يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
جالب است ۰
به گفته مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات، ثبت‌نام اعطای وام به کسب‌و‌کارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران آغاز شد.
به گفته مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات، ثبت‌نام اعطای وام به کسب‌و‌کارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران آغاز شد.
 
به گزارش افتانا، مهدی مظفری، مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات، با بیان این که اعطای وام براساس تبصره 18 آیین‌نامه «حمایت از سکوها و کسبوکارهای اقتصاد دیجیتال» صورت می‌گیرد، گفت: این وام به دسته‌ای از کسب‌وکارهای حقیقی، حقوقی و صنفی تعلق می‌گیرد که دارای حداقل سه‌ماه سابقه فعالیت در زمینه فروش کالا و یا ارائه خدمات بر روی سکوهای مشمول هستند. به گفته وی، این سکوها شامل: ایتا، روبیکا، سروش‌پلاس، شیپور، کسبینو، آی‌گپ و بله می‌شود.
 
وی با اشاره به وجود دسته‌بندی در این تسهیلات افزود: سقف این تسهیلات مبلغ پنج‌میلیارد ریال برای کسب‌وکارهای حقوقی، سه‌میلیارد ریال برای کسب‌وکارهای صنفی و دومیلیارد ریال برای کسب‌وکارهای حقیقی است. نرخ سود آن ۱۵/۳۳ درصد، دارای شش‌ماه تا یک سال تنفس و بازپرداخت سه‌ساله است.
 
مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت، در خصوص چگونگی فرایند ثبت درخواست وام بیان کرد: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به سامانه 1649 به نشانی https://1649.ir ، شیوه‌نامه اعطای تسهیلات به کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال را مطالعه کنند. پس از ارسال فرم، بارگذاری مدارک و انجام ارزیابی اولیه توسط کارشناسان، درخواست به ادارات کل ارتباطات استانی موردنظر ارسال می‌شود و پس از مشخص شدن نتیجه نهایی به بانک عامل جهت پرداخت، ارسال خواهدشد.
 
به گفته وی، کوتاه شدن زمان بررسی، اجرا و تصویب این وام نسبت به دوره‌های گذشته، اصلی‌ترین مزیت آن نسبت به دوره‌های گذشته است. به طوری که پیش از این، 2 ماه تا 75 روز زمان لازم بود تا وام تصویب‌شده به بانک عامل برسد اما در شرایط کنونی، این زمان حداکثر به یک‌ماه کاهش یافته است.
 
محمد خوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، نیز در شبکه اجتماعی ویراستی در این خصوص گفت:
 
 
 
کد مطلب : 22198
https://aftana.ir/vdcbw8b5.rhb59piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی