نتایج یک بررسی جدید نشان میدهد نیمی از جستوجوهای انجامشده در گوگل منجر به حتی یک کلیک بر روی لینکهای ارائهشده توسط جستوجوگر آن نمیشود.
منبع : خبرگزاری فارس
نتایج یک بررسی جدید نشان میدهد نیمی از جستوجوهای انجامشده در گوگل منجر به حتی یک کلیک بر روی لینکهای ارائهشده توسط جستوجوگر آن نمیشود.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، نتایج یک بررسی جدید نشان میدهد نیمی از جستوجوهای انجامشده در گوگل منجر به حتی یک کلیک بر روی لینکهای ارائهشده توسط جستوجوگر آن نمیشود. بررسی یادشده نشان میدهد در آمریکا ۵۰/۳۳ درصد از کل جستوجوهای انجامشده در گوگل با استفاده از گوشی و رایانه رومیزی به هیچ کلیکی بر روی لینکهای نمایش داده شده نمیانجامد.
این بررسی توسط خود گوگل صورت گرفته و نتایج آن به کنگره آمریکا ارائه شدهاست. علت ارائه این اطلاعات به کنگره آمریکا درخواست رسمی آن برای تحقیق در مورد رفتار رقابتی گوگل در بازارهای دیجیتال است.
تحلیلگران معتقدند علت این تحول، تغییر در نحوه نمایش دادههای جستوجوشده در جستوجوگر گوگل است. گوگل مدتی است که بریدهها و تکههایی از نتایج حاصل شده را در خود صفحه جستوجوگر این سایت نمایش میدهد و حتی پاسخ برخی سوالات مرتبط را در دسترس کاربران قرار میدهد و لذا کاربران با مطالعه همین دادهها پاسخ سوالات خود را مییابند و دیگر نیازی به مراجعه به سایتهای ثالث نخواهند داشت.
پیشبینیها حاکی است که تداوم استفاده گوگل از همین روش ارائه نتایج جستوجو میزان کلیک بر روی سایتهای ثالث را باز هم کمتر خواهدکرد. این کار به ضرر سایتهای وابسته به شرکتها و کسبوکارهای کوچک و البته به نفع گوگل است که کاربران را در سایت خود نگه میدارد.
بر اساس همین بررسی ۱۲ درصد از موارد کلیک بر روی نتایج جستوجوهای گوگل بر روی لینکهایی صورت میگیرد که به وبسایتهای وابسته به خود گوگل مانند خدمات نقشه این شرکت و غیره ختم میشوند.
البته سایتهای مختلف برای مقابله با این روش دستکاریهایی در طراحیهای خود انجام دادهاند تا بخشهای مرتبط با سوال کاربران با برجستگی و با جزییات بیشتری برای نمایش ارائه شود.