دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
اپل به‌صورت رسمی دو لپ تاپ مک‌ بوک ایر ۱۳ اینچ و مک بوک ایر ۱۵ اینچ ۲۰۲۴ را با پردازنده M3 رونمایی کرد.
منبع : Apple
اپل به‌صورت رسمی دو لپ تاپ مک‌ بوک ایر ۱۳ اینچ و مک بوک ایر ۱۵ اینچ ۲۰۲۴ را با پردازنده M3 رونمایی کرد.
 
به گزارش افتانا، اپل از دو لپ تاپ مک بوک ایر ۱۳ اینچ و مک بوک ایر ۱۵ اینچ ۲۰۲۴ رونمایی کرد. هر دو لپ تاپ جدید به پردازنده‌ی M3 مجهز هستند و شارژدهی طولانی ارائه می‌دهند. تا قبل از بیانیه‌ی اپل زمزمه‌هایی درباره‌ی رونمایی نسل جدید مک بوک ایر به گوش می‌رسید، اما بیانیه‌ی امروز اپل بسیار غافل‌گیرکننده بود.
 
به گفته اپل، مک بوک ایر M3 تا ۱۸ ساعت شارژدهی می‌کند و پیش‌فروش آن از همین حالا امکان‌پذیر است. قیمت لپ تاپ اپل مدل مک بوک ایر ۱۳ اینچ M3 از ۱٬۰۹۹ دلار شروع می‌شود و قیمت لپ تاپ مک بوک ایر ۱۵ اینچ M3 در کانفیگ پایه ۱٬۲۹۹ دلار است. اپل فروش مک بوک ایر ۱۳ اینچ M2 را با قیمت ۹۹۹ دلار ادامه خواهد داد.
 
مهم‌ترین تغییر نسلی مک بوک ایر ۲۰۲۴ بهره‌مندی از پردازنده‌ی M3 است که پیش‌تر وارد مک بوک پرو ۱۴ اینچ شده بود. این پردازنده که بر پایه‌ی لیتوگرافی سه نانومتری TSMC تولید شده است، در واحد CPU از هشت هسته و در واحد GPU از حداکثر ۱۰ هسته استفاده می‌کند و به ۲۴ گیگابایت رم مجتمع مجهز است.
 
اپل می‌گوید مک بوک ایر M3 حداکثر ۶۰ درصد سریع‌تر از مک بوک ایر M1 عمل می‌کند و درمقایسه‌با مک بوک‌های مجهزبه پردازنده اینتل تا ۱۳ برابر قدرتمندتر ظاهر می‌شود.
 
مک بوک ایر نسل جدید به‌لطف M3 از تکنیک سایه‌زنی مش و رهگیری پرتو سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کند تا در زمینه‌ی اجرای بازی‌ها عملکرد خوبی از خود نشان دهد.
 
M3 به تنهایی نمی‌تواند مک بوک ایر را وارد فهرست بهترین لپ تاپ گیمینگ کند، اما پیشرفت چشمگیری به بهترین لپ تاپ سبک اپل می‌آورد.
 
بر اساس گفته اپل، مک بوک ایر M3 بازی‌هایی مثل No Man’s Sky را تا ۶۰ درصد سریع‌تر از مک بوک ایر M1 اجرا می‌کند. تفاوت بین این دو لپ تاپ در بهبود کیفیت تصویر ازطریق قابلیت Super Resolution اپلیکیشن Photomator به ۴۰ درصد می‌رسد. به‌طور مشابه بهبودهایی در هنگام کار با صفحات اکسل و ویرایش ویدیو به چشم می‌خورد.
 
اپل در بخشی از بیانیه‌اش می‌گوید مک بوک ایر M3 درمقایسه‌با مدلی نامشخص از یک لپ تاپ ویندوزی با پردازنده‌ی Core i7 توانست دو برابر قوی‌تر ظاهر شود، وب‌گردی را ۵۰ درصد سریع‌تر انجام دهد و تا ۴۰ درصد شارژدهی طولانی‌تر به‌نمایش بگذارد.
 
تحلیلگران معتقدند اپل در حوزه‌ی هوش مصنوعی از رقبایش جا مانده است، اما مدیران اپل چنین تصوری ندارند. درحالی‌که منتظر رونمایی هوش مصنوعی اپل در iOS 18 هستیم، این شرکت از همین حالا تمرکز بر هوش مصنوعی را شروع کرده است. اپل می‌گوید مک بوک ایر M3 «بهترین لپ تاپ مصرفی دنیا برای هوش مصنوعی» است.
 
به عقیده‌ی اپل، تمامی مک‌های مجهزبه تراشه‌ی اپل سیلیکون در حوزه‌ی هوش مصنوعی عملکرد عالی دارند. M3 به موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌ی ویژه در CPU و GPU مجهز است تا فناوری یادگیری ماشین را به‌طور محلی به کار بگیرد.
 
اپل به‌عنوان نمونه‌هایی از کاربرد هوش مصنوعی در مک بوک ایر به مواردی مثل بهبود کیفیت تصاویر در Pixelmator Pro، بررسی تکالیف ازطریق ابزار AI Math Assistance در Goodnotes 6 و حذف نویز پس‌زمینه از ویدیو با CapCut اشاره کرده است.
 
به ادعای اپل، مک بوک ایر محبوب‌ترین لپ تاپ دنیا است و این شرکت انتظار دارد مدل‌های جدید نیز فروش خوبی تجربه کنند.
 
مک بوک ایر M3 در دو مدل ۱۳ اینچ و ۱۵ اینچ رونمایی شده است و بدنه‌ی آلومینیومی دارد. این دو لپ تاپ به‌ترتیب به نمایشگر ۱۳٫۶ اینچ و ۱۵٫۳ اینچ LCD با نام تجاری Liquid Retina مجهزند که به روشنایی ۵۰۰ نیت دست پیدا می‌کند و یک میلیارد رنگ نمایش می‌دهد.
 
مک بوک ایر M3 اپل به هنگام بسته‌بودن می‌تواند تصویر را روی دو مانیتور خارجی به نمایش بگذارد. این لپ تاپ به وای‌فای 6E مجهز است که سرعت دانلود بالایی ارائه می‌دهد.
 
مک بوک ایر M3 از درگاه شارژ مگ‌سیف و دو درگاه تاندربولت و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون نیز بهره‌مند است و در بالای نمایشگرش وب‌کم 1080p دیده می‌شود.
 
مک بوک ایر نسل جدید اپل در چهار رنگ سفید، خاکستری، نقره‌ای و مشکی در تاریخ ۸ مارس (۱۸ اسفند) روانه بازار می‌شود.
کد مطلب : 22058
https://aftana.ir/vdcg7z9x.ak9xn4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی