سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
تعداد نظر۲
جالب است ۰
مستند ارتش پنجم از شبکه سه سیما پخش شد

استاکس نت، روی آنتن سیما

اختصاصی افتانا
دومین مستند با موضوع بدافزار استاکس نت و تبعات حمله آن به تاسیسات هسته ای ایران از شبکه سه سیما پخش شد.
 
دومین مستند با موضوع بدافزار استاکس نت و تبعات حمله آن به تاسیسات هسته ای ایران تحت عنوان "ارتش پنجم- ویروس هسته ای استاکس نت" از شبکه سه سیما پخش شد. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت اطلاعات)، دراین مستند که به شرح مختصری از اقدامات انجام یافته علیه تاسیسات هسته ای کشورمان اختصاص داشت، به طور خاص به فعالیت های سایبری در این زمینه پرداخته شد. 

براساس این گزارش، غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و علی اضغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی به بیان دیدگاه های رسمی کشور در این زمینه پرداختند. همچنین کارشناسان بخش خصوصی آی تی نیز گوشه های دیگری از این حمله سایبری را مورد بررسی قرار دادند. 

این گزارش می افزاید، کارشناسان این برنامه یعنی علی عباس نژاد، علیرضا صالحی و حمید بابادی نیا از دیدگاه فنی به بیان آسیب هایی که این بدافزار به سیستم ها وارد می آورد و راه های جلوگیری از آن اشاره نمودند و خواهان توجه جدی بخش های مختلف کشور به مقوله امنیت داده ها شدند. 

گفتنی است تاکنون دو مستند در این خصوص از شبکه های سیما پخش شده است که نخستین آن با عنوان استاکس نت، جنگ سایبری پخش گردید و مستند سوم نیز با همین موضوع در نوبت پخش قرار دارد.
کد مطلب : 3849
https://aftana.ir/vdcf.jdmiw6dc1giaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ایرانی
سلام مستند جالبی بود در مستند آقای حمید بابادی نیا اشاره به آنتی ویروس بومی و ملی کرد این امر انشاالله کی اجرای خواهد شد ؟ به نظر من سازمان پدافند غیر عامل و وظارت اطلاعات و فناوری تمام نیروش رو باید برای تولید هرچه سریعتر این آنتی ویروس به کار بگیره و صد البته با کیفیت بهتر
این خیلی خوبه که ما یک انتی ویروسی داشته باشیم که هم ملی باشه و هم قابل رقابت با نرم افزارهای مشابه خارجی و دولت باید یک نهادی یا نمیدنم یه شرکتی رو انتخاب کنه و روی اون سرمایه گزاری کنه نمیشه که یک مدت از یه شرکت حمایت کنه به بره یه شرکت دیگه رو مورد حمایت قرار بده و شرکت قبلی رو به امان خدا ول کنه