يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
جالب است ۰
اولین فراخوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای

پذیرش کسب‌و‌کارهای نوآور در محیط آزمون تنظیم‌گری 

سازمان فناوری اطلاعات ایران به منظور «شناسایی، برنامه‌ریزی و هدایت مؤثر فعالیت‌های کسب‌وکارهای نوآور فضای مجازی فعال در حوزه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات»، فراخوان داد.
سازمان فناوری اطلاعات ایران به منظور «شناسایی، برنامه‌ریزی و هدایت مؤثر فعالیت‌های کسب‌وکارهای نوآور فضای مجازی فعال در حوزه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات»، فراخوان داد.
 
به گزارش افتانا، سازمان فناوری اطلاعات ایران در نظر دارد با هدف تدقیق، شناسایی و برطرف کرددن مسائل و چالش‌های تنظیم‌گری و تسهیل و به‌روزرسانی مقررات و فرایندهای رگولاتوری، محیط آزمون تنظیم‌گری بخشی در حوزه فاوا و خدمات دیجیتال را شکل دهد.
 
این سازمان در فراخوان خود اعلام کرد: در راستای مسئولیت‌ها و وظایف ابلاغی مبتنی بر اسناد بالادستی، اولین فراخوان را به منظور «شناسایی، برنامه‌ریزی و هدایت مؤثر فعالیت‌های کسب‌وکارهای نوآور فضای مجازی فعال در حوزه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات» پیرو تصویب چارچوب نظام محیط آزمون تنظیم‌گری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه مورخ 1402/06/20 کارگروه یکپارچه مدیریت و هماهنگی های محیط آزمون برگزار می‌کند.
 
بنابر این فراخوان، درخواست‌ها بر اساس معیارهای زیر ارزیابی می‌شوند:
الف) متقاضیان ورود به محیط آزمون تنظیم‌گری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید دارای شرایط زیر باشند:
۱- متقاضی حضور در محیط آزمون، شرکتی حقوقی و ثبت شده در اداره ثبت شرکت‌ها باشد.
۲- متقاضی از تیم کاری متخصص و مرتبط با زمینه فعالیت و طرح خود برخوردار باشد.
۳- متقاضی تدابیر موثری را برای حفاظت از حقوق و داده­‌های مشتریان آماده کرده و در صورت نیاز قادر به جبران خسارت باشد.
 
ب) خدمت نوآورانه پیشنهادی متقاضی لازم است شرایط عمومی زیر را دارا باشد:
۱- برای استفاده از خدمت ارائه شده، فقدان قانون یا ناسازگاری با قوانین موجود (فقدان راه‌حل جایگزین) وجود داشته باشد.
۲- نوآوری ارائه شده باید از راهکارها، خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات، روش‌ها، ابزارها و رویه‌های جاری متمایز باشد.
۳- خدمت فناورانه ارائه شده، موجب بهبود خدمات در شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات شود.
۴- خدمت فناورانه با ویژگی‌های مشابه قبلاً در محیط آزمون وجود نداشته باشد.
 
حوزه های پذیرش درخواست‌ها بدین شرح است:
الف) کسب‌وکارهای مرتبط با فناوری‌های نوظهور فاوا، مانند فعالان حوزه‌های کلان‌داده، اینترنت اشیا، هوشمندسازی، رایانش ابری، زنجیره بلوکی، فناوری‌های تنظیمی (Reg Tech)، واقعیت افزوده و مجازی AR/VR و فناوری‌های احتمالی آینده
 
ب) کسب‌وکارهای حوزه خدمات مرتبط با تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل ارائه‌دهندگان خدمات دولت الکترونیک / دولت هوشمند، خدمات نوین ارتباطی و مراکز داده، ارائه‌دهندگان زیرساخت‌ها و سکوهای ابری، پلتفرم‌های زیرساختی و توسعه نر‌م‌فزاری (PaaS)، پلتفرم‌های توسعه و ارائه‌دهنده APIهای دولتی، ارائه‌دهندگان خدمات ارزش‌افزوده، ارائه‌دهندگان خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات تکلیفی وزارت ICT (مانند جویشگر، مرورگر، پیام‌رسان و شبکه‎های اجتماعی)، ارائه‌دهندگان خدمات دیجیتال پستی، کسب‌وکارهای مرتبط با سامانه ملی داده باز‌کسب‌وکارهای فضاپایه و استارتاپ‌های نوآور حوزه خدمات دیجیتال فضایی و ارائه‌دهندگان خدمات امنیت دیجیتال و سایبری
 
شرکت‌های فعال فناور حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات واجد شرایط که علاقه‌مند به حضور در محیط آزمون تنظیم‌گری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌توانند برای ثبت‌نام و درخواست پذیرش به سایت ایران‌تما به آدرس  irantama.mefa.ir  در قسمت ثبت درخواست مراجعه کرده و با تکمیل فرم‌ آنلاین، اطلاعات درخواست شده را بارگذاری کنند. همچنین می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر، با شماره تماس 88115776 -021 یا پست الکترونیکی sandbox@ito.gov.ir تماس برقرار کنند.
 
دبیرخانه محیط آزمون ممکن است در صورت صلاحدید، اطلاعات اضافی از متقاضی حضور در محیط آزمون درخواست کند. همچنین توجه داشته باشید ثبت‌نام و ارسال درخواست، به منزله پذیرش و تأیید تمامی شرایط و الزامات حضور در محیط آزمون مندرج در این فراخوان است.
 
متقاضیان می‌توانند طرح‌های خود را حداکثر تا 31 اردیبهشت‌ماه 1403 از طریق سامانه ایران‌تما ارسال کنند.
 
 
 
کد مطلب : 22055
https://aftana.ir/vdcdkz0x.yt0xk6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی