نتایج یک بررسی جدید نشان میدهد بیشتر برنامههای تلفن همراه موقعیت مکانی کاربران را برای مقاصد تبلیغاتی گردآوری میکنند.
منبع : خبرگزاری مهر
نتایج یک بررسی جدید نشان میدهد بیشتر برنامههای تلفن همراه موقعیت مکانی کاربران را برای مقاصد تبلیغاتی گردآوری میکنند.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، تحقیقاتی که توسط روزنامه نیویورکتایمز صورت گرفته نشان میدهد جمعآوری دادههای مربوط به موقعیت مکانی توسط اپلیکیشنها به شکلی بسیار گستردهتر از حد تصور کاربران در حال انجام است.
به عنوان مثال حداقل ۷۵ شرکت بزرگ فناوری اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کاربران را با حداکثر دقت ممکن ولی به صورت ناشناس جمعآوری میکنند. این دادهها از ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر آمریکا جمعآوری میشود.
نکته جالب این است که جمعآوری اطلاعات موقعیت مکانی در مورد کاربران توسط برخی شرکتها تا ۱۴هزار بار در روز انجام میشود.
کاربرد اصلی این اطلاعات برای نمایش آگهیهای بازرگانی مرتبط با موقعیت مکانی کاربر است. معمولا شرکتهای بازرگانی و تبلیغاتی تلاش میکنند با بررسی محل حضور هر فرد آگهیهایی از کسبوکارهای نزدیک به موقعیت جغرافیایی وی را نمایش دهند.
همین تحقیق نشان میدهد که شرکتهای تبلیغاتی به جمعآوری دادههای مکانی از افرادی که در بیمارستانها، منازل، مدارس و فروشگاهها حضور دارند علاقه بسیاری زیادی دارند.
اگرچه اطلاعات موقعیت مکانی با حذف شماره همراه و هویت فرد برای شرکتهای بازرگانی ارسال میشوند، اما بررسیهای نیویورکتایمز نشان میدهد یافتن هویت افرادی که در این موقعیتهای مکانی حضور دارند با توجه به فعالیتهای روزانه عادی آنها بهسادگی ممکن است.
نیویورک تایمز این بررسی را در مورد ۲۰ اپلیکیشن محبوب تلفن همراه انجام داد و به این نتیجه رسیدهاست که ۱۷ برنامه اطلاعات دقیق موقعیت مکانی کاربران را برای ۷۰ کسبوکار ارسال میکنند.