سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
جالب است ۰
تلاش‌های دولت آمریکا برای تعیین دقیق اسناد محرمانه‌ای که ادوارد اسنودن از آژانس امنیت ملی آمریکا خارج کرده به واسطه توانایی اسنودن در پاک کردن ردپای دیجیتالش و دور زدن لاگ‌های الکترونیکی، ناکام باقی مانده‌است.
منبع : همشهری آنلاین
تلاش‌های دولت آمریکا برای تعیین دقیق اسناد محرمانه‌ای که ادوارد اسنودن از آژانس امنیت ملی آمریکا خارج کرده به واسطه توانایی اسنودن در پاک کردن ردپای دیجیتالش و دور زدن لاگ‌های الکترونیکی، ناکام باقی مانده‌است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، مقامات دولت آمریکا اعتراف کرده‌اند تلاش‌های این دولت برای تعیین دقیق میزان اسناد طبقه‌بندی شده‌ای که توسط افشاگر جوان آمریکایی،‌ادوارد اسنودن از آژانس امنیت ملی آمریکا خارج شده به واسطه مهارت وی در محو کردن رد‌پای دیجیتال و گمراه کردن لاگ‌های الکترونیکی که تمامی فعالیت‌های سیستم‌های رایانه ای را به ثبت می‌رسانند، ناکام باقی مانده‌است. این لاگ ها می‌توانستند نوع اطلاعاتی که اسنودن دانلود کرده را با جزئیات نمایش دهند.

تحقیق‌های قضایی دولت آمریکا با توانایی آشکار اسنودن در مقابله با حفاظ‌هایی که برای کنترل و ممانعت از دسترسی غیر‌مجاز افراد به اطلاعات محرمانه وجود داشتند، همچنان در کشمکش است.

این خبر تضمین دولت اوباما به کنگره و جامعه آمریکا مبنی بر قدرتمند بودن برنامه اطلاعاتی و جاسوسی NSA در برابر سو‌استفاده‌های احتمالی را زیر سوال خواهد برد، زیرا در صورتی که اسنودن بتواند سیستم دفاعی داخلی NSA را مختل سازد، مشخص نیست چه تعداد از کارمندان و پیمانکاران دیگر این سازکان توانایی نفوذ به درون این سیستم را داشته باشند.

تقریبا دو ماه پس از آغاز افشاگری اسنودن،‌کیث الکساندر رئیس NSA از اظهارنظر درباره نوع و مقدار اسنادی که اسنودن به آنها دسترسی پیدا کرده سرباز زد و آن را موکول به پایان تحقیقات قضایی کرد. به گفته سخنگوی NSA الکساندر تاحدودی می‌دانست که چه اطلاعاتی از آژانس خارج شده‌اند اما اعلام نکرد که تحقیقات قضایی درباره این اطلاعات به پایان رسیده است.

جیمز کول معاون دادستان کل در دفاع از برنامه‌های جاسوسی که اسنودن از آنها پرده‌برداری کرد به کنگره گفت دولت تمامی فعالیت‌های کارمندانی که از این برنامه استفاده می‌کنند را تحت نظر دارد. به گفته وی این برنامه به شدت تحت نظر است و هر فعالیتی که تحت آن انجام می‌گیرد به دقت مکتوب و بارها بازبینی می‌شوند.

اعلام توانمندی هکری اسنودن همچنین می‌تواند ارزش دانش فزاینده وی را برای دولت‌های خارجی بیشتر سازد،‌دولت‌هایی که برای فراگرفتن تکنیک‌های مبارزه با ردیابی که می‌توان از آنها علیه شبکه‌های آمریکایی استفاده کرد،‌به شدت مشتاق هستند.

آژانس امنیت ملی آمریکا به گزارش NBC در تلاش برای اینکه دریابد اسنودن چه اسناد و مدارکی را به سرقت برده و چه اطلاعاتی را دانلود کرده،‌به کلی شکست خورده است. تهدید‌های داخلی به تازگی دولت آمریکا و کنگره را با مشکلات فراوانی مواجه کرده‌اند، نمونه دیگر این تهدید‌ها بردلی منینگ،‌سرباز جوانی است که صدها هزار مدارک و اسناد محرمانه را در اواخر سال ۲۰۰۹ و اوایل سال ۲۰۱۰ منتشر کرد.
کد مطلب : 6221
https://aftana.ir/vdcc.iqea2bqisla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی