پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
جالب است ۰
Optic ID با بررسی عنبیه چشم کاربر می‌تواند کارهایی مانند بازکردن قفل دستگاه و انجام پرداخت‌های Apple Pay را امکان‌پذیر کند.
منبع : Apple
Optic ID با بررسی عنبیه چشم کاربر می‌تواند کارهایی مانند بازکردن قفل دستگاه و انجام پرداخت‌های Apple Pay را امکان‌پذیر کند.
 
به گزارش افتانا، پس از عرضه هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو، حالا اپل جزئیات بیشتری درمورد فناوری تأیید هویت عنبیه چشم Optic ID این دستگاه به اشتراک گذاشته است. این فناوری جایگزینی برای تاچ آیدی و فیس آیدی درنظر گرفته می‌شود.
 
براساس توضیحات اپل، Optic ID می‌تواند منحصر‌به‌فرد بودن عنبیه چشم کاربر را تشخیص می‌دهد و با وجود آن می‌توانید کارهای مختلفی انجام دهید؛ ازجمله بازکردن قفل‌ ویژن پرو، انجام خرید‌های Apple Pay و واردشدن به بسیاری از برنامه‌های شخص ثالث. همچنین اپ‌هایی که از Face ID و Touch ID روی آیفون و آیپد پشتیبانی می‌کنند، به‌طور خودکار از Optic ID نیز پشتیبانی خواهند کرد.
 
همان‌طور که Touch ID احراز هویت با استفاده از اثرانگشت و Face ID احراز هویت با استفاده از سیستم تشخیص چهره را متحول کرد، Optic ID نیز احراز هویت با استفاده از تشخیص عنبیه را متحول کرد. Optic ID شیوه‌ای بصری و ایمن را برای احراز هویت ارائه می‌کند که از منحصر‌به‌فرد بودن عنبیه شما استفاده می‌کند که این امر با سیستم ردیابی چشم LED و دوربین‌های مادون قرمز اپل ویژن پرو ممکن شده است.
 
Optic ID به‌طور پیش‌فرض هر دو چشم کاربر را اسکن می‌کند. با توجه به اینکه اندازه عنبیه و مردمک چشم شما در شرایط نوری مختلف تغییر می‌کند، اپل می‌گوید که Optic ID پس از هر بار احراز هویت موفقیت‌آمیز، الگوی ثبت‌شده از چشم کاربران را به‌روزرسانی می‌کند. اپل همچنین تضمین کرده است که تمام داده‌های بیومریک مربوط به این سیستم رمزگذاری شده‌اند و هرگز در فضای ابری یا هر جای دیگری ذخیره نمی‌شوند.
 
غول سازنده آیفون همچنین اشاره می‌کند که Optic ID برای تشخیص صحیح عنبیه از «سخت‌افزار و نرم‌افزار پیشرفته‌ای» بهره می‌برد. همچنین به گفته این شرکت، Optic ID با استانداردهای ایمنی بین‌المللی مطابقت دارد و باعث آسیب به چشم یا پوست کاربران نمی‌شود.
کد مطلب : 21928
https://aftana.ir/vdcbw9b5.rhb85piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی