يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
جالب است ۰
گفت‌‌‌وگوی اختصاصی دکتر محرمیان با نشریه امنیت بانکداری

باید میان سرعت فناوری و امنیت توازن برقرار کنیم

به گفته دکتر مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، برقراری توازن بین نوآوری و امنیت از وظایف رگولاتور است.
به گفته دکتر مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، برقراری توازن بین نوآوری و امنیت از وظایف رگولاتور است.
 
به گزارش افتانا، دکتر مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک‌ مرکزی، در گفت‌‌‌وگوی اختصاصی با نشریه امنیت بانکداری از فرصت‌ها و تهدیدهای فناوری برای امنیت بانکی گفت.
 
وی گفت: مقوله امنیت در شبکه بانکی، موضوعی یکپارچه است و درصورت بروز ریسک یا مخاطره امنیتی در یک بانک امکان تسری به کل شبکه بانکی وجود خواهد داشت؛ لذا بانک مرکزی از جایگاه حاکمیتی خود نسبت به حفظ استانداردهای امنیتی تک‌تک اجزای شبکه حساس است. با توجه به جایگاه حاکمیتی و قانونی بانک مرکزی در راستای تحقق نظامات امنیت و تاب‌آوری سایبری در سطح زیرساخت‌های حیاتی، این نهاد با تلاش‌ بازوهای اجرایی خود، نقشی کلیدی در تحقق امنیت ملی در حوزه سایبری ایفا می‌کند.
 
دکتر محرمیان افزود: بانک مرکزی برای توسعه امنیت در آینده قصد تقویت هرچه بیشتر شرکت کاشف به‌عنوان بازوی اجرایی بانک مرکزی در حوزه امنیت اطلاعات را دارد. تاکید بر مقوله امنیت به‌عنوان یک رکن اساسی و مزیت رقابتی در خدمات و محصولات بانکی، از اقداماتی است که روی آن تمرکز داریم. حمایت از برنامه‌های توانمندسازی نیروی کار امنیت اطلاعات، حمایت از نوآوری‌ها و آینده‌نگری در حوزه امنیت ازجمله برنامه‌های بانک مرکزی در توسعه متوازن فناوری و امنیت در شبکه بانکی است.
 
متن کامل این گفت‌وگو را که در شماره نخست نشریه امنیت بانکداری منتشر شده است در این لینک مطالعه کنید.
 
کد مطلب : 21921
https://aftana.ir/vdcezo8w.jh8zwi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی