پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
جالب است ۰
متاورس، مانند هر فناوری دیگری، فرصت‌ها و چالش‌هایی به همراه دارد که مشارکت بخش‌های دولتی، خصوصی و دانشگاهی را برای برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و عملیاتی‌سازی پروژه‌های این حوزه می‌طلبد.
متاورس، مانند هر فناوری دیگری، فرصت‌ها و چالش‌هایی به همراه دارد که مشارکت بخش‌های دولتی، خصوصی و دانشگاهی را برای برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و عملیاتی‌سازی پروژه‌های این حوزه می‌طلبد.
 
به گزارش افتانا، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، طی یک گزارش رصدی گزارش از منظرهای مختلف به بررسی فرصت‌ها و چالش‌های متاورس پرداخته است.
 
یکی از جدیدترین فناوری‌هایی که امروزه مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده، متاورس/ فراجهان است که امکانات متنوعی جهت بهره‌گیری از فضای مجازی را با هویت مجازی برای افراد فراهم می‌سازد. بدیهی است که مانند هر فناوری دیگری، استفاده از این فناوری نیز فرصت‌ها و چالش‌هایی به همراه خواهد داشت که مشارکت بخش‌های دولتی، خصوصی و دانشگاهی را جهت برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و عملیاتی‌سازی پروژه‌های این حوزه می‌طلبد.
 
 در این گزارش از منظرهای مختلف زیرساخت‌های ارتباطات، خدمات فناوری اطلاعات، امنیت فاوا، تنظیم‌گری و مقررات‌گذاری به بررسی فرصت‌ها و چالش‌های این حوزه پرداخته شده‌است. همچنین در انتهای این گزارش حوزه‌هایی که با توجه به شرایط موجود می‌تواند دستاوردهای بیشتری داشته باشد و با توجه به جمیع جهات حوزه‌های مناسب‌تری برای سرمایه‌گذاری هستند، پیشنهاد شده است که عبارت‌اند از: آموزش، حکمرانی شهری، پلتفرم یکپارچه متاورس و ملاحظات قانونی و اثرات اجتماعی متاورس
 
پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند در این حوزه‌ها در اولین گام، برای یک افق دوساله در صورت در اختیار داشتن منابع کافی، نقش مؤثرتری در شناسایی فعالان حوزه و تقویت آنها داشته باشد و متاورس را به صورت جدی‌تر در دستور کار خود قرار دهد به نحوی که بتوان از فرصت‌های این حوزه در جهت منافع کشور استفاده کرد و نیز با عدم اتخاذ نقش انفعالی، کمترین تهدیدها را متحمل شد.

متن کامل این گزارش در این لینک قابل دریافت است. 
 
 
 
 
کد مطلب : 22155
https://aftana.ir/vdcenz8w.jh8wni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی