دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
چینی‌ها با الهام از سرفیس پرو مایکروسافت، تبلتی با قابلیت تبدیل‌ شدن به لپ‌تاپ و کنسول بازی ساخته‌اند.
منبع : VideoCardz
چینی‌ها با الهام از سرفیس پرو مایکروسافت، تبلتی با قابلیت تبدیل‌ شدن به لپ‌تاپ و کنسول بازی ساخته‌اند.
 
به گزارش افتانا، تابه‌حال فکر کرده‌اید که اگر کاربردی‌ بودن یک لپ‌‌تاپ دو در یک مثل سری سرفیس مایکروسافت با دسترس‌پذیری یک کنسول بازی دستی چون نینتندو سوییچ ترکیب می‌شد، چه می‌شد؟ از خوش‌شانسی شما OneXPlayer X1 با وعده «اولین دستگاه صفحه‌بزرگ سه در یک دستی جهان» قصد پاسخ دادن به همین سؤال را دارد.
 
OneXPlayer X1 یک کامپیوتر ویندوزی قابل‌ حمل از شرکت چینی ONE-NETBOOK است که می‌تواند در نقش تبلت، لپ‌تاپ یا کنسول بازی دستی مجزا ظاهر شود.
 
OneXPlayer X1 (که از این بعد X1 صدایش می‌کنیم) به صفحه‌نمایشی ۱۰٫۹۵ اینچی و لمسی با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز است. این اندازه ضمن حفظ قابل‌ حمل بودن دستگاه، فضای کافی برای کاربری‌های مختلف چون گیمینگ و تولید یا مصرف محتوا باقی می‌گذارد.
 
قلب تپنده X1 در بالاترین کانفیگ، پردازنده اینتل مدل Core Ultra 7 155H و در مدل ضعیف‌تر، Core Ultra 5 125H است؛ پردازنده‌های گرافیکی اینتل آرک نیز پردازش‌های گرافیکی را به دوش می‌کشند.
 
X1 را می‌توان با ۱۶، ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت رم LPDDR5X و یک، دو یا چهار ترابایت فضای‌ ذخیره‌سازی از نوع SSD خریداری کرد.
 
بنا بر ادعاهای شرکت سازنده، X1 می‌تواند بازی Honkai: Star Rail را با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه اجرا کند. همچنین امکان اجرای Marvel's Spider-Man با نرخ ۷۸ فریم‌برثانیه در وضوح 800p ممکن است.
 
در دمویی دیگر، X1 را می‌بینیم که به کمک کارت گرافیک مجزا، در حال اجرای Cyberpunk 2077 با نرخ بیش از ۶۰ فریم‌برثانیه است.
 
با وجود وزن تنها ۷۸۹ گرم، X1 در زمینه‌ی اتصالات نیز محصول قدری است؛ علاوه بر در دسترس قرار گرفتن اسلات کارت SD، یک پورت USB-A 3.2، دو پورت USB C 4.0 و جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا، به‌لطف پشتیبانی از رابط OCuLink امکان متصل کردن دستگاه‌های خارجی PCIe مانند کارت گرافیک انویدیا یا کارت گرافیک AMD به X1 وجود دارد.
 
X1 به باتری ۱۶٬۸۹۰ میلی‌آمپر‌ساعتی یا ۶۵ وات‌ساعتی مجهز شده است و به‌صورت استاندارد با شارژر ۱۰۰ واتی GaN عرضه می‌شود. به‌ادعای سازنده، X1 می‌تواند بازی Genshin Impact را در وضوح 800p و تنظیمات پایین، به‌مدت ۱۶۹ دقیقه اجرا کند. این مقدار برای کارهای اداری به ۸ ساعت و برای پخش ویدیو‌ی ذخیره‌شده روی دستگاه به ۱۱ ساعت می‌رسد.
 
X1 از سرفیس پرو‌ها کوچک‌تر است؛ اما طراحی تماماً آلومینیومی دستگاه شباهت‌های زیادی به محصولات دو در یک در سری لپ تاپ مایکروسافت دارد. X1 پایه‌ای داخلی و کیبوردی مغناطیسی مجهز به ترک‌پد دارد که می‌توان آن را به صفحه‌نمایش دستگاه متصل کرد.
 
برگ برنده X1 نسبت‌ به محصولات دو در یک سنتی، کنترلر‌های جداشونده‌ی آن هستند که ما را یاد کنسول بازی نینتندو سوییچ می‌اندازند و ساخته‌ی مهندسان چینی را عملاً به یک دستگاه سه در یک بدل می‌کنند.
 
متأسفانه شیوه‌ی قیمت‌گذاری X1 نیز از قیمت‌گذاری سرفیس‌ پرو‌ها الهام گرفته است؛ به‌ این معنی که باید لوازم‌جانبی آن را جداگانه خریداری کرد. کیبورد مغناطیسی ۵۶ دلار و کنترلر‌های جداشونده نیز ۵۶ دلار قیمت دارند. خریداران اولیه این دو را به‌طور رایگان دریافت خواهند کرد.
 
یک کیف با قیمت ۲۸ دلار و یک قلم حساس به فشار با قیمت ۷۰ دلار نیز برای خرید در دسترس هستند.
 
قیمت لپ تاپ ۳ در ۱ مورد بحث در بازار چین، از ۸۴۱ دلار برای مدل مجهز به پردازنده‌ی Core Ultra 5 125H و ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی شروع می‌شود.
 
برای داشتن بالارده‌ترین کانفیگ که مجهز به Core Ultra 7 155H با ۶۴ گیگابایت رم و چهار ترابایت فضای ذخیره‌سازی است، باید ۱۴۰۰ دلار پرداخت.
کد مطلب : 21880
https://aftana.ir/vdciuvar.t1azv2bcct.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی