چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 8 May 2024
جالب است ۰
فرزین فردیس، پیاده‌سازی برنامه‌‌‌های توسعه‌‌‌ای پارک فناوری پردیس در حوزه تشکیل یک سازمان سرمایه‌گذاری و یک هلدینگ بزرگ را به‌عنوان دلیل تصمیم پارک فناوری پردیس برای خروج از کارخانه نوآوری آزادی بیان کرد.
منبع : روزنامه دنیای اقتصاد
فرزین فردیس، پیاده‌سازی برنامه‌‌‌های توسعه‌‌‌ای پارک فناوری پردیس در حوزه تشکیل یک سازمان سرمایه‌گذاری و یک هلدینگ  بزرگ را به‌عنوان دلیل تصمیم پارک فناوری پردیس برای خروج از کارخانه نوآوری آزادی بیان کرد.


به گزارش افتانا، در روزهای پایانی فروردین‌ماه اخباری درباره خروج پارک فناوری پردیس از کارخانه نوآوری آزادی منتشر شد. این در حالی بود که بعد از اعلام خبر احتمال تعطیلی این کارخانه و پس از کش و قوس‌های فراوان، رئیس پارک فناوری پردیس از احتمال خرید کارخانه نوآوری آزادی توسط این پارک فناوری خبر داد. اما حالا به نظر می‌رسد که پارک فناوری پردیس برنامه‌‌‌ها و اهداف دیگری دارد که آن را به خروج از کارخانه نوآوری آزادی ترغیب کرده‌‌‌اند.
 
هفته گذشته فرزین فردیس رئیس هیئت‌‌‌مدیره هم‌‌‌آوا و مدیرعامل سرآوا، در مصاحبه‌‌‌ای اعلام کرد که دلیل تصمیم پارک فناوری پردیس مبنی بر خروج از کارخانه نوآوری آزادی، پیاده‌سازی برنامه‌‌‌های توسعه‌‌‌ای پارک فناوری پردیس در حوزه تشکیل یک سازمان سرمایه‌گذاری و یک هلدینگ بزرگ است تا به این ترتیب به گمانه‌‌‌زنی‌‌‌ها درباره دلیل خروج پارک فناوری پردیس از کارخانه نوآوری آزادی، پایان ببخشد.
 
 او در این مورد گفت: «ظاهرا برنامه‌‌‌های توسعه جدی پارک فناوری پردیس علی‌‌‌الخصوص در حوزه تشکیل یک سازمان سرمایه‌گذاری و یک هلدینگ بزرگ بر مبنای آخرین مصوبات هیئت وزیران و همچنین اعتقاد مدیران پارک مبنی بر آنکه کارخانه نوآوری آزادی به بلوغ کافی در اداره خود رسیده، دلیل این تصمیم قطعی پارک بوده است.»
 
فرزین فردیس درباره راه‌‌‌حل‌‌‌های پیش‌‌‌روی کارخانه نوآوری آزادی هم گفته است: «اول آنکه کارخانه به عنوان شعبه ناحیه نوآوری شریف یا یکی دیگر از دانشگاه‌‌‌های کشور به فعالیت خود ادامه دهد که این راه‌‌‌حل با توجه به قرابت جغرافیایی دانشگاه صنعتی شریف، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. دوم آنکه با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دستیار ویژه ایشان در امور ساماندهی و توسعه زیرساخت‌‌‌های فناوری و نوآوری، با تسهیل شرایط، امکان تداوم فعالیت مجموعه‌‌‌های مستقر در کارخانه نوآوری فراهم شود. سوم آنکه برای اخذ مجوزهای موردنیاز در مسیر تبدیل شدن کارخانه نوآوری آزادی به یک پارک خصوصی در همان محل اقدام شود که البته این راه‌‌‌حل الزامات و پیش‌‌‌نیازهای خاص خود را می‌‌‌طلبد و نیازمند بررسی دقیق مالی و اجرایی است.»
 
با این اوصاف حالا این سوال مطرح می‌شود که با خروج پارک فناوری پردیس از کارخانه نوآوری آزادی، چه سرنوشتی در انتظار این کارخانه و استارتاپ‌‌‌های مستقر در آن خواهد بود. فردیس در این باره گفته است: «مسلما عدم‌حضور پارک (فناوری پردیس) در کنار هم‌‌‌آوا برای ما مطلوب نیست و حضور آنها همچون گذشته می‌توانست برای شرکت‌ها و استارتاپ‌‌‌های مستقر در کارخانه ارزش‌‌‌آفرین باشد و یک حریم حفاظتی روانی و فیزیکی مناسب برای کارخانه ایجاد کند. بنابراین از دوستان نماینده پارک خواهش کردیم که مهلت دو سه‌ماهه‌‌‌ای برای خاتمه‌‌‌ همکاری چند ساله قائل باشند.»
 
کد مطلب : 22176
https://aftana.ir/vdch-zni.23niqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی