يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
جالب است ۰
رسانه تخصصی کاشف در حوزه زیست‌بوم امنیت اطلاعات بانکی

نخستین شماره نشریه «امنیت بانکداری» منتشر شد

شرکت کاشف نسخه الکترونیکی نخستین شماره نشریه «امنیت بانکداری»، رسانه تخصصی زیست‌بوم امنیت اطلاعات بانکی را منتشر کرد.
 
به گزارش افتانا، نسخه الکترونیکی نخستین شماره نشریه «امنیت بانکداری»، رسانه تخصصی شرکت کاشف درحوزه زیست‌بوم امنیت اطلاعات بانکی، منتشر شد.
 
این شماره شامل گفت‌وگوهایی با دکتر مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، مهندس امین مهاجر، مدیر امنیت اطلاعات بانک مرکزی و دکترحسین قرایی مدیرعامل شرکت کاشف است که از ضرورت برقراری توازن میان سرعت فناوری و امنیت، خطر افزایش جرایم سایبری بر بستر هوش مصنوعی و  نیز لزوم نگاه جدی به امنیت در کسب‌وکار بانکی سخن گفتند.
 
این نشریه در بخش زیرساخت به موضوعاتی همچون  جایگاه معماری و انواع مراکز عملیات امنیت و نیز هوش تهدید سایبری پرداخت. در بخش موردکاوی سیری در  تکامل امنیت سایبری در بانکداری داشت و احراز هویت صوتی را به عنوان گامی برای افزایش امنیت معرفی کرد و فرصت‌ها و تهدیدهای نئوبانک‌ها را برشمرد. در بخش فناوری نشریه امنیت بانکداری نیز مدل‌های مرجع CERT/CSIRT معرفی شدند.
 
نشریه امنیت بانکداری در نخستین شماره خود در بخش راهکارها‌ ضمن معرفی واحد نظارت شرکت کاشف از زبان میثم نجار، معاون این واحد توضیح می‌دهد که چگونه اینجا در نقش‌مشاور کنار بانک‌ها ایستاده‌اند. صمد شاهسونی، مدیر گروه سرمایه انسانی شرکت کاشف  هم از مدیریت عملکرد با متد OKR و اهمیت آن در افزایش بهره‌وری نیروی انسانی صحبت می‌کند. بهرام یعقوب‌زاده آشوریان، مدیر واحد ماهر بانکی کاشف  در مطلبی، هدف این واحد را رسیدگی مستمر به رخدادهای بانکی بیان کرد. سجاد طرهانی، مدیر واحد توسعه درباره سامانه‌هایی که از درون نیازها سربرمی‌آورند، سخن گفت.
 
شماره نخست نشریه امنیت بانکداری با گزارش‌های خواندنی بیشتر و اینفوگرافی‌های مرتبط با آنها همراه است. نسخه پی‌دی‌اف این نشریه در فایل پیوستی بالای همین خبر، قابل دریافت است 
 
کد مطلب : 21883
https://aftana.ir/vdcbfwb5.rhb8wpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی