دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
جالب است ۰
بسیاری از افرادی که از شبکه اجتماعی فیس بوک استفاده می کنند از خطرات آن برای حفظ اطلاعات شخصی خود اطلاع چندانی ندارند.
 بسیاری از افرادی که از شبکه اجتماعی فیس بوک استفاده می کنند از خطرات آن برای حفظ اطلاعات شخصی خود اطلاع چندانی ندارند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) ،بررسی که اخیرا توسط Consumers Reports انجام شده و نتایج آن روز گذشته منتشر شده نشان می دهد که ۱۳ میلیون کاربر فیس بوک در آمریکا یا هرگز تنظیمات حریم شخصی فیس بوک را برای نظارت بر نحوه دسترسی اشخاص ثالث بر آن مورد استفاده قرار نداده اند یا اصلا از وجود چنین قابلیتی در فیس بوک مطلع نیستند.

۴.۸ میلیون آمریکایی با اعلام مقصد سفر خود در سایت فیس بوک به طور بالقوه به دزدان امکان داده اند تا به منازل خالی آنها دستبرد بزنند. ۴.۷ میلیون آمریکایی هم صفحاتی را با موضع سلامت و بهداشت لایک زده اند که از اطلاعات آنها می توان بر ضدخود آنها بهره گرفت.

بر اساس محتوای این گزارش ۷ میلیون خانوار آمریکایی که بیش از ۲۵ میلیون نفر را شامل می شود به علت استفاده از فیس بوک در سال ۲۰۱۱ دچار مشکلاتی شده اند. در ساده ترین حالت اطلاعات افشا شده توسط این افراد در فیس بوک به دست دیگران افتاده و از آنها برای تهدید و باج گیری استفاده شده است. این رقم نسبت به سال ۲۰۱۰ حدود ۳۰ درصد رشد نشان می دهد.

با توجه به اینکه تنها ۳۷ درصد از کاربران آمریکایی فیس بوک از ابزار آن برای کنترل حریم شخصی استفاده کرده اند می توان انتظار داشت که مشکلات فعلی در این زمینه در آینده تشدید شود.
کد مطلب : 1174
https://aftana.ir/vdce.f8zbjh8ze9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی