دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
آپدیت‌ تازه‌ای که برای نرم‌افزار پی‌دی‌اف‌خوان Foxit ارائه شده است، آسیب‌پذیری‌های خطرناکی را برطرف می‌کند.
منبع : Foxit
آپدیت‌ تازه‌ای که برای نرم‌افزار پی‌دی‌اف‌خوان Foxit ارائه شده است، آسیب‌پذیری‌های خطرناکی را برطرف می‌کند.
 
به گزارش افتانا، نسخه جدید نرم‌افزار رایگان Foxit PDF Reader برای ویندوز و مک بوک دردسترس قرار گرفته است. به‌روزرسانی‌هایی برای نسخه پرمیوم Foxit PDF Editor نیز منتشر شده‌اند که آن را به یکی از بهترین ویرایشگرهای PDF‌ تبدیل می‌کنند.
 
شرکت Foxit Software در هر دو نسخه‌ی جدید، ۵۰ آسیب‌پذیری امنیتی را رفع کرده است که اکثر آن‌ها در مرتبه‌ی بسیار پرخطر دسته‌بندی شده‌اند. درحال‌حاضر هیچ حمله‌ای که از این آسیب‌پذیری‌ها بهره‌برداری کرده باشد شناسایی نشده است.
 
براساس بیانیه جدید Foxit، تمام نسخه‌های Reader تا قبل از ۲۰۲۳٫۳ در ویندوز و macOS آسیب‌پذیر هستند. در مورد Foxit PDF Editor، نسخه‌های قدیمی‌تر از x٫۱۳ تحت تأثیر آسیب‌پذیری قرار می‌گیرند.
 
اکثر آسیب‌پذیری‌ها ممکن است به‌وسیله‌ی تزریق و اجرای کد دلخواه از طریق فایل‌های PDF مورد استفاده قرار بگیرند. تعداد آسیب‌پذیری‌های کشف‌شده در نسخه‌ی مک بسیار کمتر از ویندوز است؛ با این حال، هنوز هم احتمال خطر بالایی برای کاربران اپل وجود دارد.
 
Foxit PDF Reader که قبلاً با اسم Foxit Reader شناخته می‌شد، در ابتدا به‌عنوان جایگزین کم‌حجم‌تری برای Adobe Acrobat Reader شهرت پیدا کرد، اما با افزایش ویژگی‌های Foxit Reader به‌دلیل افزونه‌های ارائه‌شده، حجم این نرم‌افزار اکنون به بیش از ۱۴۰ مگابایت رسیده است.
 
اکثر مرورگرهای وب مانند کروم، اج یا فایرفاکس به پی‌دی‌اف‌خوان مجهز شده‌اند که برای مشاهده‌ی سریع کافی هستند.
 
نرم‌افزار متن‌باز Sumatra PDF همچنان می‌تواند به‌عنوان جایگزین واقعاً سبک و بدون نیاز به نصب مدنظر قرار گیرد، زیرا فایل دانلودی آن تنها هشت مگابایت حجم دارد.
 
Foxit PDF Editor که پیش‌تر با عنوان Foxit PhantomPDF شناخته می‌شد، ابزاری برای ایجاد و ویرایش فایل‌های PDF است که با Adobe Acrobat رقابت می‌کند. فایل نصبی Foxit PDF Reader به‌طور خودکار نسخه‌ی آزمایشی ۱۴ روزه از Foxit PDF Editor را در صورت انتخاب کاربر نصب می‌کند.
کد مطلب : 22059
https://aftana.ir/vdchwvni.23nimdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی