌دهد و شامل ایمیل‌هایی می‌شود که کاربران از‌ آن‌ها برای ثبت‌نام در خدمات آنلاین استفاده کرده‌اند. در این بررسی، هر ایمیل به‌عنوان حساب کاربری جداگانه در نظر گرفته شده است.
 
مهم‌ترین نکته درباره‌ی آمار نقض‌های امنیتی سال ۲۰۲۳ پس‌ از کاهش ۱۸ درصدی درمقایسه‌با سال ۲۰۲۲ این است که یک‌سوم رخنه‌ها به حساب‌های کاربری ایالات‌ متحده مربوط بودند.
 
رخنه‌های امنیتی در سال ۲۰۲۳ حساب کاربری حدود ۹۶٫۷ میلیون‌ نفر از مردم آمریکا را تحت‌تأثیر قرار داده‌اند. در مقام مقایسه، سال ۲۰۲۲ حدود ۳۰٫۹ میلیون حساب کاربری در این کشور با مشکل امنیت داده مواجه شده بودند.
 
در همین‌ حال، تعداد رخنه‌های امنیتی حساب‌های کاربری روسیه در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۷ درصد درمقایسه‌با سال ۲۰۲۲ کاهش یافته و از ۱۰۷٫۷ میلیون نفر به ۷۸٫۴ میلیون نفر رسیده است. این یعنی ایالات‌ متحده از رتبه‌ی دوم فهرست بیشترین رخنه‌های امنیتی به جایگاه نخست رفته است.
 
اروپا در سال ۲۰۲۳ بیش‌ از هر ناحیه‌ی دیگری تحت‌تأثیر افشای داده‌ها قرار گرفته و حدود ۳۹ درصد از کل حساب‌های آسیب‌دیده در این بازه‌ی زمانی به کشورهای اروپایی مربوط بوده است.
 
ازنظر تراکم، روسیه بیشترین نقض داده را در سال ۲۰۲۳ ازآنِ خود کرد. این عدد با تقسیم تعداد کل رخنه‌های امنیتی یک کشور بر جمعیت آن به‌دست می‌آید. براساس معیار مذکور، ایالات‌ متحده با ۲۸۵ حساب آسیب‌دیده به‌ازای هر ۱٬۰۰۰ نفر، در رتبه‌ی دوم قرار دارد.
 
Surfshark بزرگ‌ترین رخنه‌های اطلاعاتی در سال ۲۰۲۳ را نیز جمع‌آوری کرده است. اتفاقی که برای لینکدین رخ داد، بزرگ‌ترین رخنه‌ی امنیتی سال گذشته محسوب می‌شود که باعث شد ۱۱٫۴ میلیون آدرس ایمیل درمعرض خطر قرار بگیرند. چهار سرویس دیگری که بیشترین آسیب‌پذیری را دربرابر نقض‌‌های امنیتی داشتند، همگی روسی بودند.
 
گروه ITRC گزارشی مشابه Surfshark درباره‌ی نقض امنیتی در سال ۲۰۲۳ منتشر کرد که البته فقط مربوط به ایالات‌ متحده می‌شود. این گزارش نشان می‌دهد تعداد کل رخنه‌های امنیتی سال گذشته در آمریکا درمقایسه‌با سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۴۳ درصد افزایش یافته و البته تعداد کل قربانیان در این مدت کاهش ۱۶ درصدی را تجربه کرده است.
 
ITRC خاطرنشان می‌کند که در سال گذشته، T-Mobile بزرگ‌ترین رخنه‌ی امنیتی را با ۳۷ میلیون قربانی ثبت کرده است.
کد مطلب : 22045
https://aftana.ir/vdccpxqi.2bqi08laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی