يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
جالب است ۰
اپل آیفون‌های جیل‌بریک‌شده را برای یافتن آسیب‌پذیری‌های امنیتی در اختیار محققان امنیتی قرار می‌دهد.
منبع : TechCrunch
اپل آیفون‌های جیل‌بریک‌شده را برای یافتن آسیب‌پذیری‌های امنیتی در اختیار محققان امنیتی قرار می‌دهد.
 
به گزارش افتانا، اپل در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که یک نسخه ویژه از آیفون را برای بعضی از محققان حوزه امنیت ارسال می‌کند. به گفته اپل، این آیفون‌ها برای یافتن آسیب‌پذیری‌های امنیتی در سیستم‌عامل iOS طراحی شده‌اند.
 
از اوایل سال ۲۰۲۰ اپل ارسال آیفون‌های خاص را آغاز کرد. این دستگاه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که برخی از ویژگی‌های امنیتی آنها غیرفعال است و محققان می‌توانند مشکلات احتمالی سیستم‌عامل iOS را پیدا کنند.
 
تا پیش از طراحی آیفون‌های جیل‌بریک‌شده، هکرها و محققان امنیتی زیادی برای ازبین‌بردن محدودیت‌های اپل در آیفون‌ها (فرآیند جیل‌بریک‌کردن) مشتاق بودند؛ اشتیاقی که در نهایت اپل را به طراحی آیفون جیل‌بریک‌شده راضی کرد.
 
اپل تا پیش از طراحی این دستگاه، مخالف سرسخت جیل‌بریک گوشی آیفون و غیرفعال‌کردن ویژگی‌های این محصول بود تا جایی که هنوز هم در صفحه‌ی پشتیبانی اپل، این کار غیرمجاز شناخته می‌شود.
 
گرگلی کالمن، محقق امنیتی، تصویری را از آیفون جیل‌بریک‌شده‌ی رسمی اپل در شبکه‌ی اجتماعی ایکس منتشر کرده است. در این جعبه، سه برچسب و دستورالعمل‌هایی برای محققان امنیتی قرار داده شده است.
 
اپل می‌گوید که محققان امنیتی با استفاده از سیستم Cryptex اجازه‌ی نصب و اجرای هر برنامه‌ی دلخواهی را در آیفون جیل‌بریک‌شده دارند؛ اما سایر سیاست‌های امنیتی ضروری دستگاه فعال باقی می‌ماند.
 
به گفته کالمن، این دستگاه کاملاً مشابه با آیفون ۱۴ پرو است و صرفاً در پایین صفحه‌ی قفل آن، عبارت «دستگاه تحقیقات امنیتی» نوشته شده است و اپل یک شماره تلفن را نیز برای گزارش گم‌شدن دستگاه در اختیار محققان قرار می‌دهد. کالمن می‌گوید که روی جعبه‌ی این آیفون، یک برچسب به همراه یک شماره‌سریال درج شده است.
 
آیفون‌های جیل‌بریک‌شده احتمالاً می‌توانند کنترل بازار خریدوفروش نمونه‌های اولیه آیفون موسوم به دستگاه‌های Dev-Fused را کنترل کنند.
 
آیفون‌های Dev-Fused دستگاه‌هایی هستند که یا فرایند تولید را به طور کامل طی نکرده‌اند یا اینکه در داخل خط تولید برای آزمایش‌های مختلف مورداستفاده قرار گرفته‌اند و هیچ‌گاه به بازار مصرف‌کننده وارد نخواهند شد.
کد مطلب : 21918
https://aftana.ir/vdcaaonu.49n6615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی