شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
ایسر با رونمایی دریایی از لپ‌تاپ‌های جدید پیامی مهم به رقبایش مخابره کرد: آمده‌ایم تا در میدان رقابت پرقدرت ظاهر شویم.
منبع : Acer
ایسر با رونمایی دریایی از لپ‌تاپ‌های جدید پیامی مهم به رقبایش مخابره کرد: آمده‌ایم تا در میدان رقابت پرقدرت ظاهر شویم.
 
به گزارش افتانا، ایسر یک روز مانده به آغاز نمایشگاه CES 2024 جدیدترین لپ‌تاپ‌های سری Aspire و Swift را با تمرکز ویژه بر هوش مصنوعی معرفی کرد.
 
هر یک از مدل‌های جدید لپ تاپ ایسر قابلیت‌های منحصربه‌فرد دارند، با این‌حال همه آن‌ها در یک زمینه مشترک‌اند: استفاده از پردازنده اینتل Core Ultra.
 
پردازنده‌های نسل ۱۴ میتیور لیک اینتل (Core Ultra) که اواخر سال ۲۰۲۳ رونمایی شدند، واحد پردازشی اختصاصی برای هوش مصنوعی دارند تا پردازش‌های مبتنی‌بر این فناوری را سریع‌تر انجام دهند.
 
بر اساس بیانیه مطبوعاتی رسمی، لپ‌تاپ‌های جدید ایسر جزو اولین محصولات بازار هستند که به کلید اختصاصی هوش مصنوعی کوپایلت در کیبورد مجهز می‌شوند. پیش‌تر لپ تاپ دل XPS مدل ۲۰۲۴ با این کلید اختصاصی رونمایی شده بود.
 
یکی از لپ‌تاپ‌های جدید ایسر، مدل Acer Aspire Vero است که تا حد زیادی از مواد بازیافتی ساخته شده و از نمایشگر ۱۶ اینچ با وضوح ۲٬۵۶۰ در ۱٬۶۰۰ پیکسل استفاده می‌کند. این لپ‌تاپ با یک بار شارژ تا ۱۰٫۵ ساعت دوام می‌آورد، به وای‌فای ۷ مجهز است و از دو درگاه USB-C استفاده می‌کند.
 
Acer Aspire Vero 2024 به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ و دستیار هوش مصنوعی کوپایلت در دسترس قرار می‌گیرد. به‌لطف کلید اختصاصی روی کیبورد، می‌توان کوپایلت را به سرعت فراخوانی کرد.
 
قیمت لپ تاپ ایسر Aspire Vero از ۷۵۰ دلار شروع می‌شود و این محصول در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) در دسترس قرار می‌گیرد.
 
ایسر همچنین لپ‌تاپ‌های جدید Aspire Go 15 و Aspire Go 14 را به‌نمایش گذاشته است که به پردازنده‌های کم‌مصرف و ضعیف سری Intel Core i3 N مجهزند؛ البته مدل ۱۴ اینچ را می‌توان در برخی از کانفیگ‌ها با پردازنده AMD سری رایزن ۷۰۰۰ تهیه کرد.
 
لپ‌تاپ‌های جدید سری Aspire Go نیز کلید کوپایلت دارند و با وای‌فای ۶ عرضه می‌شوند. مدل ۱۴ اینچ دارای نمایشگری با وضوح WUXGA است و مدل ۱۵ اینچ از نمایشگر فول اچ‌دی استفاده می‌کند. ایسر گفته است این دو لپ‌تاپ در ماه فوریه (بهمن و اسفند) با قیمت پایه‌ی ۲۵۰ دلار در دسترس قرار می‌گیرند.
 
ایسر لپ‌تاپ‌های جدید سری Swift را نیز رونمایی کرده است. Swift Go 16 و Swift Go 14 از پردازنده‌های Core Ultra به‌همراه گرافیک مجتمع Arc استفاده می‌کنند. ایسر این دو محصول را «کامپیوتر شخصی هوش مصنوعی» می‌نامد.
 
Swift Go 16 و Swift Go 14 افزون‌بر بهره‌مندی از کلید کوپایلت روی کیبورد، به قابلیت تارکردن پس‌زمینه و قاب‌بندی خودکار ازطریق هوش مصنوعی مجهزند. مدل ۱۶ اینچ نمایشگر اولد 3.2K دارد و مدل ۱۴ اینچ از نمایشگر اولد 2.8K استفاده می‌کند.
 
ایسر می‌گوید لپ‌تاپ‌های Swift Go 16 و Swift Go 14 لولای ۱۸۰ درجه دارند و از رم ۳۲ گیگابایتی LPDDR5X به‌همراه حداکثر دو ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD استفاده می‌کنند. هر دو لپ تاپ در ماه مارس (اسفند و فروردین) روانه‌ی بازار می‌شوند و قیمت پایه‌ی آن‌ها ۷۵۰ دلار است.
 
در نهایت لپ‌تاپ هیجان‌انگیز Acer Swift X 14 را داریم که از پردازنده‌های پرقدرت سری H اینتل (نسل ۱۴) و گرافیک انویدیا سری RTX 4000 و نمایشگر اولد 2.8K و کلید اختصاصی کوپایلت بهره می‌گیرد.
 
لپ تاپ Acer Swift X 14 که در دسته‌ی بهترین لپ تاپ ها قرار می‌گیرد، برای پردازش‌های سنگین مثل رندرگیری سه‌بعدی و ویرایش ویدیو و پخش زنده با وضوح بالا طراحی شده است.
 
Swift X 14 ایسر ۳۲ گیگابایت رم دارد و در قوی‌ترین کانفیگ از یک ترابایت SSD استفاده می‌کند و قیمت پایه‌اش ۱٬۴۰۰ دلار است.
کد مطلب : 21814
https://aftana.ir/vdcfjcd0.w6dyyagiiw.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی