دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
دستگیری اعضای LulzSec، یکی از بزرگترین گروه های هکر دنیا

فروپاشی گروه هکرهای بین المللی

آیا هک کردن متوقف می شود؟
اعضای گروه مشهور LulzSec که از پایان سال گذشته میلادی و بعلت انتشار اطلاعات محرمانه ای که از وب سایت های دولتی و شرکت های بزرگ به سرقت برده بوند، تحت تعقیب مراجع قضایی قرار گرفته بودند، دستگیر شدند.
اعضای گروه مشهور LulzSec که از پایان سال گذشته میلادی و بعلت انتشار اطلاعات محرمانه ای که از وب سایت های دولتی و شرکت های بزرگ به سرقت برده بوند، تحت تعقیب مراجع قضایی قرار گرفته بودند، دستگیر شدند. 

به گزارش افتانا: این دستگیری موجب انحلال گروه معروف LulzSec شد، اما به گفته صاحب نظران هنوز بسیاری از گروه های هکر ناشناس به فعالیت های خود ادامه می دهند.

این گروه، در نهایت متوجه شدند که توهین به سازمان های دولتی سرانجامی جز دستگیری برای آن ها ندارد. مقامات قضایی اعلام کردند اعضای این گروه ۵ نفر بودند که در بریتانیا، ایرلند، نیویورک و شیکاگو دست به اعمال مجرمانه می زدند. طی اعلام این مقامات، رهبری این گروه به عهده شخصی به نام سابو بوده است. بر اساس اعلام دفتر دادستانی ایالات متحده در نیویورک، یکی از اعضای این گروه شخصی به نام هکتور خاویر مانسگور ۲۸ ساله است، که بعلت انتشار پنجاه هزار سهم غیر مجاز در ماه ژوئن دستگیر شده بود. شخصی دیگری به نام ژاک دیویس با نام مستعار Topiary نیز در جولای گذشته در بریتانیا دستگیر شده بود. 

اعضای گروه LulzSec به اتهام حملات سایبری علیه شبکه های FOX، PBS و شرکت بین المللی Stratfor تحت تعقیب قرار گرفته بودند. علاوه بر آن اعضای این گروه به سرقت اطلاعات محرمانه از جمله کلمه های عبور و انتشار آن ها و دستیابی به ای میل های شخصی افراد متهم شده اند، همچنین استراق سمع کنفرانس تلفنی میان مقامات اسکاتلند یارد و FBI که مضمون آن تلاش برای دستگیری این گروه بود، نیز از دیگر اتهامات این گروه هکر است.

با وجود اینکه بسیاری از رسانه ها از دستگیری این گروه بسیار هیجان زده هستند، اما پیش بینی کارشناسان حاکی از این واقعیت است که ممکن است LulzSec برای مدتی خاموش شوند، اما در ادامه این دستگیری اثر چندانی بر روی فعالیت سایر هکرها نخواهد داشت.
کد مطلب : 669
https://aftana.ir/vdcebo8pijh8p.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی