يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
جالب است ۰
افرادی که از سیستم پرداخت موبایلی استفاده می‌کنند نسبت به دسترسی دزدان و هکرها به این گوشی‌ها آسیب‌پذیرترند زیرا این روزها هکرها بیشتر به دنبال راه‌کارهایی برای دسترسی به آخرین سیستم‌های امنیتی ارایه شده برای گوشی‌های تلفن همراه هستند.
منبع : روزنامه فناوران
از زمانی که گوشی‌های تلفن همراه به سوی هوشمند شدن پیش رفت و حافظه داخلی دستگاه‌‌ها افزایش یافت و با امکان ارتقای حافظه تا چندین گیگابایت با کارت‌های microSD، بیشتر کاربران از دستگاه‌های تلفن همراه به جای هارد یا حافظه‌های فلش استفاده می‌کنند و از ذخیره‌سازی عکس و ویدیو گرفته تا اطلاعات بانکی و فایل‌های مختلف نرم‌افزاری از حافظه گوشی بهره می‌برند. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، این دستگاه‌ها معمولا منبع بزرگی برای اطلاعات حساسی از ایمیل و پیامک گرفته تا عکس و اطلاعات بانکی هستند که نیاز به نگهداری و امنیت دارند. 

از سوی دیگر افرادی که از سیستم پرداخت موبایلی استفاده می‌کنند نسبت به دسترسی دزدان و هکرها به این گوشی‌ها آسیب‌پذیرترند زیرا این روزها هکرها بیشتر به دنبال راه‌کارهایی برای دسترسی به آخرین سیستم‌های امنیتی ارایه شده برای گوشی‌های تلفن همراه هستند. 

اما جالب است بدانید اکثر این افراد درباره از دست دادن اطلاعات خود نگران نیستند یا راهکاری برای جلوگیری از دسترسی دیگران به این اطلاعات نیندیشیده‌اند. در این گزارش به ۵ راه‌کاری برای جلوگیری از دسترسی هکرها به اطلاعات گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم.

گوشی‌ را از دسترس کودکان دور نگهدارید 

همیشه این دزدان نیستند که به دنبال دسترسی به گوشی‌های تلفن همراه‌اند، گاهی اتفاق می‌افتد که گوشی هوشمند شما توسط کودکان داخل مترو یا مکان‌های شلوغ روشن می‌شود و تعداد زیادی ابزار آنلاین وجود دارد که امکان دسترسی به اطلاعات گوشی را می‌یابد، به‌ویژه اگر پیشتر والدین‌ این کودکان با این گوشی‌ها ابزار یا نرم‌افزاری را دانلود کرده باشند که در رابطه با پرداخت صورت‌حساب یا خرید باشد. 

با این حال لازم است که امکان دسترسی به اینترنت برای کودکان روی گوشی وجود نداشته باشد و مطمئن شوید که فرزند شما به خرید نرم‌افزارهای گران‌قیمت و نامناسب نمی‌پردازد.
از سوی دیگر برای دسترسی به نرم‌افزارهایی مثل آی‌تیونز یا سایر پورتال‌ها و فروشگاه‌ها رمز عبور داشته باشد تا امکان دسترسی به آنها برای کودکان وجود نداشته باشد.

نرم‌افزار Siri امن نیست 

هنگامی که از نرم‌افزار دستور صوتی Siri در گوشی آیفون درخواستی دارید، از کلمات گفته شده روی دستگاه نت‌برداری می‌کند، مثلا صدای شما را ضبط می‌کند و این صدای ضبط شده در سرور اپل ذخیره می‌شود و این می‌تواند به عنوان فاش‌کننده هویت شما مورد استفاده قرار گیرد. 

اگرچه اپل امنیت استفاده از نرم‌افزارSiri را برای کاربران تضمین کرده اما یک اشتباه کوچک می‌تواند امکان استفاده از این نرم‌افزار را حتی در حالت قفل آیفون برای افراد فراهم کند. 

بنابراین اگر اطلاعات زیادی روی گوشی خود انباشته‌اید بهتر است از نرم‌افزار Siri استفاده نکنید. اما اگر علاقه زیادی به استفاده از این نرم‌افزار دارید سعی کنید هنگام استفاده از آن بلوتوث خود را خاموش کنید تا از دسترسی هکرها در امان بمانید.

برای گوشی خود پین یا رمز عبور بگذارید 

شاید خیلی ساده به نظر برسد اما گذاشتن یک کد یا رمز عبور نخستین گام برای جلوگیری از دسترسی هکرها به گوشی شما خواهد بود. البته باید از انتخاب کدهای ساده‌ای که امکان حدس زدن آنها راحت است پرهیز کنید.
برای رمزگذاری روی گوشی لازم است به بخش تنظیمات مراجعه کرده و قفل رمز عبور را انتخاب و سپس یک کد چهار رقمی را برای گوشی خود برگزینید. به این ترتیب برای هر بار فعال شدن لازم است که این کد را وارد کنید.
برای گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل آندرویید هم می‌توان کد دیجیتالی یا کد الفبایی- شماره‌ای یا کشیدن خط با دست روی صفحه نمایش انتخاب کرد که به این ترتیب می‌شود گوشی را به یک دستگاه امن تبدیل کرد.

امکان پاک کردن اطلاعات از راه دور 

نرم‌افزارهایی برای گوشی‌های هوشمند ارایه شده که امکان حذف یا از بین بردن اطلاعات را از راه دور برای دارنده گوشی فراهم می‌کند.
اگرچه می‌توان با چنین نرم‌افزارهایی اطلاعات گوشی را از بین برد اما گاهی نمی‌توان دستگاه گوشی را پیدا کرد.

نرم‌افزار «گوشی مرا پیدا کن» را دانلود کنید 

اگر از گوشی آیفون استفاده می‌کنید حتما نرم‌افزار Find My iPhone را روی گوشی خود دانلود کنید تا در صورت گم شدن به راحتی بتوانید گوشی خود را پیدا کنید. 

این برنامه یک نرم‌افزار GPS رایگان است که با اتصال به اینترنت و با استفاده از رایانه می‌توان به راحتی گوشی گم شده را پیدا کرد. این گوشی هنگامی که گم می‌شود از خود صداهایی پخش می‌کند و همچنین برای دستگاهی که قبلا به آن لینک شده پیامک ارسال می‌کند بنابراین به راحتی می‌توان گوشی را پیدا کرد. 

IHound هم نرم‌افزار مشابهی است که از سرویس GPS استفاده می‌کند. البته هدف اصلی این نرم‌افزار برای یافتن و ردیابی کودکان است. 

برای گوشی‌های آندروییدی هم نرم‌افزار مشابهی ارایه شده که امکان یافتن گوشی را با ارسال پیامک امکان‌پذیر می‌کند.
کد مطلب : 2780
https://aftana.ir/vdci.varct1ayubc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی