پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 25 Apr 2024
جالب است ۰
اهمیت حفظ حریم خصوصی برای سازمان‌ها در سراسر جهان و سازمان‌هایی که به آن‌ها خدمت می‌کنند همچنان در حال افزایش است.
اختصاصی افتانا: اهمیت حفظ حریم خصوصی برای سازمان‌ها در سراسر جهان و سازمان‌هایی که به آن‌ها خدمت می‌کنند همچنان در حال افزایش است.

اهمیت حفظ حریم خصوصی برای سازمان‌ها در سراسر جهان و سازمان‌هایی که به آن‌ها خدمت می‌کنند همچنان در حال افزایش است. حفظ حریم خصوصی داده‌ها همچنان یک ماموریت حیاتی و یک سرمایه‌گذاری جذاب برای سازمان‌هاست که در ادغام آن با اولویت‌ها و فرآیندهای تجاری، ارزش اقتصادی و دیده شدن برای مدیریت ارشد و هیئت‌مدیره منعکس می‌شود. با این حال، اولویت‌های سازمان‌ها در مورد استفاده از داده‌های شخصی کاملاً با اولویت‌های مصرف‌کنندگان همسو نیست، به‌ویژه زمانی که صحبت از استفاده از هوش مصنوعی (AI) و اتوماسیون برای تصمیم‌گیری‌هایی می‌شود که بر فرد تأثیر می‌گذارد. این گزارش، ششمین بررسی سالانه ما از چالش‌های کلیدی حریم خصوصی برای سازمان‌ها، تأثیر حریم خصوصی را بر سازمان‌ها در سراسر جهان بررسی می‌کند.

قوانین حفظ حریم خصوصی همچنان با استقبال بسیار خوبی در سرتاسر جهان مواجه شده است. این قوانین نقش مهمی در کمک به اطمینان از اینکه دولت‌ها سازمان‌ها را در مورد نحوه مدیریت داده‌های شخصی پاسخگو می‌دانند، ایفا می‌کنند و ۱۵۷ کشور (در مقایسه با ۱۴۵ کشور در سال گذشته) اکنون قوانین حفظ حریم خصوصی را اعمال کرده‌اند.

حتی اگر پیروی از این قوانین اغلب مستلزم تلاش و هزینه قابل توجهی است (به عنوان مثال، فهرست‌نویسی داده‌ها، نگهداری سوابق فعالیت‌های پردازش، اجرای کنترل‌ها - حفظ حریم خصوصی از طریق طراحی، پاسخ به درخواست‌های کاربران)، سازمان‌ها تأثیر مثبت آن را بر سازمان خود تشخیص می‌دهند. ۷۹ درصد از کل شرکت‌کنندگان گفتند که قوانین حفظ حریم خصوصی تأثیر مثبتی داشته است، ۱۴ درصد بی‌طرف بوده و تنها ۶ درصد بیان کرده‌اند که قوانین تأثیر منفی داشته است. درصدهای مثبت در سراسر مناطق کاملاً ثابت بودند، با ۷۷٪ در قاره آمریکا، ۷۹٪ در EMEA، و ۸۱٪ در APJC. بر اساس کشور، بالاترین میانگین درصد در هند (۹۲%)، شیلی (۹۰%)، فرانسه، اندونزی و ویتنام (۸۸%) بوده است. شکل ۱۰ را ببینید.
 
شکل ۱۰: واکنش به قوانین حفظ حریم خصوصی در سطح جهانی

۳: قطع ارتباط بین سازمان‌ها و مصرف‌کنندگان در مورد داده‌ها و اعتماد
مشتریان با کمال میل داده‌های شخصی خود را با سازمان‌ها به اشتراک می‌گذارند تا کالاها و خدمات را همراه با یک تجربه شخصی‌سازی شده به دست آورند. مشتریان از سازمان‌ها انتظار دارند که در مورد شیوه‌های خود شفاف باشند و با داده‌های شخصی به درستی رفتار کنند - جنبه مهمی از کسب درآمد و ایجاد اعتماد. همانطور که در نظرسنجی حریم خصوصی ۲۰۲۲ سیسکو توضیح داده شد، ۷۶٪ از مصرف کنندگان گفتند که از سازمانی که به داده‌های خود اعتماد ندارند خرید نمی‌کنند و ۸۱٪ موافق بودند که نحوه برخورد یک سازمان با داده‌های آن‌ها نشان‌دهنده نحوه نگرش و احترام نسبت به مشاریان است.

در میان سازمان‌هایی که به نظرسنجی معیار حفظ حریم خصوصی داده‌ها در سال جاری پاسخ دادند، ۹۶ درصد موافق بودند که تعهد اخلاقی برای رفتار صحیح با داده‌ها دارند، در حالی که این رقم نسبت به نظرسنجی سال گذشته که ۹۲ درصد بود، افزایش داشت. با این حال، اولویت‌های آن‌ها کاملاً با اولویت‌های بیان شده توسط مصرف‌کنندگان سازگار نیست. شفافیت - ارائه اطلاعات آسان و واضح در مورد نحوه استفاده از داده‌های آن‌ها - اولویت اصلی پاسخ دهندگان (۳۹٪) در نظرسنجی مصرف‌کننده بود. تقریباً دو برابر تعداد پاسخ‌دهندگان، شفافیت را به عنوان اولویت اصلی در مقایسه با عدم فروش اطلاعات شخصی یا رعایت قوانین حفظ حریم خصوصی انتخاب کردند. با این حال، در نظرسنجی امسال سازمان‌ها، پاسخ‌دهندگان احساس می‌کنند که انطباق مهم‌ترین اولویت برای ایجاد اعتماد مشتری است (۳۰ درصد استناد کرده‌اند) و پس از آن شفافیت (۲۶ درصد) قرار دارد. مطمئناً سازمان‌ها باید قوانین حفظ حریم خصوصی را رعایت کنند، اما وقتی نوبت به کسب درآمد و اعتمادسازی می‌شود، رعایت آن کافی نیست. مصرف‌کنندگان انطباق قانونی را یک امر «مطبوع» می‌دانند و شفافیت را بیشتر عامل تمایز می‌دانند. شکل ۱۱ را ببینید.
 
شکل ۱۱: اولویت های ایجاد اعتماد در مصرف‌کننده

دیدگاه مصرف‌کننده:
- اطلاعات واضحی در مورد نحوه استفاده از داده‌های آن‌ها ارائه دهید
- از فروش اطلاعات خود خودداری کنید - تمام قوانین مربوط به حفظ حریم خصوصی را رعایت کنید
- آن‌ها را فعال کنید تا تنظیمات حریم خصوصی خود را پیکربندی کنند
- از نقض داده‌ها که ممکن است داده‌های آن‌ها را فاش کند، خودداری کنید

دیدگاه سازمانی:
- تمام قوانین مربوط به حفظ حریم خصوصی را رعایت کنید
- اطلاعات واضحی در مورد نحوه استفاده از داده‌های آن‌ها ارائه دهید
- از فروش اطلاعات خود خودداری کنید
- از نقض داده‌ها که ممکن است داده‌های آن‌ها را فاش کند، خودداری کنید
- آن‌ها را فعال کنید تا تنظیمات حریم خصوصی خود را پیکربندی کنند

این قطع ارتباط در هنگام استفاده از هوش مصنوعی (AI) نیز قابل مشاهده است. در حالی که مصرف‌کنندگان عموماً از هوش مصنوعی حمایت می‌کنند و حتی بسیاری مایلند داده‌های ناشناس خود را برای کمک به ساخت راه‌حل‌های هوش مصنوعی بهتر به اشتراک بگذارند، تصمیم‌گیری خودکار همچنان یک منطقه نگران‌کننده است. درک الگوریتم‌ها و تصمیمات خودکاری که ممکن است مستقیماً بر آن‌ها تأثیر بگذارد، مانند هنگام واجد شرایط بودن برای وام یا گرفتن مصاحبه شغلی، برای مصرف‌کنندگان دشوار است. ۹۶ درصد از سازمان‌ها در نظرسنجی ما معتقدند که فرآیندهایی را برای برآورده کردن استانداردهای مسئولانه و اخلاقی مورد انتظار مشتریان در حال حاضر در نظر گرفته‌اند که نسبت به میزان سال گذشته یعنی ۸۷ افزایش یافته است. با این حال، اکثر مصرف‌کنندگان آن را اینگونه نمی‌بینند.

همانطور که در بررسی حفظ حریم خصوصی مصرف‌کنندگان سیسکو ۲۰۲۲ گزارش شده است، ۶۰ درصد از مصرف‌کنندگان نگران نحوه اعمال و استفاده سازمان‌ها از هوش مصنوعی امروزی هستند و ۶۵ درصد در حال حاضر اعتماد خود را به سازمان‌ها نسبت به شیوه‌های هوش مصنوعی خود از دست داده‌اند. خوشبختانه، سازمان‌ها ممکن است شروع به دریافت این پیام کنند که به اندازه کافی انجام نمی‌دهند. ۹۲ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که وقتی صحبت از کاربرد و استفاده از هوش مصنوعی در راه حل‌های آن‌ها می‌شود، سازمان آن‌ها باید بیشتر تلاش کند تا به مشتریان اطمینان دهد که داده‌های آن‌ها فقط برای اهداف مورد نظر و قانونی استفاده می‌شود. شکل ۱۲ را ببینید.
 
شکل ۱۲: درصد کسانی که موافق هستند سازمان آن‌ها باید کارهای بیشتری انجام دهد تا به مشتریان اطمینان دهد داده‌های آن‌ها فقط برای اهداف قانونی استفاده می‌شود.

سازمان‌ها چه کاری می‌توانند انجام دهند؟ رویکرد برتر برای راحت‌تر کردن مصرف‌کنندگان، فراهم کردن فرصت‌هایی برای انصراف آن‌ها از راه‌حلی است که در آن هوش مصنوعی استفاده می‌شود که توسط ۳۶ درصد از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی مصرف‌کننده ذکر شده است. شکل ۱۳ را ببینید.
 
شکل ۱۳: رویکردهایی برای راحت کردن مصرف‌کنندگان با هوش مصنوعی، دیدگاه مصرف‌کننده (فرصتی برای انصراف فراهم کنید - موسسه برنامه مدیریت اخلاق هوش مصنوعی - نحوه تصمیم‌گیری اپلیکیشن را توضیح دهید - یک انسان را در فرآیند تصمیم‌گیری مشارکت دهید - حسابرسی برای تعصب - اصول اخلاق هوش مصنوعی را بپذیرید)

با این حال، سازمان‌ها واقعاً چه اقداماتی را انجام داده‌اند و فکر می‌کنند چه چیزی بیشتر به مشتری اطمینان می‌دهد؟ برای هر دوی این سوالات، ارائه فرصت‌های انصراف حداقل از بین شش گزینه انتخاب شد. ۶۳ درصد از سازمان‌ها اطمینان حاصل می کنند که یک انسان در فرآیند تصمیم گیری درگیر است، ۶۰ درصد شفافیت بیشتری ارائه می‌دهند، و ۵۵ درصد اصول اخلاقی هوش مصنوعی را در عملیات خود پذیرفته‌اند. فقط ۲۱ درصد گفتند که به مشتریان این فرصت را می‌دهند که انصراف دهند. پاسخ‌ها کاملاً شبیه به آن چیزی است که سازمان‌ها معتقدند مؤثرترین رویکرد است. همانطور که در شکل ۱۴ نشان داده شده است، اکثر گزینه‌ها توسط ۴۱ تا ۵۸ درصد از پاسخ‌دهندگان انتخاب شده‌اند و تنها ۲۲ درصد مشتریان فرصت انصراف دادن را انتخاب کردند.
 
شکل ۱۴: رویکردهایی برای راحتی بیشتر مصرف‌کنندگان با هوش مصنوعی، دیدگاه سازمانی

کارهایی که سازمان‌ها انجام داده‌اند:
- حصول اطمینان از مشارکت یک انسان در این فرآیند
- توضیح نحوه عملکرد اپلیکیشن هوش مصنوعی
- اتخاذ اصول اخلاقی هوش مصنوعی
- استفاده از یک برنامه مدیریت اخلاق هوش مصنوعی برای شناسایی و کاهش سوگیری ناخواسته
- حسابرسی برای تعصب
- دادن فرصت به مشتریان برای انصراف از استفاده از هوش مصنوعی

آنچه سازمان‌ها می‌گویند موثرترین خواهد بود:
- توضیح نحوه عملکرد اپلیکیشن هوش مصنوعی
- حصول اطمینان از مشارکت یک انسان در این فرآیند
- اتخاذ اصول اخلاقی هوش مصنوعی
- استفاده از یک برنامه مدیریت اخلاق هوش مصنوعی برای شناسایی و کاهش سوگیری ناخواسته
- حسابرسی برای تعصب
- دادن فرصت به مشتریان برای انصراف از استفاده از هوش مصنوعی

۴: با وجود تمایل به محلی‌سازی داده‌ها، ارائه‌دهندگان جهانی امن‌تر از ارائه‌دهندگان محلی هستند
بسیاری از دولت‌ها و سازمان‌ها الزامات محلی‌سازی داده‌ها را وضع می‌کنند که باعث می‌شود داده‌ها در یک کشور یا منطقه نگهداری شوند. برای بسیاری، این الزامات در ابتدا ایده خوبی به نظر می‌رسند، اما تحقیقات ما نشان می‌دهد که این دیدگاه با در نظر گرفتن هزینه‌ها، امنیت، حریم خصوصی و سایر معاوضه‌ها قابل قبول نیست. به عنوان مثال، در نظرسنجی حریم خصوصی مصرف‌کننده سیسکو ۲۰۲۲، ۷۸ درصد از مصرف‌کنندگان در ابتدا گفتند که فکر می‌کنند بومی‌سازی داده‌ها ایده خوبی است، اما با احتساب هزینه اضافی برای کالاها و خدمات، پشتیبانی به ۴۱ درصد کاهش یافت. طبق نظر ۸۹ درصد از سازمان‌ها در نظرسنجی امسال، بومی‌سازی داده‌ها هزینه قابل توجهی را به عملیات آن‌ها اضافه می‌کند.

نتایج حاصل از این مطالعه فعلی نشان می‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق (۸۸ درصد) پاسخ‌دهندگان معتقدند که اگر داده‌های آن‌ها فقط در کشور یا منطقه‌شان ذخیره شود، ذاتا ایمن‌تر خواهد بود. به طور قابل توجهی، تعداد حتی بیشتری (۹۰ درصد) نیز گفتند که یک ارائه‌دهنده جهانی که در مقیاس کار می‌کند، می‌تواند بهتر از داده‌ها در مقایسه با ارائه‌دهندگان محلی محافظت کند. هنگامی که این دو عبارت را با هم مشاهده می‌کنیم، به نظر می‌رسد در حالی که سازمان‌ها در حالت ایده‌آل دوست دارند داده‌های خود را محلی نگه دارند، آن‌ها همچنان یک ارائه‌دهنده جهانی را به یک ارائه‌دهنده محلی ترجیح می‌دهند و به آن اعتماد دارند. البته، راه‌حل ایده‌آل آن‌ها دریافت هر دو خواهد بود - یک نمونه محلی که داده‌ها را به صورت محلی توسط یک ارائه‌دهنده جهانی تنظیم می‌کند. شکل ۱۵ را در زیر ببینید.
 
شکل ۱۵: محلی‌سازی داده‌ها

در حالی که بومی‌سازی داده‌ها اغلب توسط قوانین و نگرش‌های ملی هدایت می‌شود، تفاوت قابل توجهی بین پاسخ‌دهندگان در مناطق جغرافیایی مختلف وجود نداشت. درصد پاسخ‌دهندگانی که گفتند «یک ارائه‌دهنده جهانی بهتر می‌تواند از داده‌ها در مقایسه با یک ارائه‌دهنده محلی محافظت کند» بین ۷۵ تا ۱۰۰ درصد در همه ۲۶ منطقه جغرافیایی پاسخ‌دهندگان بود. شکل ۱۶ را ببینید.
 
شکل ۱۶: درصد موافق که یک ارائه‌دهنده جهانی بهتر از یک ارائه‌دهنده محلی می‌تواند از داده‌ها محافظت کند

نتیجه‌گیری و توصیه‌ها
این تحقیق اهمیت حفظ حریم خصوصی برای سازمان‌ها و ارزش اقتصادی روبه‌رشد سرمایه‌گذاری‌های حریم خصوصی را برجسته می‌کند. حتی از آنجایی که حریم خصوصی در اولویت‌ها و فرآیندهای سازمانی ادغام می‌شود، برای سازمان‌ها مهم است که انتظارات مصرف‌کنندگان را در مورد شفافیت و استفاده از اطلاعات شخصی در تصمیم‌گیری مبتنی بر هوش مصنوعی برآورده کنند. انجام این کار به بهبود وضعیت حریم خصوصی سازمان، نشان دادن قابلیت اعتماد و به حداکثر رساندن مزایای سرمایه‌گذاری در حریم خصوصی کمک می‌کند. یافته های این تحقیق به این توصیه‌های خاص اشاره دارد:

۱. به سرمایه‌گذاری در حفظ حریم خصوصی و ایجاد قابلیت‌های حفظ حریم خصوصی در سراسر سازمان خود، به ویژه در میان متخصصان امنیت و فناوری اطلاعات و کسانی که مستقیماً با پردازش و حفاظت از داده‌های شخصی درگیر هستند، ادامه دهید.

۲. با مشتریان خود در مورد نحوه استفاده از داده‌های شخصی آن‌ها توسط راه حل‌ها و خدماتی که سازمان شما ارائه می‌دهد، صادق‌تر باشید. در حالی که سازمان‌ها باید از قانون پیروی کنند، انطباق به تنهایی کافی نیست. شفافیت کلید اعتماد است.

۳. هنگام استفاده از هوش مصنوعی در راه حل‌های خود، با در نظر گرفتن اصول اخلاقی هوش مصنوعی طراحی کنید، گزینه‌های مدیریتی ترجیحی را برای اطمینان بخشیدن به مشتریان ارائه دهید، شفافیت بیشتری را در تصمیم‌گیری خودکار ارائه دهید و اطمینان حاصل کنید که یک انسان در این فرآیند زمانی که تصمیم به نتیجه یک شخص می‌رسد، درگیر است.

۴. هزینه‌ها و عواقب بومی‌سازی داده‌ها را در نظر بگیرید و متوجه شوید که ارائه‌دهندگان محلی ممکن است خدمات گران‌تری ارائه دهند و عملکرد، حریم خصوصی و امنیت داده‌های شما را نسبت به ارائه‌دهندگان جهانی که در مقیاس بزرگ فعالیت می‌کنند، کاهش دهند.
کد مطلب : 20571
https://aftana.ir/vdcezn8w.jh87fi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی