يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 12 May 2024
جالب است ۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز دوشنبه ۲۰ شهریور برای بررسی درخواست تحقیق و تفحص از وزارت ارتباطات در مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز دوشنبه ۲۰ شهریور ساعت ۱۴:۱۵ برای بررسی درخواست تحقیق و تفحص از وزارت ارتباطات در مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابد.
 
به گزارش افتانا، کمیسیون صنایع و معادن مجلس به منظور بررسی درخواست تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دعوت کرده است.

بر اساس دستور کار هفته جاری کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسه ۳۶۴، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز دوشنبه ۲۰ شهریور ماه ساعت ۱۴:۱۵ برای بررسی درخواست تحقیق و تفحص در مجلس شورای اسلامی حضور خواهد یافت.
 
کمیسیون‌های مجلس در موضوعات مختلف در صورت لزوم از وزرا دعوت می‌کنند تا به سوالات آنها پاسخ دهد، در صورتی که نمایندگان از پاسخ وزیر قانع نشوند و سوال در حوزه منافع ملی باشد سوال به صحن علنی مجلس برده شده و وزیر باید به سوالات در آنجا پاسخ دهد. در صورتی که نمایندگان در صحن علنی مجلس نیز از پاسخ وزیر قانع نشوند به وی کارت زرد داده خواهد شد. هرچند تعداد کارت زردها به یک وزیر موجب استیضاح وی نمی‌شود و الزامی برای استیضاح وزیر به وجود نمی‌آورد، اما زمینه‌ساز استیضاح است، تنها زمانی طرح استیضاح به جریان می‌افتد که با امضای حداقل ۱۰ نماینده تحویل هیئت‌رئیسه مجلس شود. با این حال عده‌ای از نمایندگان معتقدند در صورتی که کارت زردها به عدد سه برسد وزیر استیضاح خواهد شد.
 
کد مطلب : 21341
https://aftana.ir/vdca6enu.49n6y15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی