يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
جالب است ۰
کاربران اروپایی اپل از خطرات امنیتی اپلیکیشن‌های خارج از اپ استور و سایدلودشده نگران هستند.
منبع : Apple
کاربران اروپایی اپل از خطرات امنیتی اپلیکیشن‌های خارج از اپ استور و سایدلودشده نگران هستند.
 
به گزارش افتانا، امکان سایدلود یا نصب خارج‌ از اپ استور اپلیکیشن‌ها برای کاربران اروپایی گوشی‌ آیفون در به‌روزرسانی iOS 17.4 فراهم می‌شود و شرکت‌های دیگری مانند ست‌اپ و اپیک گیمز توسعه‌ی فروشگاه جداگانه‌ای برای سایدلود اپ‌ها در iOS را شروع کردند.
 
اپلیکیشن‌های سایدلودشده از مرحله‌ی بررسی اپ استور رد نمی‌شوند و این باعث وقوع خطرات امنیتی زیادی در گوشی‌های اپل خواهد شد. این شرکت برای جلوگیری از کلاهبرداری و خطرات امنیتی اپلیکیشن‌ها، مدارکی از ناشر آن‌ها دریافت می‌کند.
 
مدارکی که اپل از ناشر اپلیکیشن‌های خارج از اپ استور دریافت می‌کند شامل اسناد رسمی امضاشده، نام، شماره تلفن و آدرس است. ناشر اپلیکیشن‌های خارج از اپ استور باید توضیحاتی برای دسترسی به اطلاعات حساس کاربر، میکروفون، دوربین، Face ID و اطلاعات سلامت ارائه دهد.
 
امکان انتشار برنامه‌هایی با محتوای بزرگسالانه، محتوای دارای کپی‌‌رایت و جعل اسناد و هویت در اپ استور وجود ندارد و احتمال می‌رود برخی از ناشرها با دور زدن قوانین اپل، اپلیکیشن‌های غیرقانونی خود را به‌صورت سایدلود منتشر کنند.
 
اپل در بیانیه رسمی جزئیات حفاظت از حریم شخصی و امنیتی و رعایت الزامات قانون بازارهای دیجیتال را منتشر کرد و درمورد قیمت‌گذاری غیرمنصفانه در پرداخت‌های اپلیکیشن‌های سایدلودشده هشدار داد.
 
برای کاربران اروپایی که اپلیکیشنی را خارج از اپ استور نصب می‌کنند، صفحه‌ای هنگام نصب برنامه ارائه می‌شود و در آن نام برنامه، نام توسعه‌دهنده، توضیحات برنامه، تصاویر صفحه و رتبه‌بندی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. این صفحه را می‌توان در تنظیمات فروشگاه خاموش کرد.
 
اپل ایمیل‌هایی از کاربران اروپایی و آژانس‌های دولتی دریافت کرده است که نگرانی آن‌ها از خطرات اپلیکیشن‌های جایگزین اپ استور را نشان می‌دهند. اپل می‌گوید به‌طور قانونی و با دقت زیادی برای محافظت از اطلاعات کاربران تلاش می‌کند.
کد مطلب : 22049
https://aftana.ir/vdcgyz9x.ak9xt4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی