دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
جالب است ۰
انتشار یک خبر جعلی در فیس بوک

کاربران فیس بوک فریب خوردند

هزاران کاربر فیس بوک با مشاهده یک خبر جعلی در این سایت فریب خوردند و به پربازدید شدن چند صفحه اینترنتی خاص کمک کردند.
 هزاران کاربر فیس بوک با مشاهده یک خبر جعلی در این سایت فریب خوردند و به پربازدید شدن چند صفحه اینترنتی خاص کمک کردند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)،یکی از کاربران فیس بوک صفحه ای را در این سایت طراحی کرد و مدعی شد بررسی ها نشان می دهد در سال ۱۸۴۵ آبراهام لینکلن رییس جمهور وقت آمریکا اختراعی به نام فیس را به نام خود ثبت کرده است.

این صفحه در عرض چند ساعت بیش از ۳۰ هزار بازدیدکننده داشت و مطلب یاد شده توسط ۴۰۰۰ نفر لایک زده شد. همچنین سایت هایی که این خبر را منتشر کرده و در صفحه یاد شده به آنها لینک داده شده بود نیز بسیار پربازدید شدند. اما در نهایت مشخص شد انتشار این خبر دروغ تنها با هدف افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت های یاد شده انجام شده است.

این کاربر که نیت سنت پیر نام دارد مدعی شده که در کتابخانه لینکلن اسنادی را کشف کرده که بر طبق آن لینکلن ثبت اختراعی در مورد یک روزنامه را درخواست کرده است. وی قصد داشته از این روزنامه برای مرتبط نگهداشتن مردم از طریق انتشار اطلاعات آنها و به روزرسانی مداوم این اطلاعات استفاده کند.

دروغگویی این کاربر وقتی مشخص شد که وی بریده ای از یک روزنامه قدیمی با عکس لینکلن را در وب سایت خود منتشر کرد. این در حالی است که روزنامه های آمریکا تا سال ۱۸۸۰ هرگز از عکس استفاده نکرده اند. در واقع او با دستکاری صفحه روزنامه ای قدیمی عکس مورد نظرش را به جای یک نقاشی قرار داده بود.
کد مطلب : 1240
https://aftana.ir/vdci.5azct1arubc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی