شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ , 27 Jul 2024
جالب است ۰
رئیس مرکز ملی فضای مجازی ابراز امیدواری کرد که کارگروه کودک و نوجوان تاسیس شده در این مرکز بتواند بستر مناسبی را برای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی ایجاد کند.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی ابراز امیدواری کرد که کارگروه کودک و نوجوان تاسیس شده در این مرکز بتواند بستر مناسبی را برای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی ایجاد کند.
 
به گزارش افتانا، سید محمد امین آقامیری، رئیس مرکز ملی فضای مجازی، در نشست شورای سیاست‌گذاری جشنواره «آسمون» که کارگروه کودک و نوجوان مرکز ملی فضای مجازی آن را برگزار خواهدکرد، درباره زمان زیادی که افراد به گوشی‌های هوشمند خود نگاه می‌کنند گفت: کودکان و نوجوانان ما علاقه‌مند به این ابزارهای جدید هستند و ما در این زمینه با یک حرکت روبه رشد روبرو هستیم. وظیفه نهادهای فرهنگی این است که محیط سالم و امن که آموزنده و باعث رشد و تعالی باشد را برای جامعه فراهم کنند.
 
رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به تشکیل کارگروه کودک و نوجوان در این مرکز و اهتمام شورای عالی به این مسئله از بدو تاسیس تصریح کرد: تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله جدی داریم و تلاش کردیم با دستگاه‌های مختلفی که مسئول هستند به‌خصوص در آموزش‌وپرورش و صداوسیما و شورای کودک و نوجوان یک حرکت جمعی را شروع کنیم تا تحولی جدی را شاهد باشیم. ما به‌صورت دوره‌ای اسناد و مصوبات شورا را بررسی و آنها را بازنگری می‌کنیم و اسناد شورای عالی در حوزه کودک و نوجوان در نوبت بازنگری است و از حاضران این جلسه درخواست دارم تا در فرایند ارتقای موضوعات و سیاست‌های این حوزه به ما کمک کنید.
 
وی با اشاره به اقدامات متعددی که در حوزه کودک و نوجوان در حال انجام است، افزود: در حوزه تولید محتوا به‌صورت سنتی ناشرمحور بودیم ولی استفاده از ظرفیت‌های کاربرمحور مدتی است که شروع شده و این جای امیدواری دارد که اگر درست هدایت کنیم سرآغاز و منشاء تاثیر و تحول خواهد بود. اگر بتوانیم فضای مناسبی را تهیه کنیم که کودکان و نوجوانان در آن فعالیت کنند در بلندمدت همین فضای فعالیت به گنجینه ارزشمندی تبدیل خواهد شد. باید محیطی ایجاد کنیم که پدران، مادران و معلمان با استفاده از این ظرفیت در حوزه فراغت و سرگرمی و فعالیت‌های تخصصی نوجوانان خودشان، حرکت روبه جلویی داشته باشند.
 
در این نشست، رئیس مرکز ملی فضای مجازی، طی احکامی سید حمید امامی را به عنوان دبیر جشنواره آسمون که با محوریت بسترسازی و حمایت از تولیدات نوجوان در فضای مجازی برگزار می‌شود، منصوب کرد. آقامیری همچنین طی احکام دیگری، فرزانه فخریان، مشاور کودک و نوجوان وزیر ارشاد و رئیس بنیاد انیمیشن، وحید یامین‌پور، دبیر شورای عالی نوجوانان و جوانان، محمدصادق باطنی، مدیر شبکه کودک و امید، حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش، سعید پورابوالقاسم، سرپرست مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، حسین دلیریان، سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی، حسین شکیب‌راد، مدیر فرهنگسرای نوجوان و هانی چیت‌چیان، عضو هیئت علمی مدرسه دانشجویی قرآن و عترت را به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری این جشنواره منصوب کرد که قرار است نخستین دوره آن با هدف فراهم کردن بستری برای آموزش شرکت‌کنندگان و شناسایی و نمایش استعدادهای برتر نوجوان کشور در زمینه تولید در فضای مجازی در پنج محور اصلی هویت فردی، هویت اجتماعی، هویت مجازی، هویت ملی و هویت دینی نیمه اول سال جاری برگزار شود.
 
کد مطلب : 22208
https://aftana.ir/vdcdjx0x.yt0xz6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی