دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
یکی دیگر از پروژه های سیستم عامل بومی

از زمین بیشتر بدانیم

مدير نرم‌افزار‌ موسسه تحقيقات ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: توليد يك محصول هر قدر هم كه پرهزينه باشد، تنها ۲۰ درصد از هزينه‌هاي آن مربوط به كار مي‌شود و ۸۰ درصد به نگهداري و حمايت از محصول مرتبط است.
مدير نرم‌افزار‌ موسسه تحقيقات ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: توليد يك محصول هر قدر هم كه پرهزينه باشد، تنها ۲۰ درصد از هزينه‌هاي آن مربوط به كار مي‌شود و ۸۰ درصد به نگهداري و حمايت از محصول مرتبط است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، كشت‌كاري در همايش مهاجرت به نرم‌افزار‌هاي متن‌باز به معرفي پروژه زمين به عنوان يك سيستم عامل بومي پرداخت و گفت: زمين برگرفته از زيرساخت ميزباني يك‌پارچه نرم‌افزاري است و ما اميدواريم با ايجاد اين پروژه بتوانيم شرايط لازم براي دسترسي به شبكه‌ي بومي، امن و ماندگار را فراهم كنيم.

وي با بيان اين‌كه در حال حاضر روش‌هاي فناوري اطلاعات در دنيا با سرعتي بسيار پيش مي‌رود، يادآور شد: اگر ما در ايران خود را با سرعت روز دنيا منطبق نكنيم قطعا در پيشرفت و توسعه جا خواهيم ماند.

مدير نرم‌افزار‌ موسسه تحقيقات ارتباطات و فناوري اطلاعات ادامه داد: در طراحي سيستم‌هاي عامل بومي لازم است به مسائل متعدد توجه شود كه يكي از اين مسائل مديريت برد_برد ذينفعان به شمار مي‌رود.

كشت‌كاري با بيان اين‌كه در حال حاضر ۹۰ درصد از سرور‌هاي عمومي كشور از سيستم عامل ويندوز استفاده مي‌كنند، گفت: متاسفانه بيشترين حجم استفاده از سيستم‌هاي عامل مربوط به سيستمي است كه كنترل آن در دست ما نيست و همين موضوع موجب مي‌شود كه ما در معرض انواع حملات و تخريب‌ها باشيم. اكنون اين مساله يكي از مخاطرات مهم ما محسوب مي‌شود و بايد تلاش كنيم به سيستم‌هاي عامل ملي دسترسي پيدا كنيم. براي رسيدن به اين نقطه بايد به زيرساخت مناسبي دسترسي داشته باشيم تا در پيگيري امور دچار تكرار نشده و نظمي مناسب داشته باشيم.

مدير نرم‌افزار‌ موسسه تحقيقات ارتباطات و فناوري اطلاعات هم‌چنين يادآور شد: مهاجرت امري سخت و زمان‌بر محسوب مي‌شود و توصيه ما اين است كه در بحث مهاجرت تمركز برروي سيستم‌هاي عامل جديدي باشد كه داراي انعطاف‌پذيري بالا هستند و توان هماهنگي با زيرساخت‌ها و روساخت‌هاي كشور را در اختيار دارند.
کد مطلب : 1137
https://aftana.ir/vdcd.s0f2yt0f5a26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی