شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
دولت هند با انتشار هشدار امنیتی جدی، به کاربران گوگل کروم اخطار داده است تا مرورگر را هرچه سریع‌تر به‌‌روزرسانی کنند.
منبع : India Times
دولت هند با انتشار هشدار امنیتی جدی، به کاربران گوگل کروم اخطار داده است تا مرورگر را هرچه سریع‌تر به‌‌روزرسانی کنند.
 
به گزارش افتانا، گوگل کروم محبوب‌ترین مرورگر وب در جهان با ۶۶ درصد سهام بازار است؛ اما محبوبیت به‌معنی بی‌نقص‌بودن نیست. نقض امنیتی در پلتفرمی با میلیون‌ها یا حتی میلیاردها کاربر، نه‌تنها افراد یا مشاغل، بلکه امنیت کشورها را به‌خطر می‌اندازد.
 
آژانس امنیت سایبری دولت هند به کاربران هشدار جدی داده و به آن‌ها توصیه کرده است که به‌دلیل وجود آسیب‌پذیری‌های امنیتی، سریعاً مرورگر کروم خود را به‌روزرسانی کنند.
 
آسیب‌پذیری‌های امنیتی کروم درصورت سوءاستفاده، به مهاجمان سایبری اجازه می‌دهند تا کدهای مخرب را روی کامپیوتر کاربر اجرا کنند. به عبارت‌دیگر، هکرها می‌توانند کنترل سیستم‌ها را در دست بگیرند و داده‌های حساس را سرقت کنند.
 
هشدار امنیتی منتشرشده دولت هند بیان می‌کند که مهاجمان سایبری می‌توانند از این آسیب‌پذیری‌ها با متقاعد‌کردن قربانیان ناآگاه برای بازدید از صفحات وب جعلی استفاده کنند. پس از بازدید از صفحات مخرب، آسیب‌پذیری‌های امنیتی فعال می‌شوند و سارقان می‌توانند حملات امنیتی را انجام دهند.
 
آسیب‌پذیری امنیتی مرورگر به مهاجمان اجازه می‌دهد تا از راه دور کد دلخواه روی سیستم اجرا کنند و حتی مکانیزم‌های امنیتی را دور بزنند.
 
کاربران باید هنگام وب‌گردی، به‌ویژه هنگام بازدید از وب‌سایت‌های ناآشنا یا مشکوک احتیاط کنند و از کلیک روی لینک‌های نامطمئن و تعامل با ایمیل‌ها یا پیام‌های ناشناس خودداری کنند.
کد مطلب : 21964
https://aftana.ir/vdcba9b5.rhb80piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی