جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
جالب است ۰
برخلاف رویه معمول، سهم مرورگر Internet Explorer در کامپیوترهای شخصی ۱٫۱ درصد افزایش و سهم مرورگر Chrome، نزدیک به ۰٫۱۷ درصد کاهش یافته است.
دنیای مرورگرها شاهد تغییرات محسوسی در یک ماه گذشته بوده است. برخلاف رویه معمول، در این ماه، سهم مرورگر Internet Explorer در کامپیوترهای شخصی ۱٫۱ درصد افزایش و سهم مرورگر Chrome، نزدیک به ۰٫۱۷ درصد کاهش یافته است. 

به گزارش افتانا، این اطلاعات و آمار که از حدود ۴۰ هزار سایت و ۱۶۰ میلیون بازدیدکنندگان این سایت ها جمع آوری شده است، نشان می دهد که دلیل این پس رفت، “خود تنبیهی” شرکت Google در کاهش رتبه مرورگر Chrome در نتایج جستجوی Google است.

موتور جستجوگر Google رتبه یک صفحه را بر اساس تعداد پیوند (link)های برقرار شده با آن صفحه، محاسبه می کند. در ماه گذشته و به دنبال پذیرفتن این ادعا که یک طرح بازاریابی Google، سیاست نامه این شرکت را در این خصوص زیر پا گذاشته است، امتیاز صفحه مربوط به دریافت (download) مرورگر Chrome را تغییر داد و عملاً دسترسی به این صفحه را برای کاربرانی که مثلاً کلمه Browser را جستجو می کنند، دشوارتر کرد.

Chrome که در آخرین ماه سال ۲۰۱۱ موفق شده بود ۱۹٫۱ درصد سهم مرورگرها را از آن خود کند، در ماه ژانویه سهمش به ۱۸٫۹ درصد کاهش یافت که بیشترین درصد کاهش از زمان عرضه این مرورگر در سال ۲۰۰۸ بوده است.

این در حالی است Internet Explorer که مدتها بود که در حال از دست دادن سهم خود به مرورگرهای دیگر از جمله Chrome بود، با افزایشی ۱٫۱درصدی، سهم خود را به ۵۳ درصد برساند. همچنین نگارش ۹ مرورگر Microsoft نیز با افزایشی ۰٫۲ درصدی نسبت به ماه قبل، توانست ۱۱٫۶ درصد سهم مرورگرها را از آن خود کند.

بر خلاف Internet Explorer و Chrome مرورگرهای Firefox و Safari روند پیشین خود را حفظ کرده اند. براساس آمار به دست آمده، Firefox تقریباً یک درصد از سهم خود را از دست داده است و به ۲۰٫۸ درصد رسیده است. در حالیکه سهم مرورگر Safari با کاهشی کمتر ۰٫۱ درصد به ۴٫۹ درصد رسیده.

این آمارها، برخی پیش بینی ها در خصوص روند افزایش استفاده از Chrome را می تواند تغییر دهد. با در نظر گرفتن همین نرخ رشد، نمی توان انتظار داشت که Chrome زودتر از خرداد سال آینده، از دومین مرورگر رایج جهان یعنی Firefox پیشی بگیرد. در حالی که این زمان دو ماه دیرتر از زمانی است که قبلاً پیش بینی می شد.

منبع : شرکت شبکه گستر
کد مطلب : 356
https://aftana.ir/vdcht-nxd23nm.ft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی