يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
جالب است ۰
وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این كه، بازار اینترنت ایران به چند اپراتور بزرگ با سرمایه كلان نیاز دارد، گفت: ورود اپراتورهای بزرگ به این بازار، ‌موجب توسعه و كاهش قیمت اینترنت در كشور می شود.
منبع : ایرنا

  وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این كه، بازار اینترنت ایران به چند اپراتور بزرگ با سرمایه كلان نیاز دارد، گفت: ورود اپراتورهای بزرگ به این بازار، ‌موجب توسعه و كاهش قیمت اینترنت در كشور می شود. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)،'محمد سلیمانی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ‌افزود: كاربران اینترنت در ایران نسبت به خیلی از كشورها، قیمت بالاتری را برای استفاده از اینترنت پرداخت می كنند، علت توسعه پایین اینترنت در كشور هم همین قیمت بالا است وگرنه مردم به اینترنت نیاز دارند.

وی در مورد توسعه كند اینترنت در ایران و قیمت بالای آن اظهار داشت‌: چند اشكال وجود دارد كه به ساختارها و فعالیت اپراتورها بر می گردد كه این مسائل به صورت زنجیره ای به هم وصل هستند.

نماینده راه یافته از حوزه انتخابیه تهران به مجلس شورای اسلامی گفت:‌ در حوزه اینترنت باید شركت های بزرگ وارد شوند، مثل اپراتورهای تلفن همراه، در حالی كه در ایران شركت های كوچك وارد بازار اینترنت شده اند كه تعدادشان زیاد است و سرمایه ی زیادی هم ندارند.

وی ادامه داد: اگر این شركت های كوچك كه در زمینه توزیع اینترنت فعالیت می كنند، ‌سرمایه های خود

را روی هم بگذارند و با تشكیل تعاونی یك اپراتور ملی را ایجاد كنند، بسیاری از مشكلات فعلی رفع می شود.

وی تصریح كرد كه شكل گیری اپراتورهای بزرگ به توسعه اینترنت، كاهش هزینه ها و در نتیجه به كاهش قیمت اینترنت برای كاربر خواهد انجامید.

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یكی از دلایل بالا بودن قیمت اینترنت در كشور، هزینه بالاهای شركت های توزیع كننده اینترنت است، كه بیشتر این هزینه ها مربوط به هزینه های سربار مانند اجاره محل، نیروی انسانی و غیره است و هزینه پهنای باندی كه این شركت ها از زیر ساخت خریداری می كنند كمتر از ۲۰ درصد كل هزینه های شركت است و ۸۰ درصد هزینه ها، ‌هزینه های سربار می باشد.

وی افزود: در این فضا مدیریت هزینه سخت می شود، رقابت خیلی شفافی شكل نمی گیرد، این مشكل ساختاری است كه باید حل شود و چند اپراتور بزرگ و با سرمایه بالا بیایند.

سلیمانی با تاكید بر توسعه اینترنت در كشور گفت: به تعداد خانوارها باید اینترنت پر سرعت ( adsl) بدهیم و تمام خانوارها باید اینترنت پر سرعت داشته باشند.

وی در مورد سرعت اینترنت در كشور گفت: الان سرعت اسمی اینترنتی كه به خانوار می دهند ۱۲۸ كیلو بیت بر ثانیه است ،در حالی كه ۵۰۰ نفر از یك خط استفاده می كند و در عمل سرعت اینترنت كاربر عادی ۱۰ تا ۱۲ كیلوبیت بیشتر نیست.

سلیمانی افزود: اگر اینترنت را به تعداد خانوارها توسعه بدهیم، ‌اپراتوری كه بخواهد این خدمات را بدهد، در سال بیش از ۲ هزار میلیارد تومان درآمد خواهد داشت.

وی گفت: وقتی تعداد مشتری و كاربر زیاد شود هزینه های سر بار كاهش پیدا می كند و از قیمت اینترنت نیز كاسته می شود.

وی در مورد سرعت اینترنت و محدودیت آن نیز گفت: برای اكثر مردم و حتی بانكها نیازی به پهنای باند بالا نیست و اگر سرعت ۱۲۸ كیلو بیت بر ثانیه واقعی در اختیار مردم قرارگیرد كافی است.

کد مطلب : 1270
https://aftana.ir/vdcb.zb8urhb5giupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی