دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
گوگل با آپدیت کروم و حذف نوار کناری، روش دسترسی به ابزارهای مختلف ازجمله بوکمارک‌ها را اصلاح کرد.
منبع : 9to5Google
گوگل با آپدیت کروم و حذف نوار کناری، روش دسترسی به ابزارهای مختلف ازجمله بوکمارک‌ها را اصلاح کرد.
 
به گزارش افتانا، گوگل در حال اعمال تغییراتی روی نوار کناری مرورگر کروم است که نحوه دسترسی به بخش‌ بوکمارک و فهرست مطالعه و تاریخچه را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. با این تغییرات، دکمه دسترسی به پنل کناری که قبلاً در گوشه بالا سمت راست و کنار آیکون پروفایل قرار داشت، حذف می‌شود.
 
گوگل درباره‌ی تغییرات نوار کناری کروم گفت: «ازطریق منو اصلی کروم می‌توانید به اکثر قابلیت‌های پنل کناری دسترسی داشته باشید.» دکمه‌ی پنل کناری قبلاً به‌طور پیش‌فرض بخش بوکمارک‌ها را باز می‌کرد و منو کشویی زیر آن امکان دسترسی به سایر بخش‌ها را ارائه می‌داد.
 
با حذف دکمه پنل کناری از گوگل کروم، امکان دسترسی به بخش‌های مختلف آن ازجمله بوکمارک‌ها، فهرست مطالعه، تاریخچه، حالت مطالعه و جستجو همچنان وجود دارد.
 
کاربران حالا می‌توانند برای دسترسی سریع‌تر، پنل‌های مدنظر را به بخش جدیدی که در سمت‌ راست نوار آدرس تعبیه شده، سنجاق (Pin) کنند. این بخش به‌نوعی شبیه نحوه‌ی نمایش افزونه‌ها در کروم است.
 
برای دسترسی به بوکمارک‌ها و فهرست مطالعه، باید ازطریق منو سه‌نقطه (تنظیمات) وارد بخش Bookmarks and Lists شوید. گزینه‌ی Grouped History نیز در همین منو قرار دارد و حالت مطالعه با راست‌کلیک روی هر صفحه‌ای دردسترس است.
 
رابط کاربری پنل کناری کروم در سال ۲۰۲۲ به این مرورگر اضافه شد و به‌مرورزمان شاهد افزوده‌شدن قابلیت‌های دیگری مثل گوگل لنز به آن بودیم. درحال‌حاضر، حذف دکمه‌ی پنل کناری در نسخه‌ی پایدار کروم ۱۲۳ روی سیستم‌های عامل macOS، ویندوز و ChromeOS مشاهده می‌شود. این تغییر ازطریق فلگ chrome://flags/#side-panel-pinning نیز دردسترس قرار دارد.
کد مطلب : 22147
https://aftana.ir/vdcfeyd0.w6d0jagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی