سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی امکان مشاهده جزییات سرویس دریافتی را برای مشترکان اینترنت پرسرعت فراهم کرد.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، حسین فلاح جوشقانی، سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: مشترکان سرویسهای اینترنت پرسرعت ثابت ADSL و WiMAX میتوانند با مراجعه به پنل کاربری خود در پایگاه اینترنتی اپراتور طرف قرارداد، جزییات سرویسی خریداریشده را شامل مبالغ پرداختی به اپراتور، زمانهای اتصال، حجم استفادهشده و ... مشاهدهکنند.
وی افزود: شرکتهای ارائهکننده این خدمات موظف هستند ضمن اطلاعرسانی شفاف تعرفه و نحوه ارائه خدمات خود به مشتریان، امکان مشاهده تمامی اطلاعات مربوط به سرویس فروختهشده را در پنل کاربری هر مشترک فراهمکنند.
این مقام مسئول در رگولاتوری، با اشاره به اینکه بررسی و کنترل اطلاعات و جزییات سرویس دریافتی در پنل کاربری توسط هر مشترک، افزایش شناخت از سرویس خریداریشده را بههمراه دارد، تصریح کرد: مشترکان درصورت مشاهده مغایرت در سرویس خریداریشده با اطلاعات موجود در این بخش اعم از سرعت و حجم تعریفشده، هزینههای پرداختشده و ... میتوانند از طریق مراجعه به سامانه پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (۱۹۵) شکایت خود را ثبت و پیگیریکنند.