يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
جالب است ۰
به ادمین های وردپرس توصیه می شود تا در صورت استفاده از پلاگین Slider Revolutionدر اسرع وقت آن را به روز رسانی نمایند.
منبع : مرکز ماهر
به ادمین های وردپرس توصیه می شود تا در صورت استفاده از پلاگین Slider Revolutionدر اسرع وقت آن را به روز رسانی نمایند. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، محققان دو شركت امنیتی هشدار دادند كه مهاجمان به طور فعال در حال سوء استفاده از یك آسیب پذیری بسیار مهم در پلاگین وردپرس هستند. این پلاگین توسط تعداد زیادی از تم ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این آسیب پذیری نسخه ۴.۱.۴ پلاگین Slider Revolution و نسخه های پیش از آن را تحت تاثیر قرار داده است. این مشكل در پلاگین Slider Revolution نسخه ۴.۲ كه در ماه فوریه منتشر شده، اصلاح شده است اما برخی از تم ها هم چنان از نسخه اصلاح نشده این پلاگین استفاده می كنند.

محقق شركت امنیتی Sucuri در پستی نوشت: این آسیب پذیری می تواند برای اجرای یك حمله LFI مورد سوء استفاده قرار بگیرد. در این حمله مهاجمان می توانند دسترسی به فایل wp-config.php سایت وردپرس را بدست آورند.

محققان Trustwave در پستی آورده اند كه اطلاعات این آسیب پذیری برای چندین ماه در فروم های زیرزمینی در گردش بود اما در اول سپتامبر شخصی یك كد اثبات كننده سوء استفاده از این آسیب پذیری را در یك سایت عمومی منتشر كرد و به همراه آن فهرستی از تم های وردپرس كه تحت تاثیر این آُسیب پذیری قرار داشتند را نیز منتشر كرد.

پشتیبان فنی شركت آلمانی مالك ThemePunch روز پنج شنبه از طریق ایمیل اعلام كرد كه همانطور كه می دانید ضروری است كه تمامی پلاگین های وردپرس همیشه به روز بوده و از آخرین نسخه استفاده نمایند. مشتریان می توانند پلاگین های خود را به طور منظم به روز رسانی نمایند و در صورت دلخواه می توانند گزینه به طور خودكار را برای اعمال به روز رسانی ها انتخاب كنند.

آخرین نسخه Slider Revolution نسخه ۴.۶ می باشد كه روز ۲۵ اوت منتشر شده است اما این آسیب پذیری خاص تنها نسخه های پیش از ۴.۲ را تحت تاثیر قرار داده است.

کد مطلب : 8161
https://aftana.ir/vdch.-n6t23nzzftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی