شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
سامسونگ با همکاری دانشگاه پرینستون، گروهی تحقیقاتی برای توسعه‌ی شبکه 6G تشکیل داده است.
منبع : Samsung
سامسونگ با همکاری دانشگاه پرینستون، گروهی تحقیقاتی برای توسعه‌ی شبکه 6G تشکیل داده است.
 
به گزارش افتانا، سامسونگ اعلام کرده است که با دانشگاه پرینستون در آمریکا برای توسعه‌ی فناوری‌ ارتباطی 6G همکاری خواهد کرد. سامسونگ ریسرچ آمریکا، بخش آمریکایی تحقیق و توسعه‌ی سامسونگ، برنامه جدید NextG Initiative را پیش خواهد برد.
 
سال گذشته، دپارتمان مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه پرینستون، NextG Initiative را برای شتاب‌دهی به گسترش فناوری‌های جدید در زمینه‌های شبکه‌های ارتباطی، حسگرهای هوشمند و پایداری شبکه راه‌اندازی کرد.
 
واحد تحقیقاتی NextG Initiative به‌تازگی برنامه‌ی همکاری با کسب‌وکارها را برای تقویت روابط بین دانشگاه، شرکت‌ها و رهبران صنعت تأسیس کرده‌ است. سامسونگ به این برنامه پیوست تا شکاف بین تحقیقات دانشگاهی و کاربردهای واقعی را پر کند و آینده‌ی 6G را شکل دهد. اریکسون، اینتل، مدیاتک، نوکیا بل‌لبز، کوالکام و وودافون نیز اعضای دیگر این برنامه هستند.
 
در جولای ۲۰۲۰ (تیر و مرداد ۱۳۹۹)، مرکز تحقیقات ارتباطات پیشرفته‌ی سامسونگ (ACRC) اولین سند معرفی فناوری 6G را منتشر کرد. سپس در می ۲۰۲۲ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱)، غول فناوری کره‌ای گزارش جامع دیگری را با محوریت 6G به‌نمایش گذاشت و خود را در میان شرکت‌های پیشرو در شکل‌گیری شبکه‌ی 6G قرار داد.
 
از آنجا که سامسونگ از اعضای گروه فریم‌ورک 6G در اتحادیه‌ی بین‌المللی مخابرات و ارتباطات بی‌سیم (ITU-R) و عضو انجمن جهانی تأمین‌کنندگان موبایل (GSA) است، نقش تعیین‌کننده‌ای در استانداردسازی این فناوری خواهد داشت.
 
آندریا گلداسمیت، رئیس دانشکده‌ی مهندسی و علوم کاربردی پرینستون، گفت: بهترین تحقیقات دانشگاهی برای کمک به تحقق شبکه‌های بی‌سیم نسل بعدی، از طریق تعامل نزدیک بین اعضای هیئت‌ علمی و رهبران صنعت حاصل می‌شود. ما در برنامه‌ی NextG قصد داریم همکاری‌های عمیقی با محوریت فناوری‌های بی‌سیم و همچنین سیاست‌گذاری در این زمینه داشته باشیم که برای شکل‌گیری نوآوری‌های معنی‌دار و رهبری جهانی در دوران تغییر ضروری است.
کد مطلب : 21966
https://aftana.ir/vdcd9n0x.yt0f96a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی