دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
آخرین بررسی سرعت اینترنت در میان ۲۲۰ کشور جهان، ایران را روی پله ۱۵۴ نشان می‌دهد؛ موقعیتی بهتر از عراق و افغانستان اما بدتر از فرانسه و امارات متحده.
منبع : Cable
آخرین بررسی سرعت اینترنت در میان ۲۲۰ کشور جهان، ایران را روی پله ۱۵۴ نشان می‌دهد؛ موقعیتی بهتر از عراق و افغانستان اما بدتر از فرانسه و امارات متحده.
 
به گزارش افتانا، بررسی سرعت اینترنت ۲۲۰ کشور جهان، ایران را روی پله ۱۵۴ نشان می‌دهد؛ موقعیتی بهتر از عراق و بسیار بهتر از افغانستان و البته بدتر و خیلی دورتر از کشورهای توسعه‌یافته در اروپا و آمریکا.
 
آخرین بررسی شرکت Cable انگلستان از وضعیت سرعت اینترنت در کشورهای مختلف از سهم بالای آسیا و خاورمیانه و بعضی نقاط آفریقا از بدترین اینترنت‌های جهان حکایت دارد. در این رتبه‌بندی ایران روی پله ۱۵۰ است، ترکیه روی پله ۱۲۷ ایستاده و عراق رتبه ۱۲۷ را از آن خود کرده است. در سمت راست ایران افغانستان در بین پنج کشوری جای گرفته که بدترین اینترنت جهان را دارند. در عوض امارات متحده عربی در رتبه ۸۴ قرار دارد.
 
شرکت Cable با انجام ۲۷۷ هزار و ۹۵۷ تست روی ۱۹۱ هزار و ۴۲۸ آی‌پی مختلف در ایران به این نتیجه دست یافته است که در کشور ما با میانگین سرعت ۱۳.۹۳ مگابیت برثانیه، دانلود یک فیلم 5 گیگابایتی، ۴۸ دقیقه و ۵۹ ثانیه طول می‌کشد.
 
 
در این فهرست جزیره جرسی، کشور کوچک لیختن‌اشتاین و شبه‌جزیره ماکائو به‌ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم بهترین سرعت اینترنت جهان قرار دارند. همچنین وضعیت کشورهایی چون جمهوری کنگو، اندونزی و فیجی از ایران بهتر است و درست بعد از ایران، کشورهای قزاقستان، چین و اوگاندا در ادامه فهرست جای گرفته‌اند.
 
طبق این داده‌ها که براساس ۱.۳ میلیارد تست سرعت در طول ۱۲ ماه منتهی به ژوئن ۲۰۲۳ جمع‌آوری شده‌ است، سوریه، یمن و افغانستان سه کشور انتهایی این فهرست هستند.
 
حالا نگاهی دقیق‌تر به پنج کشور سریع و کندترین کشورهای دنیا از نظر میانگین سرعت دانلود اینترنت می‌اندازیم.
 
پنج کشور یا منطقه در جهان با کمترین سرعت شبکه عبارتند از:
 
افغانستان (۱.۷۱ مگابیت در ثانیه)
یمن (۱.۷۹ مگابیت در ثانیه)
سوریه (۲.۳۰ مگابیت در ثانیه)
تیمور شرقی (۲.۵۰ مگابیت در ثانیه)
گینه استوایی (۲.۷۰ مگابیت در ثانیه)
 
از پنج رتبه آخر دو کشور در آسیا، دو کشور در خاورمیانه و یکی از آنها در جنوب صحرای آفریقا واقع شده‌اند. همه این کشورها از زیرساخت‌های شبکه توسعه‌نیافته و نبود خدمات دیجیتال رنج می‌برند.
 
 
پنج کشور یا منطقه با سریع‌ترین اینترنت در جهان هم عبارتند از:
 
جزیره جرسی (۲۶۴.۵۲ مگابیت در ثانیه)
لیختن‌اشتاین (۲۴۶.۷۶ مگابیت در ثانیه)
ماکائو (۲۳۱.۴۰ مگابیت در ثانیه)
ایسلند (۲۲۹.۳۵ مگابیت در ثانیه)
جبل‌الطارق (۲۰۶.۲۷ مگابیت در ثانیه)
 
جالب است که این پنج کشور شباهت‌هایی دارند؛ چهار موردشان در اروپای غربی قرار دارند و البته ماکائو این میان استثناست. بهترین‌های سرعت اینترنت، کشورهایی کوچک یا جزیره‌ای هستند؛ مهیا کردن پهنای باند فیبر FTTP و اینترنت همراه 5G برای جمعیت‌های کوچک‌تر یا در مناطق کوچک‌تر بسیار ساده‌تر است.
 
در اینجا به میانگین سرعت در ۱۳ منطقه جهانی نگاهی دقیق‌تر می‌اندازیم. هر یک از اعداد در نمودار زیر میانگین سرعت بر حسب مگابیت در ثانیه برای هر یک از این مناطق است، به‌ترتیب از بیشترین سرعت در بالا تا کمترین سرعت در پایین.
 
 
در این بررسی اینترنت ۲۷ کشور در منطقه آسیا اندازه‌گیری شدند که میانگین سرعت منطقه‌ای آنها ۴۵.۷۲ مگابیت بر ثانیه بود.
 
سریع‌ترین میانگین سرعت در ماکائو (۲۳۱.۴۰ مگابیت در ثانیه، رتبه سوم)، تایوان (۱۵۳.۵۱ مگابیت در ثانیه، رتبه هشتم) و ژاپن (۱۲۴.۷۰ مگابیت در ثانیه، هجدهم) اندازه‌گیری شد.
 
افغانستان (۱.۷۱ مگابیت در ثانیه، ۲۲۰)، تیمور شرقی (۲.۵۰ مگابیت در ثانیه، ۲۱۷) و پاکستان (۵.۳۲ مگابیت در ثانیه، ۲۰۰) از کندترین کشورهای منطقه بودند و تیمور شرقی و افغانستان در میان ده کشور، کندترین کشور جهان بودند.
 
این گزارش در‌عین‌حال می‌گوید که ردیابی اندازه‌گیری‌های سرعت پهنای باند در ۲۲۰ کشور و منطقه در دوره‌ ۱۲ ماهه نشان می‌دهد که میانگین سرعت جهانی اینترنت باسرعت در حال افزایش است.
کد مطلب : 21886
https://aftana.ir/vdcepv8w.jh8zvi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی