چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 15 May 2024
جالب است ۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزیر ارتباطات عراق به توانمندی‌های ایران در زمینه انجام پروژه‌های ارتباطی در عراق اشاره کرد و خواستار استمرار در همکاری‌های گذشته شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزیر ارتباطات عراق به توانمندی‌های ایران در زمینه انجام پروژه‌های ارتباطی در عراق اشاره کرد و خواستار استمرار در همکاری‌های گذشته شد.
 
به گزارش افتانا، عیسی زارع‌پور، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای دیدار با وزرای ارتباطات و تجارت عراق و بررسی زمینه‌های توسعه همکاری‌ها و روابط تجاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات راهی بغداد شد. وزرای ارتباطات ایران و عراق روز گذشته، یادداشت تفاهم مشترکی را در زمینه همکاری‌های دو جانبه و توسعه روابط در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا کردند.
 
در این یادداشت تفاهم دو کشور در زمینه احداث زیرساخت‌های متعلق به بخش ارتباطات، تبادل تجارب در زمینه امنیت سایبری و هوش مصنوعی و همکاری بین‌المللی در حوزه فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات توافق کردند. همچنین دو کشور متعهد شدند تا در حوزه آموزش و نوآوری، پژوهش‌های مشترک، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک فنی، سمینارها و نشست‌های آکادمیک همکاری مشترکی داشته باشند. علاوه بر آن مقرر شد ضمن صدور تمبر مشترک، نمایشگاهی از تمبرهای ایران و عراق که در صد سال اخیر منتشر شده، برپا شود. برگزاری دوره‌های پیشرفته در خودکار کردن شبکه‌ها و امنیت شبکه میان دو وزارت ارتباطات ایران و عراق و تبادل تجربیات از دیگر توافقات صورت گرفته به شمار می‌رود.
 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سفر به عراق در دیدار با هیام الیاسری، وزیر ارتباطات عراق، با اشاره به پیشرفت‌های فناورانه ایران، گفت: زمینه‌های مشترک بسیاری برای توسعه روابط ایران و عراق در زمینه ارتباطات و فناوری‌های نوین وجود دارد.
 
وی با ارائه آمار میزان همکاری مشترک دو کشور، افزود: در حال حاضر ۱.۵ ترابیت بر ثانیه ظرفیت تبادل داده بین دو کشور است که ظرفیت و زمینه توسعه و افزایش چند برابری دارد.
 
وزیر ارتباطات با اشاره به برقراری لینک مستقیم ایران و عراق در ایام اربعین و بهبود چشمگیر کیفیت ارتباطات، گفت: لینک مستقیم ارتباطات باید تقویت و دائمی شود و ایران آمادگی ارائه خدمات و سرویس‌های ارتباطی پرسرعت و باکیفیت بین دو کشور را دارد.
 
زارع پور با اشاره به موضوعات متعدد مشترک بین دو کشور در زمینه‌های فناوری‌های ارتباطی و اینترنتی، تصریح کرد: در این سفر برای اجرای پروژه‌های مشترک و مشارکت ایران در پروژه‌های راهبردی عراق مذاکره و توافق می‌شود.
 
وزیر ارتباطات عراق نیز در این دیدار گفت: نتیجه همکاری‌های وزارت ارتباطات ایران و عراق در ایام اربعین مشاهده شد و خدمات خوب و مفیدی به زائران امام حسین (ع) داده شد که لازم است همکاری‌های مستمر و دائمی در این زمینه ادامه یابد.
 
 
 
کد مطلب : 21688
https://aftana.ir/vdcevp8w.jh8zvi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی