دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
در ادامه طرح اینترکانکشن

پنج پیام‌رسان ایرانی به یکدیگر متصل شدند

فریبا یاراحمدی
طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات، پیام‌رسان سروش‌پلاس به طرح اتصال متقابل پیام‌رسان‌ها پیوست تا تعداد پیام‌رسان‌های متصل به عدد پنج برسد.
طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات، پیام‌رسان سروش‌پلاس به طرح اتصال متقابل پیام‌رسان‌ها پیوست تا تعداد پیام‌رسان‌های متصل به عدد پنج برسد.
 
به گزارش افتانا، مهدی مظفری، مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت، با اعلام این خبر که از این پس سروش‌پلاس نیز دارای امکان اتصال متقابل (MXB) به سایر پیام‌رسان‌های ایرانی است، در خصوص جزئیات بیشتر این موضوع اظهار داشت: چندی پیش و طی اقدامی که برای نخستین‌بار در دنیا صورت گرفت، چهار پیام‌رسان ایتا، بله، گپ و آی‌گپ برای تبادل پیام و فایل صوتی و تصویری به یکدیگر متصل شدند. پس از انجام تست فنی موفق، پیام‌رسان سروش‌پلاس نیز از این پس قادر است به چهار پیام‌رسان دیگر بپیوندد. به طوری که کاربران با نصب یکی از پیام‌رسان‌ها، قادر به برقراری ارتباط با کاربرانِ دارای پیام‌رسان‌های دیگر ‌شدند.
 
مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت در خصوص وضعیت آماری پیام‌رسان‌ها گفت: با اتصال سروش پلاس به طرح اتصال متقابل، بیش از 50 میلیون کاربر در دسترس مردم قرار می‌گیرند. به این مفهوم که هر کاربر با داشتن یک پیام‌رسان ایرانی، می‌تواند به جامعه گسترده‌ای از کاربران دسترسی پیدا کند. بیش از 2 میلیون و 200 هزار کاربر از امکان MXB استفاده می‌کنند که با ورود سروش پلاس، این تعداد به بیش از 2/5 میلیون نفر افزایش پیدا خواهد کرد.
 
مظفری، در خصوص وضعیت فازهای آینده طرح اتصال متقابل پیام‌رسان‌ها افزود: در فاز دوم، امکان ایجاد کانال و گروه مشترک میان پیام‌رسان‌ها فراهم خواهد شد. در همین راستا، سازمان فناوری اطلاعات ایران زیرساخت فنی ایجاد کانال مشترک را برای پیام‌رسان‌ها ایجاد کرده است و مشغول پیاده‌سازی آن هستند تا در زمان مناسب، مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.
 
اتصال متقابل پیام‌رسان‌های ایرانی یا طرحی که از آن با عنوان اینترکانکشن یاد می‌شود، اقدامی است که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف وصل شدن پیام‌رسان‌های داخلی به یکدیگر راه‌اندازی شده است. این قابلیت برای کاربران اختیاری است و کاربران در صورت تمایل به منوی تنظیمات پیام‌رسان می‌روند و سپس از طریق حریم خصوصی و امنیت، گزینه اتصال به سایر پیام‌رسان‌ها را فعال می‌کنند.
 
شایان ذکر است از همان آغاز اجرایی شدن طرح اینترکانکشن در کشور، حرف و حدیث‌هایی درباره تسهیل‌ و افزایش کنترل‌گری دولت بر اطلاعات ردوبدل‌شده در پیام‌رسان‌ها از این طریق و نگرانی‌هایی درباره زیرساخت‌های مناسب و مستحکم از نظر امنیت سایبری و حریم شخصی کاربران، مطرح بود و اینکه اگر چنین طرحی به نفع کاربران است چرا در کشورهای پیشرفته و در پلتفرم‌های محبوب دنیا در این مورد اقدامی نشده‌است.
 
 
کد مطلب : 22050
https://aftana.ir/vdciuuar.t1arw2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی