دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
ناتینگ فون 2a گوشی میان‌رده هیجان‌انگیزی با طراحی نیمه‌شفاف است که در بازار با پوکو X6 پرو و گلکسی A55 رقابت خواهد کرد.
منبع : GSMArena
ناتینگ فون 2a گوشی میان‌رده هیجان‌انگیزی با طراحی نیمه‌شفاف است که در بازار با پوکو X6 پرو و گلکسی A55 رقابت خواهد کرد.
 
به گزارش افتانا، پس از هیاهوی رسانه‌ای فراوان، ناتینگ سرانجام اولین گوشی میان‌رده خود را با نام Nothing Phone 2a رونمایی کرد. ناتینگ فون 2a زبان طراحی مشابه ناتینگ فون ۱ و ناتینگ فون ۲ دارد و همچون این دو گوشی به سیستم نوری «گلیف» مجهز است.
 
بدنه نیمه‌شفاف و چراغ‌های گلیف به امضای محصولات ناتینگ تبدیل شده‌اند و وقتی ناتینگ فون 2a را می‌بینید، باهویت‌ بودن گوشی سریعاً قابل تشخیص است. این دستگاه از راه رسید تا با بهترین گوشی های میان رده ۲۰۲۴ یعنی گلکسی A55 و پوکو X6 پرو رقابت کند.
 
ناتینگ فون 2a همانطور که از نامش برمی‌آید، نسخه‌ی ارزان‌تر ناتینگ فون ۲ محسوب می‌شود و در برخی از حوزه‌ها عقب‌گرد کرده است. به گفته‌ی ناتینگ، این گوشی تجربه‌ی روزانه‌ی بهینه ارائه می‌دهد.
 
ناتینگ فون 2a نمایشگر ۶٫۷۸ اینچ ۱۰ بیت اولد (از نوع AMOLED) با وضوح ۲٬۴۱۲ در ۱٬۰۸۴ پیکسل و نسبت تصویر ۲۰:۹ و روشنایی ۱٬۳۰۰ نیت دارد که به تراکم ۴۲۰ پیکسل‌براینچ دست می‌یابد و محتوای بصری را با نرخ نوسازی ۳۰ تا ۱۲۰ هرتز پخش می‌کند. این نمایشگر دارای استاندارد +HDR10 است.
 
جدیدترین گوشی ناتینگ با رابط کاربری Nothing OS 2.5 و سیستم‌عامل اندروید ۱۴ و وعده‌ی سه سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل به‌همراه چهار سال به‌روزرسانی امنیتی روانه‌ی بازار می‌شود.
 
ناتینگ فون ۲ ای حداکثر ۱۲ گیگابایت رم دارد و از پردازنده‌ی اختصاصی دیمنسیتی ۷۲۰۰ پرو بهره می‌گیرد. این سیستم-روی-چیپ چهار نانومتری در واحد CPU به ۲ هسته‌ی ۲٫۸ گیگاهرتزی Cortex-A715 و ۶ هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex-A510 مجهز است و از واحد گرافیکی Mali-G610 MC4 استفاده می‌کند.
 
ناتینگ فون 2a برخلاف ناتینگ فون ۱ و ناتینگ فون ۲ دارای پنل پشتی و لبه‌ی پلاستیکی است. این تصمیم برای کاهش قیمت انجام شده است و می‌توان آن را اقدامی منطقی دانست؛ البته نباید فراموش کنیم که شایعه‌ها می‌گویند گلکسی A55 به‌عنوان رقیب قدر ناتینگ فون 2a پنل پشتی شیشه‌ای دارد.
 
پنل پشتی ناتینگ فون 2a برخلاف ناتینگ فون ۱ و ناتینگ فون ۲ سیم‌پیچ شارژ بی‌سیم ندارد. ناتینگ می‌گوید آنچه در Phone 2a می‌بینیم، اولین طرح مفهومی این شرکت است که تنها چند ماه پس از بنیان‌گذاری ناتینگ تولید شده بود.
 
سیستم نوری گلیف در ناتینگ فون 2a بسیار کوچک‌تر از مدل‌های دیگر شده است و حالا ۲۶ ناحیه‌ی نوری دارد. این ۲۶ ناحیه در مجموع سه بخش را تشکیل داده‌اند که از قابلیت‌های Glyph Timer و نوتیفیکیشن و Glyph Torch و Glyph Progress پشتیبانی می‌کنند.
 
در پشت ناتینگ فون 2a شاهد دو دوربین هستیم که چینش افقی دارند و ناتینگ آن‌ها را «چشم» خطاب می‌کند.
 
هر دو دوربین پشتی ناتینگ فون 2a دارای حسگر ۵۰ مگاپیکسلی هستند و بخش بالایی نمایشگر از دوربین ۳۲ مگاپیکسلی سلفی میزبانی می‌کند. دوربین‌های پشتی دارای لنز عریض (با پشتیبانی از لرزش‌گیر اپتیکال) و فوق عریض (با فوکوس ثابت) هستند.
 
ناتینگ فون 2a از باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند که امکان شارژ آن با توان ۴۵ وات وجود دارد. در صورت استفاده از آداپتور ۴۵ وات، درصد شارژ باتری در ۲۳ دقیقه از صفر به ۵۰ و در ۵۹ دقیقه از صفر به ۱۰۰ می‌رسد.
 
ناتینگ می‌گوید باتری گوشی پس از ۱٬۰۰۰ چرخه‌ی شارژ می‌تواند ۹۰ درصد از ظرفیت خود را حفظ کند. به عبارتی دیگر، باتری این گوشی به‌مدت سه سال بدون مشکل کار خواهد کرد.
 
قیمت ناتینگ فون 2a در بازار ایران حدود ۲۰ تا ۲۱ میلیون تومان است. قیمت گوشی موردبحث در بازار بریتانیا به ۳۱۹ پوند برای کانفیگ پایه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی می‌رسد.
 
قیمت گوشی ناتینگ مدل فون 2a در قوی‌ترین کانفیگ با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ۳۴۹ پوند اعلام شده است. این گوشی در رنگ‌های مشکی و سفید (شیری) عرضه می‌شود.
کد مطلب : 22060
https://aftana.ir/vdcjyye8.uqe8mzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی